Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRODENETLEYİCİLER-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin mikroişlemcilerin türlü kullanımları için programlama becerisi kazanması ve bu cihazları kullanmak için gerekli olan temel devre altyapısını öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı,MPLAB IDE’ye giriş,Veri sayfaları,Mikroişlemci devre tasarımı,Dijital giriş çıkış uygulamaları,Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları,Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...),Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART),C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak,Analog Dijital çevirici modül,Mikroişlemcilerde matematik işlemleri,Dahili EEPROM kullanımı,Assembly dilinin kullanımı,Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikroişlemci programlama ile ilgili terimleri tanır ve kullanır.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 6, 9A, E, F, G
2. Herhangi bir mikroişlemci cihazının karmaşık veri sayfasını okuyup anlar ve öğretilenleri herhangi bir cihaza uygular.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F, G
3. Mikrodenetleyici cihazlarına turlu amaçlar için farklı yazılımlar geliştirir.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F, G
4. Konu ile ilgili kendini geliştirmesi için gereken temel altyapıya sahip olur.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı
2MPLAB IDE’ye giriş
3Veri sayfaları
4Mikroişlemci devre tasarımı
5Dijital giriş çıkış uygulamaları
6Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları
7Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...)
8Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART)
9C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak
10Analog Dijital çevirici modül
11Mikroişlemcilerde matematik işlemleri
12Dahili EEPROM kullanımı
13Assembly dilinin kullanımı
14Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları
Kaynak
Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş sunumlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi133
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı212
Ara Sınav ve Hazırlığı11414
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİKRODENETLEYİCİLER-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin mikroişlemcilerin türlü kullanımları için programlama becerisi kazanması ve bu cihazları kullanmak için gerekli olan temel devre altyapısını öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı,MPLAB IDE’ye giriş,Veri sayfaları,Mikroişlemci devre tasarımı,Dijital giriş çıkış uygulamaları,Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları,Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...),Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART),C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak,Analog Dijital çevirici modül,Mikroişlemcilerde matematik işlemleri,Dahili EEPROM kullanımı,Assembly dilinin kullanımı,Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikroişlemci programlama ile ilgili terimleri tanır ve kullanır.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 6, 9A, E, F, G
2. Herhangi bir mikroişlemci cihazının karmaşık veri sayfasını okuyup anlar ve öğretilenleri herhangi bir cihaza uygular.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F, G
3. Mikrodenetleyici cihazlarına turlu amaçlar için farklı yazılımlar geliştirir.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F, G
4. Konu ile ilgili kendini geliştirmesi için gereken temel altyapıya sahip olur.11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı
2MPLAB IDE’ye giriş
3Veri sayfaları
4Mikroişlemci devre tasarımı
5Dijital giriş çıkış uygulamaları
6Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları
7Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...)
8Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART)
9C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak
10Analog Dijital çevirici modül
11Mikroişlemcilerde matematik işlemleri
12Dahili EEPROM kullanımı
13Assembly dilinin kullanımı
14Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları
Kaynak
Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş sunumlar.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
X
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
X
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
X
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
X
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
X
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
X
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
X
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
X
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
X
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09