Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ | - | Senelik | 126+24 | - | 11 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Doç.Dr. Sundus TARIQ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Molekül ve hücrelerden organ ve sistemlere kadar fonksiyonel tüm elemanları ile ve bir bütün olarak insan vücudunun nasıl çalıştığını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi,Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi,Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Sinaps, nörotransmitter ve nöromodülatörleri açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Merkezi sinir sisteminin otonom fonksiyonları nasıl düzenlediğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Beynin, aldığı elektriksel sinyalleri çeşit, konum, yoğunluk ve uyarının süresi, bilinç gibi yönlerden nasıl yorumladığını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Somatik duyuları (Dokunma, pozisyon, ağrı, termal duyular, işitme, görme, tat ve koku) tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Talamus, serebellum ve basal gangliyonların foksiyonları sıralar. | 10, 16, 9 | C |
İstemli hareketlerdeki nörolojik adımları özetler. | 10, 16, 9 | C |
Uyku aşamalarının karakteristik özelliklerini ve nörofizyolojik ölçümlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Hipotalamusun hormonal kontrol işlevlerini özetler. | 10, 16, 9 | C |
Eritropoezdeki adımları ve hemoglobin sentezini açıklar. | 10, 16, 9 | |
Kalpte ana elektriksel ve mekanik özelliklerini özetler. | 10, 16, 9 | C |
Kalpte uyarılma-kasılma eşleşmesini tartışır. | 10, 16, 9 | C |
EKG dalgalarının elektrofizyolojik temellerini açıklar ve EKG dalgalarının, aralıkların ve segmentlerin voltaj ve süresinin normal değerlerini verir. | 10, 16, 9 | C |
Önemli kalp ritmi bozukluklarının EKG teşhisini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Kalp döngüsünün aşamalarını tanımlar. Identify the phases of the cardiac cycle. | 10, 16, 9 | C |
Akut ve kronik kalp yetmezliğinin nedenlerini ve patofizyolojik sonuçlarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Dokulardaki kan akımının sinirsel ve hormonal kontrolünü açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Solunum sisteminin işlevlerini, solunum hızı ve derinliğinin ventilasyon üzerindeki etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Ventilasyon hızı ve diğer koşullardaki değişikliklerin alveoler hava içindeki O2 ve CO2'nin kısmi basınçları üzerindeki etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
HbA, HbF ve miyoglobin için oksijen disosiasyon eğrilerini çizer. | 10, 16, 9 | C |
Solunumu düzenlemede solunum merkezlerinin rollerini tartışır. | 10, 16, 9 | |
Egzersiz sırasında venöz dönüş, atım hacmi, kalp hızı, atım fraksiyonu, kalp debisi ve kan akımının yeniden dağılımı açısından kardiyovasküler düzenlemeleri tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Sindirimin temel adımlarını, sekresyonun ne olduğunu ve gastrointestinal sistemde nasıl rol oynadığını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Mekanik ve kimyasal sindirimin gastrointestinal sistemde nasıl gerçekleştiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Özümsemiş besin maddelerinin (örneğin, glukoz, amino asitler ve yağ asitleri) kan dolaşımına nasıl geçtiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Karaciğer ve bilier sistemin metabolik rolünü kavrar. | 10, 16, 9 | C |
Metabolizmanın ne olduğunu ve vücutta hangi işlevleri yerine getirdiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Hormon salınımının düzenlenmesi ve bu düzenlemedeki negatif ve pozitif geri bildirim kontrol mekanizmalarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Hipotalamusun ön ve arka hipofiz bezleri ile ilişkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Tiroid hormonlarının sentezini ve salgılanmasını özetler. | 10, 16, 9 | |
Adrenal bezin hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Pankreasın hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Böbreklerin temel yapısını ve fonksiyonlarını tanımlar ve hücre dışı sıvı homeostazisini sürdürme mekanizmasını tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Renal kan akışı, renal plazma akışı ve glomerüler filtrasyon hızı için normal değerleri belirtirken glomerüler filtrasyon ve renal klirens süreçlerini özetler. | 10, 16, 9 | C |
