Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROGRAMLAMA TEMELLERİ | BPR1113183 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | Microsoft Visual Studio |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin programlama temellerinin mantığını, algoritma yapılarını ve genel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Programlamaya Giriş,Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Karar Yapıları, If - else , Switch Case,Döngü Yapıları , for , while,Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler ,Listeler, Diziler,Çok Boyutlu Diziler,Metotlar,Fonksiyon Türleri ,Class Yapısı,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Programlama temellerini kavrar. | 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Algoritma kurma mantığını anlar. | 12, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Temel programlama sorunlarını çözer.
| 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, E, F, G |
Kontrol deyimleri ve döngü yapılarını kullanır. | 10, 14, 3, 6, 9 | A, E, F, G |
Problem çözme becerisi gelişir.
| 10, 14, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler | |
2 | Programlamaya Giriş | |
3 | Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı | |
4 | Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri | |
5 | Karar Yapıları, If - else , Switch Case | |
6 | Döngü Yapıları , for , while | |
7 | Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler | |
8 | Listeler, Diziler | |
9 | Çok Boyutlu Diziler | |
10 | Metotlar | |
11 | Fonksiyon Türleri | |
12 | Class Yapısı | |
13 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | |
14 | Uygulama Örnekler | |
Kaynak |
Introduction to Algorithms, Cormen, Leiserson, Rivest ve Stein. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | | X | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | X | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | X | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | X | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | X | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | X | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | X | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | X | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PROGRAMLAMA TEMELLERİ | BPR1113183 | Güz Dönemi | 4+0 | 4 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | Microsoft Visual Studio |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencinin programlama temellerinin mantığını, algoritma yapılarını ve genel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Programlamaya Giriş,Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Karar Yapıları, If - else , Switch Case,Döngü Yapıları , for , while,Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler ,Listeler, Diziler,Çok Boyutlu Diziler,Metotlar,Fonksiyon Türleri ,Class Yapısı,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Programlama temellerini kavrar. | 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Algoritma kurma mantığını anlar. | 12, 14, 2, 3, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Temel programlama sorunlarını çözer.
| 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9 | A, E, F, G |
Kontrol deyimleri ve döngü yapılarını kullanır. | 10, 14, 3, 6, 9 | A, E, F, G |
Problem çözme becerisi gelişir.
| 10, 14, 6, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler | |
2 | Programlamaya Giriş | |
3 | Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı | |
4 | Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri | |
5 | Karar Yapıları, If - else , Switch Case | |
6 | Döngü Yapıları , for , while | |
7 | Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler | |
8 | Listeler, Diziler | |
9 | Çok Boyutlu Diziler | |
10 | Metotlar | |
11 | Fonksiyon Türleri | |
12 | Class Yapısı | |
13 | Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş | |
14 | Uygulama Örnekler | |
Kaynak |
Introduction to Algorithms, Cormen, Leiserson, Rivest ve Stein. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.. | | | | X | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | X | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | X | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | X | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | X | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | X |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | X | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | X | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | X | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09