Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİ-Senelik126+24-11
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Doç.Dr. Sundus TARIQ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMolekül ve hücrelerden organ ve sistemlere kadar fonksiyonel tüm elemanları ile ve bir bütün olarak insan vücudunun nasıl çalıştığını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi,Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi,Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu açıklar.10, 16, 9C
Sinaps, nörotransmitter ve nöromodülatörleri açıklar.10, 16, 9C
Merkezi sinir sisteminin otonom fonksiyonları nasıl düzenlediğini açıklar.10, 16, 9C
Beynin, aldığı elektriksel sinyalleri çeşit, konum, yoğunluk ve uyarının süresi, bilinç gibi yönlerden nasıl yorumladığını açıklar.10, 16, 9C
Somatik duyuları (Dokunma, pozisyon, ağrı, termal duyular, işitme, görme, tat ve koku) tartışır.10, 16, 9C
Talamus, serebellum ve basal gangliyonların foksiyonları sıralar.10, 16, 9C
İstemli hareketlerdeki nörolojik adımları özetler.10, 16, 9C
Uyku aşamalarının karakteristik özelliklerini ve nörofizyolojik ölçümlerini tanımlar.10, 16, 9C
Hipotalamusun hormonal kontrol işlevlerini özetler.10, 16, 9C
Eritropoezdeki adımları ve hemoglobin sentezini açıklar.10, 16, 9
Kalpte ana elektriksel ve mekanik özelliklerini özetler.10, 16, 9C
Kalpte uyarılma-kasılma eşleşmesini tartışır.10, 16, 9C
EKG dalgalarının elektrofizyolojik temellerini açıklar ve EKG dalgalarının, aralıkların ve segmentlerin voltaj ve süresinin normal değerlerini verir.10, 16, 9C
Önemli kalp ritmi bozukluklarının EKG teşhisini açıklar. 10, 16, 9C
Kalp döngüsünün aşamalarını tanımlar. Identify the phases of the cardiac cycle. 10, 16, 9C
Akut ve kronik kalp yetmezliğinin nedenlerini ve patofizyolojik sonuçlarını açıklar. 10, 16, 9C
Dokulardaki kan akımının sinirsel ve hormonal kontrolünü açıklar. 10, 16, 9C
Solunum sisteminin işlevlerini, solunum hızı ve derinliğinin ventilasyon üzerindeki etkisini tartışır. 10, 16, 9C
Ventilasyon hızı ve diğer koşullardaki değişikliklerin alveoler hava içindeki O2 ve CO2'nin kısmi basınçları üzerindeki etkilerini açıklar. 10, 16, 9C
HbA, HbF ve miyoglobin için oksijen disosiasyon eğrilerini çizer. 10, 16, 9C
Solunumu düzenlemede solunum merkezlerinin rollerini tartışır. 10, 16, 9
Egzersiz sırasında venöz dönüş, atım hacmi, kalp hızı, atım fraksiyonu, kalp debisi ve kan akımının yeniden dağılımı açısından kardiyovasküler düzenlemeleri tartışır. 10, 16, 9C
Sindirimin temel adımlarını, sekresyonun ne olduğunu ve gastrointestinal sistemde nasıl rol oynadığını açıklar. 10, 16, 9C
Mekanik ve kimyasal sindirimin gastrointestinal sistemde nasıl gerçekleştiğini açıklar. 10, 16, 9C
Özümsemiş besin maddelerinin (örneğin, glukoz, amino asitler ve yağ asitleri) kan dolaşımına nasıl geçtiğini açıklar. 10, 16, 9C
Karaciğer ve bilier sistemin metabolik rolünü kavrar. 10, 16, 9C
Metabolizmanın ne olduğunu ve vücutta hangi işlevleri yerine getirdiğini açıklar. 10, 16, 9C
Hormon salınımının düzenlenmesi ve bu düzenlemedeki negatif ve pozitif geri bildirim kontrol mekanizmalarını açıklar. 10, 16, 9C
Hipotalamusun ön ve arka hipofiz bezleri ile ilişkilerini açıklar. 10, 16, 9C
Tiroid hormonlarının sentezini ve salgılanmasını özetler. 10, 16, 9
Adrenal bezin hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. 10, 16, 9C
Pankreasın hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. 10, 16, 9C
Böbreklerin temel yapısını ve fonksiyonlarını tanımlar ve hücre dışı sıvı homeostazisini sürdürme mekanizmasını tartışır.10, 16, 9C
Renal kan akışı, renal plazma akışı ve glomerüler filtrasyon hızı için normal değerleri belirtirken glomerüler filtrasyon ve renal klirens süreçlerini özetler.10, 16, 9C
İdrar oluşumuyla ilgili süreci özetler.10, 16, 9C
Proksimal kıvrımlı tübül, Henle kulpu, distal tübül ve toplama kanalındaki çözünen madde ve su geri emiliminin miktarını ve mekanizmalarını açıklayan tübüler fonksiyonları tartışır.10, 16, 9C
Vücuttaki sıvı - su dengesinin düzenlenmesini ana hatlarıyla anlatır ve ADH ve susuzluğun su dengesini nasıl düzenlediğini açıklar.10, 16, 9C
Sodyum, potasyum, magnezyum vb. önemli iyonların düzenlenmesini ve bunların denge/dengesizliklerinin fizyolojik ve patofizyolojik süreçlerde nasıl rol oynadığını açıklar.10, 16, 9C
Cinsiyetin belirlenmesi, farklılaşması ve ergenlik süreçlerini tanımlar.10, 16, 9C
Erkek üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve beyin merkezleri, hipotalamus, ön hipofiz ve testis mekanizmalarının testis fonksiyonunu etkileşimli olarak nasıl düzenlediğini açıklar.10, 16, 9C
Kadın üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve adet döngüsü, hamilelik ve doğum sonrası dönemde kadın üreme organlarında hangi fizyolojik değişikliklerin meydana geldiğini açıklar.10, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi
2Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi
3Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi
4Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi
5Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi
Kaynak
• Tıbbi Fizyoloji – Guyton • Ganong’s Review of Medical Physiology • Molecular Biology of the cell – Alberts • Principles of Neural Science

