Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYOLOJİ | - | Senelik | 40+0 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Tansel ÇAKIR, Prof.Dr. Cengiz EROL, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Prof.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Banu KARAALİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Tansel Çakır, Cengiz Erol, Mehmet Sait Doğan |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı; genel radyoloji bilgisi, radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıma, tipik radyolojik bulguları tanıma, tanı amaçlı kullanılan görüntülemeyi öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları,Radyoloji-1-Kontrast ajanları ve Radyasyon güvenliği 1-2,Radyoloji-Radyolojik Görüntüleme yöntemleri1-2,Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon, Biyolojik Etkiler ve Radyasyon Kazaları 1-2,Onkolojide Radyoloji-Nükleer Tıp-PET / CT 1-2,Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon Üniteleri, Ölçüm,Radyoloji- Nükleer tıpta tanı ve tedaviye genel bakış,Endokrin Sistemde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Tedavileri,Nükleer Tıp/Kardiyovasküler hastalıklarda nükleer tıp kullanımı,Kardiyovasküler sistem radyolojisi,Solunum sistemi radyolojisi,Sindirim sistemi radyolojisi,Safra yolları, karaciğer ve pankreas radyolojisi,Gastrointestinal sistem hastalıklarında Nükleer Radyoloji,Ürogenital sistem radyolojisi,Ürolojik hastalıklarda nüklera tıbbı,Nükleer Tıp-Nörolojide SPECT ve PET/BT,Girişimsel Nöroradyoloji,CNS Acil Durumlarında Tanısal Görüntüleme,Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisine Giriş,Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar),Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar),Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Enfeksiyon ve Metabolizma Hastalıkları); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
01. Patolojinin temel konularını ve laboratuvar tekniklerini değerlendirebilir ve patoloji laboratuvarının işleyişi hakkında temel bilgileri edinir. | ||
02. Patolojinin tanımını yapar. | ||
03. Patolojinin kullandığı yöntemleri tanımlar ve örnekler verir. | 16 | A, D |
04. Zedelenmeye karşı hücredeki değişiklikler, uyum mekanizmaları, hücre hasarı ve iltihabın temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | ||
05. Hücre zedelenmesinin nedenleri ve oluşum mekanizmaları, hücre ölümü ve nekroz, hücresel yaşlanma sonucunda oluşan fizyopatolojik değişimleri tanımlar. | ||
06. Apoptoz ve nekroz arasındaki farkı öğrenir, apoptoz mekanizmasını kavrar. | ||
07. Neoplazi ve karsinogenezin temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | ||
08. Tümörlerin isimlendirilmesi, malign ve benign tümörlerin temel özelliklerini tanımlar. | ||
09. Kanser oluşumuna neden olan faktörler, kanser epidemiyolojisinin temellerini kavrar. | ||
10. Kanser yayılım aşamaları ve tümörlerin derecelendirilmesi ve evrelendirilmesini özetler ve örnekler verir. | ||
11. Kanserin klinik ve laboratuvara yansıyan bulgularını kavrar. | ||
12. İmmün sistemin normal ve patolojik süreçlerdeki işleyişini özetler. İmmün sistemin normal elemanlarını bilir. | ||
13. Hipersensitivite reaksiyonlarının temel mekanizmalarını, çeşitli örneklerini özetler. | ||
14. Otoimmün bozukluklar ve immün yetmezliklerin temelleri hakkında bilgi verir. | ||
15. Hematolojik hastalıkların genel özelliklerini tanımlar. | ||
16. Lenf düğümünün normal yapısını tanır. Lenf düğümündeki reaktif değişiklikleri tanımlar. | ||
17. Hematolojik maligniteleri hücre tiplerine göre sınıflar. | ||
18. Kemik iliğindeki beyaz küre hastalıklarını sınıflar. | ||
19. Dalak tutulumu ile seyreden hastalıkları bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları | |
1 | Radyoloji-1-Kontrast ajanları ve Radyasyon güvenliği 1-2 | yok |
2 | Radyoloji-Radyolojik Görüntüleme yöntemleri1-2 | yok |
3 | Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon, Biyolojik Etkiler ve Radyasyon Kazaları 1-2 | yok |
4 | Onkolojide Radyoloji-Nükleer Tıp-PET / CT 1-2 | yok |
5 | Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon Üniteleri, Ölçüm | yok |
6 | Radyoloji- Nükleer tıpta tanı ve tedaviye genel bakış | yok |
7 | Endokrin Sistemde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Tedavileri | |
8 | Nükleer Tıp/Kardiyovasküler hastalıklarda nükleer tıp kullanımı | yok |
9 | Kardiyovasküler sistem radyolojisi | - |
10 | Solunum sistemi radyolojisi | - |
11 | Sindirim sistemi radyolojisi | |
12 | Safra yolları, karaciğer ve pankreas radyolojisi | |
13 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında Nükleer Radyoloji | |
14 | Ürogenital sistem radyolojisi | |
15 | Ürolojik hastalıklarda nüklera tıbbı | |
16 | Nükleer Tıp-Nörolojide SPECT ve PET/BT | |
17 | Girişimsel Nöroradyoloji | |
18 | CNS Acil Durumlarında Tanısal Görüntüleme | |
19 | Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisine Giriş | |
20 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş | |
21 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar) | |
22 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar) | |
23 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Enfeksiyon ve Metabolizma Hastalıkları) |
Kaynak |
