Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sena Didem ERKAL TUYJİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin insan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını öğrenmesi ve bu işlevsel mekanizmaların birbirleri ile ilişkilerini değerlendirebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyolojiye Giriş,Hücre Fizyolojisi,Kas Fizyolojisi,Kan Fizyolojisi,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp,Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım,Solunum Sistemi Fizyolojisi,Boşaltım Sistemi Fizyolojisi,Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,Endokrin Sistem Fizyolojisi,Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Genel fizyolojik kavramları ve mekanizmaları özetler. | 1, 13, 2, 21, 8 | A, C, D, E |
2. Fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklar. | 1, 13, 2, 21, 8 | A, C, D, E |
3. Vücudun hücresel organizasyonunu ve hücresel yapıların işlevlerini tanımlar. | 1, 13, 2, 21, 8 | A, C, D, E |
4. Aksiyon potansiyeli oluşumunu ve ilerleyişini açıklar. | 1, 13, 2, 21, 8 | A, C, D, E |
5. Kas kasılmasının temel ilkelerini ve mekanizmasını açıklar. | 1, 13, 2, 21, 8 | A, C, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fizyolojiye Giriş | |
2 | Hücre Fizyolojisi | |
3 | Kas Fizyolojisi | |
4 | Kan Fizyolojisi | |
5 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp | |
6 | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım | |
7 | Solunum Sistemi Fizyolojisi | |
8 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | |
9 | Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | |
10 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | |
11 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | |
12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | |
13 | Endokrin Sistem Fizyolojisi | |
14 | Üreme Sistemi Fizyolojisi |
Kaynak |
Guyton Hall,"Tıbbi Fizyoloji", Güneş Tıp Kitapevi, 13.Baskı, ISBN:9789752776623 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
0 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
0 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | ||||||
0 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
0 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | ||||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | X | |||||
0 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |