Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRODENETLEYİCİLER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin mikroişlemcilerin türlü kullanımları için programlama becerisi kazanması ve bu cihazları kullanmak için gerekli olan temel devre altyapısını öğrenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı,MPLAB IDE’ye giriş,Veri sayfaları,Mikroişlemci devre tasarımı,Dijital giriş çıkış uygulamaları,Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları,Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...),Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART),C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak,Analog Dijital çevirici modül,Mikroişlemcilerde matematik işlemleri,Dahili EEPROM kullanımı,Assembly dilinin kullanımı,Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mikroişlemci programlama ile ilgili terimleri tanır ve kullanır. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 6, 9 | A, E, F, G |
2. Herhangi bir mikroişlemci cihazının karmaşık veri sayfasını okuyup anlar ve öğretilenleri herhangi bir cihaza uygular. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
3. Mikrodenetleyici cihazlarına turlu amaçlar için farklı yazılımlar geliştirir. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
4. Konu ile ilgili kendini geliştirmesi için gereken temel altyapıya sahip olur. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı | |
2 | MPLAB IDE’ye giriş | |
3 | Veri sayfaları | |
4 | Mikroişlemci devre tasarımı | |
5 | Dijital giriş çıkış uygulamaları | |
6 | Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları | |
7 | Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...) | |
8 | Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART) | |
9 | C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak | |
10 | Analog Dijital çevirici modül | |
11 | Mikroişlemcilerde matematik işlemleri | |
12 | Dahili EEPROM kullanımı | |
13 | Assembly dilinin kullanımı | |
14 | Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları |
Kaynak |
Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | |||||
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | |||||
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | X | |||||
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | X | |||||
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | X | |||||
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 3 | 3 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 3 | 3 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRODENETLEYİCİLER | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin mikroişlemcilerin türlü kullanımları için programlama becerisi kazanması ve bu cihazları kullanmak için gerekli olan temel devre altyapısını öğrenmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı,MPLAB IDE’ye giriş,Veri sayfaları,Mikroişlemci devre tasarımı,Dijital giriş çıkış uygulamaları,Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları,Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...),Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART),C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak,Analog Dijital çevirici modül,Mikroişlemcilerde matematik işlemleri,Dahili EEPROM kullanımı,Assembly dilinin kullanımı,Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mikroişlemci programlama ile ilgili terimleri tanır ve kullanır. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 6, 9 | A, E, F, G |
2. Herhangi bir mikroişlemci cihazının karmaşık veri sayfasını okuyup anlar ve öğretilenleri herhangi bir cihaza uygular. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
3. Mikrodenetleyici cihazlarına turlu amaçlar için farklı yazılımlar geliştirir. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
4. Konu ile ilgili kendini geliştirmesi için gereken temel altyapıya sahip olur. | 11, 12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikroişlemcilerin temelleri ve tanımı | |
2 | MPLAB IDE’ye giriş | |
3 | Veri sayfaları | |
4 | Mikroişlemci devre tasarımı | |
5 | Dijital giriş çıkış uygulamaları | |
6 | Dijital uygulamalarla ilgili verimlilik metotları | |
7 | Dijital haberleşmeye giriş (I2C, SPI, UART...) | |
8 | Evrensel Asenkron Alıcı/Verici (UART) | |
9 | C dilini temellerini mikroişlemcilerde kullanmak | |
10 | Analog Dijital çevirici modül | |
11 | Mikroişlemcilerde matematik işlemleri | |
12 | Dahili EEPROM kullanımı | |
13 | Assembly dilinin kullanımı | |
14 | Gömülü sistemlerin tasarım tartışmaları |
Kaynak |
Çeşitli kaynaklardan oluşturulmuş sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | X | |||||
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | X | |||||
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | X | |||||
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | X | |||||
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | X | |||||
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | X | |||||
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |