Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRÜNTÜ İŞLEMEBPR2244530Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda kullanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. Projelerin ön sunumları,12. Yönlendirilmiş Çalışma,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapar14, 17, 9E, F
QGraphicsView uygulamaları yapar14, 17, 9A, E, F
Görüntü işleme tekniklerini öğrenir14, 2, 9A, E, F
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlarını tanımlar14, 17, 2A, E, F
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterir.14, 17, 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.
22. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.
33. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.
44. Qt kütüphanesinin yüklenmesi
55. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi)
66. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..
77. Signals and Slots: pushbutton
88. Signals and Slots: radioradiobutton
99. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme
1010. QGraphicsView uygulamaları
1111. Projelerin ön sunumları
1212. Yönlendirilmiş Çalışma
1313. Yönlendirilmiş Çalışma
1414. Yönlendirilmiş Çalışma
Kaynak
Derste verilecektir.
Derste verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRÜNTÜ İŞLEMEBPR2244530Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı c++ dili temel alınarak fotoğraf türündeki dosyalarının okunup bilgisaayarda çeşitli işlemlere tabi tutularak gösterilmesini sağlamaktır. Dersin bir amacı da Qt arayüz kütüphanesinin ugyulamalarda kullanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.,2. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.,3. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.,4. Qt kütüphanesinin yüklenmesi,5. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi),6. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..,7. Signals and Slots: pushbutton,8. Signals and Slots: radioradiobutton,9. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme,10. QGraphicsView uygulamaları,11. Projelerin ön sunumları,12. Yönlendirilmiş Çalışma,13. Yönlendirilmiş Çalışma,14. Yönlendirilmiş Çalışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgisayarda c++ programlama dilini kullanarak fotoğraf dosyalarına erişir ve fotoğraf üzerinde değişiklikler yapar14, 17, 9E, F
QGraphicsView uygulamaları yapar14, 17, 9A, E, F
Görüntü işleme tekniklerini öğrenir14, 2, 9A, E, F
Görüntü işleme ile ilgili temel kavramlarını tanımlar14, 17, 2A, E, F
2 boyutlu görüntüleri Qt arayüz kütüphanesini kullanarak gösterir.14, 17, 2, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. C++ genel tekrar: pointers, functions, class tanımlama.
22. C++ genel tekrar: matrisler, image definition, color theory, görüntü işlemeye giriş.
33. Qt ye giriş, tanımı, ne işe yarar, örnekler.
44. Qt kütüphanesinin yüklenmesi
55. Qt ve c++ ile ilk örnekler (Proje önerilerinin teslimi)
66. Qt’de Layout ile tasarım. QGraphicsView, QImage, image read, screen capture..
77. Signals and Slots: pushbutton
88. Signals and Slots: radioradiobutton
99. QgraphicsView kullanarak görüntü işleme
1010. QGraphicsView uygulamaları
1111. Projelerin ön sunumları
1212. Yönlendirilmiş Çalışma
1313. Yönlendirilmiş Çalışma
1414. Yönlendirilmiş Çalışma
Kaynak
Derste verilecektir.
Derste verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39