İdrar oluşumuyla ilgili süreci özetler. | 10, 16, 9 | C |
Proksimal kıvrımlı tübül, Henle kulpu, distal tübül ve toplama kanalındaki çözünen madde ve su geri emiliminin miktarını ve mekanizmalarını açıklayan tübüler fonksiyonları tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Vücuttaki sıvı - su dengesinin düzenlenmesini ana hatlarıyla anlatır ve ADH ve susuzluğun su dengesini nasıl düzenlediğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Sodyum, potasyum, magnezyum vb. önemli iyonların düzenlenmesini ve bunların denge/dengesizliklerinin fizyolojik ve patofizyolojik süreçlerde nasıl rol oynadığını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Cinsiyetin belirlenmesi, farklılaşması ve ergenlik süreçlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Erkek üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve beyin merkezleri, hipotalamus, ön hipofiz ve testis mekanizmalarının testis fonksiyonunu etkileşimli olarak nasıl düzenlediğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Kadın üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve adet döngüsü, hamilelik ve doğum sonrası dönemde kadın üreme organlarında hangi fizyolojik değişikliklerin meydana geldiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi | |
2 | Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi | |
3 | Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi | |
4 | Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi | |
5 | Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi |
Kaynak |
• Tıbbi Fizyoloji – Guyton • Ganong’s Review of Medical Physiology • Molecular Biology of the cell – Alberts • Principles of Neural Science |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 28 | 7 | 196 | |||
Rehberli Problem Çözme | 17 | 2 | 34 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 7 | 2 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 4 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 15 | 5 | 75 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 339 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(339/30) | 11 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOLOJİ | - | Senelik | 126+24 | - | 11 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 13:30-14:15 Salı 14:30-15:15 Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 Çarşamba 12:00-12:45 Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 Perşembe 11:00-11:45 Perşembe 12:00-12:45 Cuma 09:00-09:45 Cuma 10:00-10:45 Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 Cuma 13:30-14:15 Cuma 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Doç.Dr. Sundus TARIQ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Molekül ve hücrelerden organ ve sistemlere kadar fonksiyonel tüm elemanları ile ve bir bütün olarak insan vücudunun nasıl çalıştığını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi,Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi,Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Sinaps, nörotransmitter ve nöromodülatörleri açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Merkezi sinir sisteminin otonom fonksiyonları nasıl düzenlediğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Beynin, aldığı elektriksel sinyalleri çeşit, konum, yoğunluk ve uyarının süresi, bilinç gibi yönlerden nasıl yorumladığını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Somatik duyuları (Dokunma, pozisyon, ağrı, termal duyular, işitme, görme, tat ve koku) tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Talamus, serebellum ve basal gangliyonların foksiyonları sıralar. | 10, 16, 9 | C |
İstemli hareketlerdeki nörolojik adımları özetler. | 10, 16, 9 | C |
Uyku aşamalarının karakteristik özelliklerini ve nörofizyolojik ölçümlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Hipotalamusun hormonal kontrol işlevlerini özetler. | 10, 16, 9 | C |
Eritropoezdeki adımları ve hemoglobin sentezini açıklar. | 10, 16, 9 | |
Kalpte ana elektriksel ve mekanik özelliklerini özetler. | 10, 16, 9 | C |
Kalpte uyarılma-kasılma eşleşmesini tartışır. | 10, 16, 9 | C |
EKG dalgalarının elektrofizyolojik temellerini açıklar ve EKG dalgalarının, aralıkların ve segmentlerin voltaj ve süresinin normal değerlerini verir. | 10, 16, 9 | C |
