Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İNGİLİZCE I 2+0 2 2
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler Yok
Dersin Dili İng
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ortak Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi Verenler Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin İngilizce temel yazılı ve sözlü iletişim becerileri konusunda CEFR A1 seviyesinde yeterlilik kazanmasıdır.
Dersin İçeriği Bu ders; "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)","Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)",Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı),Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı),The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlayabilecektir. 1, 21, 4 A, E
1.1. çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar. 1, 21, 4, 6 A, C
2. günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanabilecektir. 1, 2, 21, 9 A, C
2.1 İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır. 1, 21, 3, 9 A, C
3. temel seviyedeki metinleri yorumlayabilecektir. 1, 21, 4, 5 A, B, C
3.1 temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar. 1, 2, 21, 5 A, B
4. günlük diyalogları yorumlayabilecektir. 1, 2, 21 A, D
4.1 hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır. 1, 2, 21, 6 A, C
5. kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlayabilecektir. 1, 2, 21 A, C
5.1 dilbilgisini geliştirmek ve yabancı dilini ilerletmek için kendi programını yapar. 1, 2, 21, 4 A, C
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösteri, 6: Gösterip Yapma, 9: Benzetim
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, E: Kısa Sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
2 "Welcome (Kendini tanıtmak için geniş zamanın kullanımı)" Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
3 Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
4 Lifestyle (Günlük rutinlerin betimlenmesi için geniş zamanın kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
5 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
6 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
7 People (Aile üyelerini tanıtmak için sahiplik fiilinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
8 Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
9 Places (Şehirlerin tanıtımı için Var/Yok yapısı ve yer yön edatlarının kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
10 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
11 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
12 Food (miktar belirtebilmek için sayılabilen/ sayılamayan isimler ile miktar belirteçlerinin kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
13 The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
14 The Past (Tamamlanmış olayları anlatabilmek için geçmiş zamanın kullanımı) Bir önceki ders videosu ve yazılı kaynaklarının tekrar edilmesi
Kaynaklar
Ders notu öğrenciye verilecektir.
YokSpeakout Elementary coursebook, 2nd Edition, Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
0
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
0
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
0
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
0
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
0
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
0
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
0
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
0
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
0
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
0
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
0
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   20
Genel Sınavın Başarıya Oranı   80
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 14 2 28
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 1 6 6
Genel Sınav ve Hazırlığı 1 12 12
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 46
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu