Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Okutman Mukadder Gezen
Dersin Amacı
Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek, Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dilin Tanımı ve İşlevi,Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri,Yeryüzündeki Diller,Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları,Yazılı Anlatım: Kompozisyon,Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları,Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Konuşma Dili - Yazı Dili,"Türkçe Zengin Bir Dil midir?",Türklerin Kullandığı Alfabeler,Ses ve Ses Olayları,Başlıca Yazım Kuralları,Şekil Bilgisi,Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenerek, yeryüzündeki yayılma alanını tanımlar.
37, 9
C
2. Dilin tanımı ve fonksiyonunu örneklerle kavrar.
37, 9
C
3. Dilin milletlerin hayatındaki önemini vurgulayan yazıları araştırır.
37, 9
C
4. Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki dağılışını gözlemler.
37, 9
C
5. Türkçe'nin tarihi devrelerini tartışır.
37, 9
C
6. Türkçeyi doğru konuşur.
37, 9
C
7. Zengin bir kelime hazinesine sahip olmanın yararlarını kavrar.
37, 9
C
8. Türkçe 'de yapılan dil yanlışlarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur.
37, 9
C
9. Dil bozulması hakkında sorgulama yapar.
37, 9
C
10. Türkçenin başka dillere etkisini araştırır.
37, 9
C
11. Yabancı dillerin Türkçe 'ye etkisi hakkında fikir yürütür.
37, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dilin Tanımı ve İşlevi
1, 2, 3, 4, 5
2
Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri
1, 2, 3, 4, 5
3
Yeryüzündeki Diller
1, 2, 3, 4, 5
4
Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları
1, 2, 3, 4, 5
5
Yazılı Anlatım: Kompozisyon
1, 2, 3, 4, 5
6
Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları
1, 2, 3, 4, 5
7
Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3, 4, 5
8
Konuşma Dili - Yazı Dili
1, 2, 3, 4, 5
9
"Türkçe Zengin Bir Dil midir?"
1, 2, 3, 4, 5
10
Türklerin Kullandığı Alfabeler
1, 2, 3, 4, 5
11
Ses ve Ses Olayları
1, 2, 3, 4, 5
12
Başlıca Yazım Kuralları
1, 2, 3, 4, 5
13
Şekil Bilgisi
1, 2, 3, 4, 5
14
Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3, 4, 5
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Istanbul 2010.
3. Yakup Karsoy v.dğr. Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009.
4.Yakup Yılmaz, Türkçede Dil Yanlışları,istanbul 2010.
5.Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara 1999.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
20
Genel Sınavın Başarıya Oranı
80
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
5
5
Proje Sunumu / Seminer
1
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
9
9
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
48
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRK DİLİ I
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY, Prof.Dr. Abdullah Azmi BİLGİN
Dersin Yardımcıları
Okutman Mukadder Gezen
Dersin Amacı
Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek, Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dilin Tanımı ve İşlevi,Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri,Yeryüzündeki Diller,Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları,Yazılı Anlatım: Kompozisyon,Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları,Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri,Konuşma Dili - Yazı Dili,"Türkçe Zengin Bir Dil midir?",Türklerin Kullandığı Alfabeler,Ses ve Ses Olayları,Başlıca Yazım Kuralları,Şekil Bilgisi,Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yerini öğrenerek, yeryüzündeki yayılma alanını tanımlar.
37, 9
C
2. Dilin tanımı ve fonksiyonunu örneklerle kavrar.
37, 9
C
3. Dilin milletlerin hayatındaki önemini vurgulayan yazıları araştırır.
37, 9
C
4. Türkçe'nin dünya dilleri arasındaki dağılışını gözlemler.
37, 9
C
5. Türkçe'nin tarihi devrelerini tartışır.
37, 9
C
6. Türkçeyi doğru konuşur.
37, 9
C
7. Zengin bir kelime hazinesine sahip olmanın yararlarını kavrar.
37, 9
C
8. Türkçe 'de yapılan dil yanlışlarının sebepleri hakkında bilgi sahibi olur.
37, 9
C
9. Dil bozulması hakkında sorgulama yapar.
37, 9
C
10. Türkçenin başka dillere etkisini araştırır.
37, 9
C
11. Yabancı dillerin Türkçe 'ye etkisi hakkında fikir yürütür.
37, 9
C
Öğretim Yöntemleri:
37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
C: Çoktan Seçmeli Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dilin Tanımı ve İşlevi
1, 2, 3, 4, 5
2
Türk Dili'nin Tarihi Dönemleri
1, 2, 3, 4, 5
3
Yeryüzündeki Diller
1, 2, 3, 4, 5
4
Türkçe'nin Tarihi Süreçte Gelişen Kolları
1, 2, 3, 4, 5
5
Yazılı Anlatım: Kompozisyon
1, 2, 3, 4, 5
6
Türk Dili'nin Bugünkü Durumu ve Yayılma Alanları
1, 2, 3, 4, 5
7
Eski Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3, 4, 5
8
Konuşma Dili - Yazı Dili
1, 2, 3, 4, 5
9
"Türkçe Zengin Bir Dil midir?"
1, 2, 3, 4, 5
10
Türklerin Kullandığı Alfabeler
1, 2, 3, 4, 5
11
Ses ve Ses Olayları
1, 2, 3, 4, 5
12
Başlıca Yazım Kuralları
1, 2, 3, 4, 5
13
Şekil Bilgisi
1, 2, 3, 4, 5
14
Yeni Türk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri
1, 2, 3, 4, 5
Kaynak
1. Muharrem Ergin, Üniversiteler İçin Türk Dili, İstanbul 1986.
2. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, Istanbul 2010.
3. Yakup Karsoy v.dğr. Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009.
4.Yakup Yılmaz, Türkçede Dil Yanlışları,istanbul 2010.
5.Leyla Karahan, Türkçede Söz Dizimi, Ankara 1999.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar.
2
Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar.
3
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır.
4
Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
5
Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar.
6
Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar.
7
Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir.
8
Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir.
9
Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir.
10
Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
11
Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular.
12
Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.