Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZANE TASARIM PRENSİPLERİİMT2215005Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Salı 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Can DURMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Can DURMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEczane dinamikleri ve eczane tasarımcılığının prensiplerinin kavranması.
Dersin İçeriğiBu ders; Eczane tasarım yönetmelikleri,Eczane tasarım yönetmelikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Eczane tasarımı kuralları10, 14, 16, 19, 9F
2) Eczane dinamikleri, eczane türlerinin anlatımı.10, 14, 16, 19, 9F
3) Bilgisayar ortamında uygulamalı eczane tasarımları2, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eczane tasarım yönetmelikleri
2Eczane tasarım yönetmelikleri
3Konumlarına göre eczane dinamikleri
4Konumlarına göre eczane dinamikleri
5Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş
6Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
7Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
8Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
9Eczane tasarımı çalışmaları
10Eczane tasarımı çalışmaları
11Eczane tasarımı çalışmaları
12Eczane tasarımı çalışmaları
13Eczane tasarımı çalışmaları
14Eczane tasarımı çalışmaları
Kaynak
Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik. 12.04.2014 Resmî Gazete Sayısı: 28970

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ECZANE TASARIM PRENSİPLERİİMT2215005Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Salı 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Can DURMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Can DURMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEczane dinamikleri ve eczane tasarımcılığının prensiplerinin kavranması.
Dersin İçeriğiBu ders; Eczane tasarım yönetmelikleri,Eczane tasarım yönetmelikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Konumlarına göre eczane dinamikleri,Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması ,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları,Eczane tasarımı çalışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Eczane tasarımı kuralları10, 14, 16, 19, 9F
2) Eczane dinamikleri, eczane türlerinin anlatımı.10, 14, 16, 19, 9F
3) Bilgisayar ortamında uygulamalı eczane tasarımları2, 6, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eczane tasarım yönetmelikleri
2Eczane tasarım yönetmelikleri
3Konumlarına göre eczane dinamikleri
4Konumlarına göre eczane dinamikleri
5Eczane tasarımcılığı piyasasına giriş
6Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
7Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
8Eczane tasarımı üzerine örneklerin incelenmesi ve yorumlanması
9Eczane tasarımı çalışmaları
10Eczane tasarımı çalışmaları
11Eczane tasarımı çalışmaları
12Eczane tasarımı çalışmaları
13Eczane tasarımı çalışmaları
14Eczane tasarımı çalışmaları
Kaynak
Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Yönetmelik. 12.04.2014 Resmî Gazete Sayısı: 28970

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili mesleki sorumluluk ve etik kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
2
Tasarlama sürecinde ihtiyacı olan teknik bilgiye sahiptir.
3
Ekip halinde çalışma yürütebilme ve teknolojin gereklerine göre bireysel proje üretebilme yetkinliğine sahiptir.
4
Alanı ile ilgili öğrenmiş olduğu sanatsal ve teknik bilgiyi sürekli geliştirerek, yeni önermelerde bulunabilir.
5
Alanına özgü edinmiş olduğu bilgi ile, toplumun yaşam seviyesini yukarılara taşıyabilecek yaşam alanları geliştirebilir.
6
Alanı ile ilgili yasal sorumlulukları tanıma ve sorumlulukları projesine dökebilme becerisine sahiptir.
7
Teknik resim kurallarını bilir, buna uygun iç mekan projesi teknik detayları çözümleyebilecek ve ölçülendirme kurallarına uygun proje çizebilecek donanıma sahiptir.
8
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilir, bu yöntemlere uygun yeni projeler önerebilme yetisine sahiptir.
9
Tasarlama, kurgulama, yürütme, sonuçlarını değerlendirme ve uygulama sürecini gerçekleştirebilecek bilgiye sahip olur.
10
Alanı ile ilgili tasarlamış olduğu iç mekan projelerinin gerçekleşebilmesi için gerekli bilgi ve uluslararası standartlara göre teknik bilgi düzeyine sahiptir.
11
Alanı ile ilgili bilimsel bilgiye ulaşma,yenilikleri takip etme, bağımsız tasarlama ve güvenine sahiptir.
12
Toplumsal çevre bilinci içerisinde gerçekleştirmiş olduğu tasarımları çeşitli platformlarda sözlü ve yazılı ifadeler ile aktarabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:50Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:54