Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK II | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 Cumartesi 09:00-09:45 Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Hatice ÇAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenciye programlamada gerekli matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel Kavramlar,Mutlak Değer ve Aralık Kavramı ,Fonksiyonlara Giriş,Trigonometrik Fonksiyonlar,Logaritmik fonksiyonlar,Üstel fonksiyonlar ,Limit,Süreklilik,Türevin tanımı,Türevin uygulamaları,Belirsiz integral,Kısmi integrasyon,Belirli integral,İntegralin Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Modüler aritmetik işlemlerini yapar. | 1, 15, 2, 4 | A, B, C, E |
2. Matris ve determinant sistemlerini çözer. | 1, 15, 2, 4 | A, B, C, E |
3. Fonksiyonlar ve logaritmik ifadelerle işlem yapar. | 1, 15, 2, 4 | A, B, C, E |
4. Diferansiyel denklemleri çözer. | 1, 15, 2, 4 | A, B, C, E |
5. Teğet ve eğim kavramlarının türevle ilişkisini açıklar. | 1, 15, 2, 4 | A, B, C, E |
6. Katlı integral kavramını açıklar. | 1, 15, 2, 4 | A, B, C, E |
7. Matematiksel modelleme yöntemlerini öğrenir. | 1, 15, 2, 4 | A, B, C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar | |
2 | Mutlak Değer ve Aralık Kavramı | |
3 | Fonksiyonlara Giriş | |
4 | Trigonometrik Fonksiyonlar | |
5 | Logaritmik fonksiyonlar | |
6 | Üstel fonksiyonlar | |
7 | Limit | |
8 | Süreklilik | |
9 | Türevin tanımı | |
10 | Türevin uygulamaları | |
11 | Belirsiz integral | |
12 | Kısmi integrasyon | |
13 | Belirli integral | |
14 | İntegralin Uygulamaları |
Kaynak |
1. Thomas' Calculus, 14th Edition, George B. Thomas, Maurice D. Weir, Joel R. Hass, Pearson. 2. Kısa Teori ve Çözümlü Problemlerle Matematik Analiz 1, Dr. Salih Çelik, Birsen Yayınevi 3. Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
0 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
0 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | X | |||||
0 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
0 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | X | |||||
0 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |