Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROGRAMLAMADA MATEMATİKBPR1210944Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye programlamada gerekli matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Matrisler,Rotasyon, Transpoz

,Satırca Eşelon Form, Determinant,Lineer Denklem Sistemleri,Vektörler, İç çarpım, Norm,Matris Geçişleri
,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler ,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Algoritmalar,Graflar,Ağaçlar,Kriptografi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Vektörel işlemleri yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
2. Matris ve determinant sistemlerini çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
3. Görüntü işlemede kullanılan operatörleri tanır ve uygular.12, 16, 6, 9A, D, E, G
4. Histogramı çizer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
5. Ağaçları açıklar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
6. Bölme algoritmalarını çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matrisler
2Rotasyon, Transpoz

3Satırca Eşelon Form, Determinant
4Lineer Denklem Sistemleri
5Vektörler, İç çarpım, Norm
6Matris Geçişleri
7Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler
8Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler
9Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler
10Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler
11Algoritmalar
12Graflar
13Ağaçlar
14Kriptografi
Kaynak
1. Lineer Cebir, Schaums Outline Serisi. 2. tutorialspoint.com (Digital Image Processing) 3. Ayrık Matematik ve Uygulamaları, Kenneth H. Rosen (Bölüm 3,4,10,11) 4. Ders Notları
5. Çözümlü Lineer Cebir Problemleri, Fethi Çallıalp, Birsen Yayınevi 6. Çözümlü Lineer Cebir Alıştırmaları, Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir..
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı10550
Ara Sınav ve Hazırlığı616
Genel Sınav ve Hazırlığı11414
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROGRAMLAMADA MATEMATİKBPR1210944Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Hatice ÇAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders ile öğrenciye programlamada gerekli matematik ile ilgili temel kavramların kapsamlı bir şekilde kazandırılması ve bu kavramların karşılaşılabilecek çeşitli problemleri çözmede nasıl kullanılabileceğinin gösterilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Matrisler,Rotasyon, Transpoz

,Satırca Eşelon Form, Determinant,Lineer Denklem Sistemleri,Vektörler, İç çarpım, Norm,Matris Geçişleri
,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler ,Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler ,Algoritmalar,Graflar,Ağaçlar,Kriptografi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Vektörel işlemleri yapar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
2. Matris ve determinant sistemlerini çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
3. Görüntü işlemede kullanılan operatörleri tanır ve uygular.12, 16, 6, 9A, D, E, G
4. Histogramı çizer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
5. Ağaçları açıklar.12, 16, 6, 9A, D, E, G
6. Bölme algoritmalarını çözer.12, 16, 6, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Matrisler
2Rotasyon, Transpoz

3Satırca Eşelon Form, Determinant
4Lineer Denklem Sistemleri
5Vektörler, İç çarpım, Norm
6Matris Geçişleri
7Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler
8Görüntü İşlemede Temel İstatistik Bilgiler
9Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler
10Görüntü İşlemede Kullanılan Operatörler
11Algoritmalar
12Graflar
13Ağaçlar
14Kriptografi
Kaynak
1. Lineer Cebir, Schaums Outline Serisi. 2. tutorialspoint.com (Digital Image Processing) 3. Ayrık Matematik ve Uygulamaları, Kenneth H. Rosen (Bölüm 3,4,10,11) 4. Ders Notları
5. Çözümlü Lineer Cebir Problemleri, Fethi Çallıalp, Birsen Yayınevi 6. Çözümlü Lineer Cebir Alıştırmaları, Arif Sabuncuoğlu, Nobel Yayınevi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir..
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
X
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
X
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09