Öğretim üyesinin Ders notları |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 30 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 30 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYOLOJİ | - | Senelik | 40+0 | - | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Dr.Öğr.Üye. Tansel ÇAKIR, Prof.Dr. Cengiz EROL, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Prof.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Banu KARAALİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Tansel Çakır, Cengiz Erol, Mehmet Sait Doğan |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı; genel radyoloji bilgisi, radyolojik görüntüleme yöntemlerini tanıma, tipik radyolojik bulguları tanıma, tanı amaçlı kullanılan görüntülemeyi öğrenmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları,Radyoloji-1-Kontrast ajanları ve Radyasyon güvenliği 1-2,Radyoloji-Radyolojik Görüntüleme yöntemleri1-2,Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon, Biyolojik Etkiler ve Radyasyon Kazaları 1-2,Onkolojide Radyoloji-Nükleer Tıp-PET / CT 1-2,Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon Üniteleri, Ölçüm,Radyoloji- Nükleer tıpta tanı ve tedaviye genel bakış,Endokrin Sistemde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Tedavileri,Nükleer Tıp/Kardiyovasküler hastalıklarda nükleer tıp kullanımı,Kardiyovasküler sistem radyolojisi,Solunum sistemi radyolojisi,Sindirim sistemi radyolojisi,Safra yolları, karaciğer ve pankreas radyolojisi,Gastrointestinal sistem hastalıklarında Nükleer Radyoloji,Ürogenital sistem radyolojisi,Ürolojik hastalıklarda nüklera tıbbı,Nükleer Tıp-Nörolojide SPECT ve PET/BT,Girişimsel Nöroradyoloji,CNS Acil Durumlarında Tanısal Görüntüleme,Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisine Giriş,Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar),Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar),Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Enfeksiyon ve Metabolizma Hastalıkları); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
01. Patolojinin temel konularını ve laboratuvar tekniklerini değerlendirebilir ve patoloji laboratuvarının işleyişi hakkında temel bilgileri edinir. | ||
02. Patolojinin tanımını yapar. | ||
03. Patolojinin kullandığı yöntemleri tanımlar ve örnekler verir. | 16 | A, D |
04. Zedelenmeye karşı hücredeki değişiklikler, uyum mekanizmaları, hücre hasarı ve iltihabın temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | ||
05. Hücre zedelenmesinin nedenleri ve oluşum mekanizmaları, hücre ölümü ve nekroz, hücresel yaşlanma sonucunda oluşan fizyopatolojik değişimleri tanımlar. | ||
06. Apoptoz ve nekroz arasındaki farkı öğrenir, apoptoz mekanizmasını kavrar. | ||
07. Neoplazi ve karsinogenezin temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | ||
08. Tümörlerin isimlendirilmesi, malign ve benign tümörlerin temel özelliklerini tanımlar. | ||
09. Kanser oluşumuna neden olan faktörler, kanser epidemiyolojisinin temellerini kavrar. | ||
10. Kanser yayılım aşamaları ve tümörlerin derecelendirilmesi ve evrelendirilmesini özetler ve örnekler verir. | ||
11. Kanserin klinik ve laboratuvara yansıyan bulgularını kavrar. | ||
12. İmmün sistemin normal ve patolojik süreçlerdeki işleyişini özetler. İmmün sistemin normal elemanlarını bilir. | ||
13. Hipersensitivite reaksiyonlarının temel mekanizmalarını, çeşitli örneklerini özetler. | ||
14. Otoimmün bozukluklar ve immün yetmezliklerin temelleri hakkında bilgi verir. | ||
15. Hematolojik hastalıkların genel özelliklerini tanımlar. | ||
16. Lenf düğümünün normal yapısını tanır. Lenf düğümündeki reaktif değişiklikleri tanımlar. | ||
17. Hematolojik maligniteleri hücre tiplerine göre sınıflar. | ||
18. Kemik iliğindeki beyaz küre hastalıklarını sınıflar. | ||
19. Dalak tutulumu ile seyreden hastalıkları bilir. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları | |
1 | Radyoloji-1-Kontrast ajanları ve Radyasyon güvenliği 1-2 | yok |
2 | Radyoloji-Radyolojik Görüntüleme yöntemleri1-2 | yok |
3 | Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon, Biyolojik Etkiler ve Radyasyon Kazaları 1-2 | yok |
4 | Onkolojide Radyoloji-Nükleer Tıp-PET / CT 1-2 | yok |
5 | Radyoloji-Nükleer Tıp-Radyasyon Üniteleri, Ölçüm | yok |
6 | Radyoloji- Nükleer tıpta tanı ve tedaviye genel bakış | yok |
7 | Endokrin Sistemde Nükleer Tıp Uygulamaları ve Tedavileri | |
8 | Nükleer Tıp/Kardiyovasküler hastalıklarda nükleer tıp kullanımı | yok |
9 | Kardiyovasküler sistem radyolojisi | - |
10 | Solunum sistemi radyolojisi | - |
11 | Sindirim sistemi radyolojisi | |
12 | Safra yolları, karaciğer ve pankreas radyolojisi | |
13 | Gastrointestinal sistem hastalıklarında Nükleer Radyoloji | |
14 | Ürogenital sistem radyolojisi | |
15 | Ürolojik hastalıklarda nüklera tıbbı | |
16 | Nükleer Tıp-Nörolojide SPECT ve PET/BT | |
17 | Girişimsel Nöroradyoloji | |
18 | CNS Acil Durumlarında Tanısal Görüntüleme | |
19 | Merkezi Sinir Sistemi Radyolojisine Giriş | |
20 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş | |
21 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar) | |
22 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar) | |
23 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Enfeksiyon ve Metabolizma Hastalıkları) |
Kaynak |
Öğretim üyesinin Ders notları |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |