Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTRONİK ÖLÇME VE ENSTRÜMANTASYON | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin deneysel veri analiz yöntemlerini öğrenmesi, basınç, sıcaklık, akış, v.s. gibi fiziksel büyüklüklerin ölçümlerini yapabilmesi, kullanılan cihazları ve yöntemlerini tanıması, değişik fiziksel olayları bir deney biçiminde tasarlayabilmesi ve gerekli ölçümleri yapıp analiz edebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ölçmenin temel ilkeleri 1,Ölçmenin temel ilkeleri 2,Kalibrasyon kavramları,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Ölçüm çeşitlerini öğrenme,Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü ,Algılama Cihazları,Seri ve paralel kapasite köprüleri,Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri,Döner bobinli ve elektronik multimetreler,Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler,Flash dönüştürücüler,Tek eğimli ADC´ler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Deneysel verilerin analizini yapar. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
2. Ölçme hakkında genel bilgileri öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
3. Ölçüm yöntemlerini tanır. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
4. Değişik fiziksel büyüklüklerin hangi cihazlarla ve nasıl ölçülmesi gerektiği öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
5. Ölçümler esnasında cihaz sebebiyle oluşan hataların giderilmesini öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
6. Analog ve digital ölçü aletlerinin çalışma prensiplerini bilir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
7. Dönüştürücüler ve çeşitlerini öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ölçmenin temel ilkeleri 1 | |
2 | Ölçmenin temel ilkeleri 2 | |
3 | Kalibrasyon kavramları | |
4 | Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri | |
5 | Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri | |
6 | Ölçüm çeşitlerini öğrenme | |
7 | Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü | |
8 | Algılama Cihazları | |
9 | Seri ve paralel kapasite köprüleri | |
10 | Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri | |
11 | Döner bobinli ve elektronik multimetreler | |
12 | Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler | |
13 | Flash dönüştürücüler | |
14 | Tek eğimli ADC´ler | |
Kaynak |
Prof.Dr.Halit PASTACI, "Elektrik ve Elektronik Ölçmeleri", Nobel Akademik Yayıncılık, 10.Baskı, ISBN:9786053200123 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | X | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | | | | X |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | X | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | X |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | | | X |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | X |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | X |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | X | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | X | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 4 | 56 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 9 | 3 | 27 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
ELEKTRONİK ÖLÇME VE ENSTRÜMANTASYON | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercüment Cenap TURAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin deneysel veri analiz yöntemlerini öğrenmesi, basınç, sıcaklık, akış, v.s. gibi fiziksel büyüklüklerin ölçümlerini yapabilmesi, kullanılan cihazları ve yöntemlerini tanıması, değişik fiziksel olayları bir deney biçiminde tasarlayabilmesi ve gerekli ölçümleri yapıp analiz edebilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ölçmenin temel ilkeleri 1,Ölçmenin temel ilkeleri 2,Kalibrasyon kavramları,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri,Ölçüm çeşitlerini öğrenme,Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü ,Algılama Cihazları,Seri ve paralel kapasite köprüleri,Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri,Döner bobinli ve elektronik multimetreler,Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler,Flash dönüştürücüler,Tek eğimli ADC´ler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Deneysel verilerin analizini yapar. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
2. Ölçme hakkında genel bilgileri öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
3. Ölçüm yöntemlerini tanır. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
4. Değişik fiziksel büyüklüklerin hangi cihazlarla ve nasıl ölçülmesi gerektiği öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
5. Ölçümler esnasında cihaz sebebiyle oluşan hataların giderilmesini öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
6. Analog ve digital ölçü aletlerinin çalışma prensiplerini bilir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
7. Dönüştürücüler ve çeşitlerini öğrenir. | 12, 14, 16, 17, 5, 6, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Ölçmenin temel ilkeleri 1 | |
2 | Ölçmenin temel ilkeleri 2 | |
3 | Kalibrasyon kavramları | |
4 | Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri | |
5 | Devre elemanlarının ölçülmesi ve ölçüm yöntemleri | |
6 | Ölçüm çeşitlerini öğrenme | |
7 | Temel Elektriksel Büyüklüklerin Ölçümü | |
8 | Algılama Cihazları | |
9 | Seri ve paralel kapasite köprüleri | |
10 | Analog ölçmeler, Hareketli ölçü aletleri | |
11 | Döner bobinli ve elektronik multimetreler | |
12 | Digital ölçme, Analog-digital dönüşüm ve dönüştürücüler | |
13 | Flash dönüştürücüler | |
14 | Tek eğimli ADC´ler | |
Kaynak |
Prof.Dr.Halit PASTACI, "Elektrik ve Elektronik Ölçmeleri", Nobel Akademik Yayıncılık, 10.Baskı, ISBN:9786053200123 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Biyomedikal Cihaz alanında, ihtiyaç duyulan konularda uygulama ve çözüm önerileri sunar. | | | | X | |
2 | Biyomedikal Cihaz alanına uygun alanlardaki yeterli pratik, teorik ve teknik bilgileri tanımlar. | | | | X | |
3 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için tek başına veya ekip içerisinde sorumluluk alır. | | | | | X |
4 | Biyomedikal cihaz alanındaki teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | | | | | X |
5 | Biyoteknoloji ve sağlık alanında gerekli bilgiye erişir ve kaynak araştırması yapar. | | | X | | |
6 | Biyomedikal cihazların arıza analizini gidererek bakım ve kalibrasyonunu yapar. | | | | | X |
7 | Deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisine sahiptir. | | | | | X |
8 | Tıbbi cihazlarla ilgili uygulama becerisi gösterir. | | | | | X |
9 | Elektrik devre sistemlerini tanıma ve tasarlama becerisi gösterir. | | | | | X |
10 | Biyomedikal cihaz alanındaki gelişmeleri takip ederek kendini sürekli yenileyip, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | | | X | | |
11 | Biyomedikal cihaz alanındaki iş sağlığı güvenliği kurallarına uyarak kalite güvence ve standartlarını uygular. | | | X | | |
12 | Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:09