Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BLOCKCHAİN TEKNOLOJİ TEMELLERİ | BPR2113185 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında blockchain teknolojisi ve altyapısı ile
birlikte, var olan uygulamaları inceleyerek geleceğin
ekonomisini ve güven mekanizmasını oluşturacak teknolojinin temel yapısı
ve uygulamaların geliştirilmesi hususunda bilgi ediniminin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Blockchain Teknolojisine Giriş,Blokzincirinin ortaya çıkışına yol açan gelişmeler,Blok zincir odaklı uygulamalar,Blokzincir çalışma mantığı,Blokzincir yapıları, çalışma prensipleri ve madencilik,Digital Paralar ve diğer uygulamalar,Bitcoin minig ve oyun teorisi,Blok zincir mekanizma Kriptoloji ve Hashing
,Akıllı Kontrat Sistemleri ve Uygulamaları,Güven ve takas sistemi geliştirme,NFT tarihi,Güncel NFTler ve uygulama alanları,Oracles ve Metaverse kavramları,Web 3.0 ve Oyna-kazan; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Blockchain çalışma mantığını anlar | 10, 16, 9 | A, E |
Blok zincir uygulamalarına dair fikir sahibi olur | 10, 16, 9 | A, D, G |
Metaverse ve NFT kavramlarını açıklar | 10, 16, 9 | A, E, F, G |
Bitcoin minig ve oyun teorisini tanımlar | 10, 16 | A, E, G, H |
Kriptoloji ve Hashing kavramlarını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Blockchain Teknolojisine Giriş | |
2 | Blokzincirinin ortaya çıkışına yol açan gelişmeler | |
3 | Blok zincir odaklı uygulamalar | |
4 | Blokzincir çalışma mantığı | |
5 | Blokzincir yapıları, çalışma prensipleri ve madencilik | |
6 | Digital Paralar ve diğer uygulamalar | |
7 | Bitcoin minig ve oyun teorisi | |
8 | Blok zincir mekanizma Kriptoloji ve Hashing
| |
9 | Akıllı Kontrat Sistemleri ve Uygulamaları | |
10 | Güven ve takas sistemi geliştirme | |
11 | NFT tarihi | |
12 | Güncel NFTler ve uygulama alanları | |
13 | Oracles ve Metaverse kavramları | |
14 | Web 3.0 ve Oyna-kazan | |
Kaynak |
Ders Notları |
Antonopoulos, A. M. (2017). Mastering Bitcoin: Programming the
open blockchain. " O'Reilly Media, Inc.". |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | X | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | X | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | X | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | X | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | X | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BLOCKCHAİN TEKNOLOJİ TEMELLERİ | BPR2113185 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında blockchain teknolojisi ve altyapısı ile
birlikte, var olan uygulamaları inceleyerek geleceğin
ekonomisini ve güven mekanizmasını oluşturacak teknolojinin temel yapısı
ve uygulamaların geliştirilmesi hususunda bilgi ediniminin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Blockchain Teknolojisine Giriş,Blokzincirinin ortaya çıkışına yol açan gelişmeler,Blok zincir odaklı uygulamalar,Blokzincir çalışma mantığı,Blokzincir yapıları, çalışma prensipleri ve madencilik,Digital Paralar ve diğer uygulamalar,Bitcoin minig ve oyun teorisi,Blok zincir mekanizma Kriptoloji ve Hashing
,Akıllı Kontrat Sistemleri ve Uygulamaları,Güven ve takas sistemi geliştirme,NFT tarihi,Güncel NFTler ve uygulama alanları,Oracles ve Metaverse kavramları,Web 3.0 ve Oyna-kazan; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Blockchain çalışma mantığını anlar | 10, 16, 9 | A, E |
Blok zincir uygulamalarına dair fikir sahibi olur | 10, 16, 9 | A, D, G |
Metaverse ve NFT kavramlarını açıklar | 10, 16, 9 | A, E, F, G |
Bitcoin minig ve oyun teorisini tanımlar | 10, 16 | A, E, G, H |
Kriptoloji ve Hashing kavramlarını açıklar | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Blockchain Teknolojisine Giriş | |
2 | Blokzincirinin ortaya çıkışına yol açan gelişmeler | |
3 | Blok zincir odaklı uygulamalar | |
4 | Blokzincir çalışma mantığı | |
5 | Blokzincir yapıları, çalışma prensipleri ve madencilik | |
6 | Digital Paralar ve diğer uygulamalar | |
7 | Bitcoin minig ve oyun teorisi | |
8 | Blok zincir mekanizma Kriptoloji ve Hashing
| |
9 | Akıllı Kontrat Sistemleri ve Uygulamaları | |
10 | Güven ve takas sistemi geliştirme | |
11 | NFT tarihi | |
12 | Güncel NFTler ve uygulama alanları | |
13 | Oracles ve Metaverse kavramları | |
14 | Web 3.0 ve Oyna-kazan | |
Kaynak |
Ders Notları |
Antonopoulos, A. M. (2017). Mastering Bitcoin: Programming the
open blockchain. " O'Reilly Media, Inc.". |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | X | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | X | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | X | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | X | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | X | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | X | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | X | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | X | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | X | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09