Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROGRAMLAMA TEMELLERİBPR1113183Güz Dönemi4+047
Ders Programı

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Çarşamba 12:45-13:30

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin YardımcılarıMicrosoft Visual Studio
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin programlama temellerinin mantığını, algoritma yapılarını ve genel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Programlamaya Giriş,Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Karar Yapıları, If - else , Switch Case,Döngü Yapıları , for , while,Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler ,Listeler, Diziler,Çok Boyutlu Diziler,Metotlar,Fonksiyon Türleri ,Class Yapısı,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Programlama temellerini kavrar.12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9A, E, F, G
Algoritma kurma mantığını anlar. 12, 14, 2, 3, 6, 8, 9A, E, F, G
Temel programlama sorunlarını çözer. 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, E, F, G
Kontrol deyimleri ve döngü yapılarını kullanır.10, 14, 3, 6, 9A, E, F, G
Problem çözme becerisi gelişir. 10, 14, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler
2Programlamaya Giriş
3Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı
4Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri
5Karar Yapıları, If - else , Switch Case
6Döngü Yapıları , for , while
7Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler
8Listeler, Diziler
9Çok Boyutlu Diziler
10Metotlar
11Fonksiyon Türleri
12Class Yapısı
13Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
14Uygulama Örnekler
Kaynak
Introduction to Algorithms, Cormen, Leiserson, Rivest ve Stein.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir..
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROGRAMLAMA TEMELLERİBPR1113183Güz Dönemi4+047
Ders Programı

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Çarşamba 12:45-13:30

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin YardımcılarıMicrosoft Visual Studio
Dersin AmacıBu ders ile öğrencinin programlama temellerinin mantığını, algoritma yapılarını ve genel özelliklerinin anlaşılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler,Programlamaya Giriş,Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı,Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri,Karar Yapıları, If - else , Switch Case,Döngü Yapıları , for , while,Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler ,Listeler, Diziler,Çok Boyutlu Diziler,Metotlar,Fonksiyon Türleri ,Class Yapısı,Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş,Uygulama Örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Programlama temellerini kavrar.12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9A, E, F, G
Algoritma kurma mantığını anlar. 12, 14, 2, 3, 6, 8, 9A, E, F, G
Temel programlama sorunlarını çözer. 10, 11, 12, 14, 16, 2, 3, 9A, E, F, G
Kontrol deyimleri ve döngü yapılarını kullanır.10, 14, 3, 6, 9A, E, F, G
Problem çözme becerisi gelişir. 10, 14, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Dersin amacı, tanıtımı, programlamaya dair genel bilgilendirmeler
2Programlamaya Giriş
3Microsoft Visual Studio Kurulumu ve Tanıtımı
4Değişken, Operatör ve Tür Dönüşümleri
5Karar Yapıları, If - else , Switch Case
6Döngü Yapıları , for , while
7Karar Yapıları ve Döngü Yapıları Uygulama Örnekler
8Listeler, Diziler
9Çok Boyutlu Diziler
10Metotlar
11Fonksiyon Türleri
12Class Yapısı
13Nesne Tabanlı Programlamaya Giriş
14Uygulama Örnekler
Kaynak
Introduction to Algorithms, Cormen, Leiserson, Rivest ve Stein.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir..
X
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
X
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
X
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
X
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
X
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
X
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
X
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
X
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
X
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 09:48Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:09