Önemli kalp ritmi bozukluklarının EKG teşhisini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Kalp döngüsünün aşamalarını tanımlar. Identify the phases of the cardiac cycle. | 10, 16, 9 | C |
Akut ve kronik kalp yetmezliğinin nedenlerini ve patofizyolojik sonuçlarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Dokulardaki kan akımının sinirsel ve hormonal kontrolünü açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Solunum sisteminin işlevlerini, solunum hızı ve derinliğinin ventilasyon üzerindeki etkisini tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Ventilasyon hızı ve diğer koşullardaki değişikliklerin alveoler hava içindeki O2 ve CO2'nin kısmi basınçları üzerindeki etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
HbA, HbF ve miyoglobin için oksijen disosiasyon eğrilerini çizer. | 10, 16, 9 | C |
Solunumu düzenlemede solunum merkezlerinin rollerini tartışır. | 10, 16, 9 | |
Egzersiz sırasında venöz dönüş, atım hacmi, kalp hızı, atım fraksiyonu, kalp debisi ve kan akımının yeniden dağılımı açısından kardiyovasküler düzenlemeleri tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Sindirimin temel adımlarını, sekresyonun ne olduğunu ve gastrointestinal sistemde nasıl rol oynadığını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Mekanik ve kimyasal sindirimin gastrointestinal sistemde nasıl gerçekleştiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Özümsemiş besin maddelerinin (örneğin, glukoz, amino asitler ve yağ asitleri) kan dolaşımına nasıl geçtiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Karaciğer ve bilier sistemin metabolik rolünü kavrar. | 10, 16, 9 | C |
Metabolizmanın ne olduğunu ve vücutta hangi işlevleri yerine getirdiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Hormon salınımının düzenlenmesi ve bu düzenlemedeki negatif ve pozitif geri bildirim kontrol mekanizmalarını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Hipotalamusun ön ve arka hipofiz bezleri ile ilişkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Tiroid hormonlarının sentezini ve salgılanmasını özetler. | 10, 16, 9 | |
Adrenal bezin hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Pankreasın hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Böbreklerin temel yapısını ve fonksiyonlarını tanımlar ve hücre dışı sıvı homeostazisini sürdürme mekanizmasını tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Renal kan akışı, renal plazma akışı ve glomerüler filtrasyon hızı için normal değerleri belirtirken glomerüler filtrasyon ve renal klirens süreçlerini özetler. | 10, 16, 9 | C |
İdrar oluşumuyla ilgili süreci özetler. | 10, 16, 9 | C |
Proksimal kıvrımlı tübül, Henle kulpu, distal tübül ve toplama kanalındaki çözünen madde ve su geri emiliminin miktarını ve mekanizmalarını açıklayan tübüler fonksiyonları tartışır. | 10, 16, 9 | C |
Vücuttaki sıvı - su dengesinin düzenlenmesini ana hatlarıyla anlatır ve ADH ve susuzluğun su dengesini nasıl düzenlediğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Sodyum, potasyum, magnezyum vb. önemli iyonların düzenlenmesini ve bunların denge/dengesizliklerinin fizyolojik ve patofizyolojik süreçlerde nasıl rol oynadığını açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Cinsiyetin belirlenmesi, farklılaşması ve ergenlik süreçlerini tanımlar. | 10, 16, 9 | C |
Erkek üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve beyin merkezleri, hipotalamus, ön hipofiz ve testis mekanizmalarının testis fonksiyonunu etkileşimli olarak nasıl düzenlediğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Kadın üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve adet döngüsü, hamilelik ve doğum sonrası dönemde kadın üreme organlarında hangi fizyolojik değişikliklerin meydana geldiğini açıklar. | 10, 16, 9 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi | |
2 | Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi | |
3 | Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi | |
4 | Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi | |
5 | Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi |
Kaynak |
• Tıbbi Fizyoloji – Guyton • Ganong’s Review of Medical Physiology • Molecular Biology of the cell – Alberts • Principles of Neural Science |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |