Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRÜNTÜ İŞLEME | BPR2244530 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda kullanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. Projelerin ön sunumları,12. Yönlendirilmiş Çalışma,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapar | 14, 17, 9 | E, F |
QGraphicsView uygulamaları yapar | 14, 17, 9 | A, E, F |
Görüntü işleme tekniklerini öğrenir | 14, 2, 9 | A, E, F |
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlarını tanımlar | 14, 17, 2 | A, E, F |
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterir. | 14, 17, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama. | |
2 | 2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş. | |
3 | 3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler. | |
4 | 4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi | |
5 | 5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi) | |
6 | 6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture.. | |
7 | 7. Signals and Slots: pushbutton | |
8 | 8. Signals and Slots: radioradiobutton | |
9 | 9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme | |
10 | 10. QGraphicsView uygulamaları | |
11 | 11. Projelerin ön sunumları | |
12 | 12. Yönlendirilmiş Çalışma | |
13 | 13. Yönlendirilmiş Çalışma | |
14 | 14. Yönlendirilmiş Çalışma | |
Kaynak |
Derste verilecektir. |
Derste verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 42 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30) | 1 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GÖRÜNTÜ İŞLEME | BPR2244530 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda kullanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. Projelerin ön sunumları,12. Yönlendirilmiş Çalışma,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapar | 14, 17, 9 | E, F |
QGraphicsView uygulamaları yapar | 14, 17, 9 | A, E, F |
Görüntü işleme tekniklerini öğrenir | 14, 2, 9 | A, E, F |
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlarını tanımlar | 14, 17, 2 | A, E, F |
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterir. | 14, 17, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama. | |
2 | 2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş. | |
3 | 3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler. | |
4 | 4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi | |
5 | 5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi) | |
6 | 6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture.. | |
7 | 7. Signals and Slots: pushbutton | |
8 | 8. Signals and Slots: radioradiobutton | |
9 | 9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme | |
10 | 10. QGraphicsView uygulamaları | |
11 | 11. Projelerin ön sunumları | |
12 | 12. Yönlendirilmiş Çalışma | |
13 | 13. Yönlendirilmiş Çalışma | |
14 | 14. Yönlendirilmiş Çalışma | |
Kaynak |
Derste verilecektir. |
Derste verilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39