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati287196
Rehberli Problem Çözme17234
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler7214
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5420
Genel Sınav ve Hazırlığı15575
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)339
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(339/30)11
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOLOJİ-Senelik126+24-11
Ders Programı

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Cuma 13:30-14:15

Cuma 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Doç.Dr. Sundus TARIQ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMolekül ve hücrelerden organ ve sistemlere kadar fonksiyonel tüm elemanları ile ve bir bütün olarak insan vücudunun nasıl çalıştığını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi,Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi,Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu açıklar.10, 16, 9C
Sinaps, nörotransmitter ve nöromodülatörleri açıklar.10, 16, 9C
Merkezi sinir sisteminin otonom fonksiyonları nasıl düzenlediğini açıklar.10, 16, 9C
Beynin, aldığı elektriksel sinyalleri çeşit, konum, yoğunluk ve uyarının süresi, bilinç gibi yönlerden nasıl yorumladığını açıklar.10, 16, 9C
Somatik duyuları (Dokunma, pozisyon, ağrı, termal duyular, işitme, görme, tat ve koku) tartışır.10, 16, 9C
Talamus, serebellum ve basal gangliyonların foksiyonları sıralar.10, 16, 9C
İstemli hareketlerdeki nörolojik adımları özetler.10, 16, 9C
Uyku aşamalarının karakteristik özelliklerini ve nörofizyolojik ölçümlerini tanımlar.10, 16, 9C
Hipotalamusun hormonal kontrol işlevlerini özetler.10, 16, 9C
Eritropoezdeki adımları ve hemoglobin sentezini açıklar.10, 16, 9
Kalpte ana elektriksel ve mekanik özelliklerini özetler.10, 16, 9C
Kalpte uyarılma-kasılma eşleşmesini tartışır.10, 16, 9C
EKG dalgalarının elektrofizyolojik temellerini açıklar ve EKG dalgalarının, aralıkların ve segmentlerin voltaj ve süresinin normal değerlerini verir.10, 16, 9C
Önemli kalp ritmi bozukluklarının EKG teşhisini açıklar. 10, 16, 9C
Kalp döngüsünün aşamalarını tanımlar. Identify the phases of the cardiac cycle. 10, 16, 9C
Akut ve kronik kalp yetmezliğinin nedenlerini ve patofizyolojik sonuçlarını açıklar. 10, 16, 9C
Dokulardaki kan akımının sinirsel ve hormonal kontrolünü açıklar. 10, 16, 9C
Solunum sisteminin işlevlerini, solunum hızı ve derinliğinin ventilasyon üzerindeki etkisini tartışır. 10, 16, 9C
Ventilasyon hızı ve diğer koşullardaki değişikliklerin alveoler hava içindeki O2 ve CO2'nin kısmi basınçları üzerindeki etkilerini açıklar. 10, 16, 9C
HbA, HbF ve miyoglobin için oksijen disosiasyon eğrilerini çizer. 10, 16, 9C
Solunumu düzenlemede solunum merkezlerinin rollerini tartışır. 10, 16, 9
Egzersiz sırasında venöz dönüş, atım hacmi, kalp hızı, atım fraksiyonu, kalp debisi ve kan akımının yeniden dağılımı açısından kardiyovasküler düzenlemeleri tartışır. 10, 16, 9C
Sindirimin temel adımlarını, sekresyonun ne olduğunu ve gastrointestinal sistemde nasıl rol oynadığını açıklar. 10, 16, 9C
Mekanik ve kimyasal sindirimin gastrointestinal sistemde nasıl gerçekleştiğini açıklar. 10, 16, 9C
Özümsemiş besin maddelerinin (örneğin, glukoz, amino asitler ve yağ asitleri) kan dolaşımına nasıl geçtiğini açıklar. 10, 16, 9C
Karaciğer ve bilier sistemin metabolik rolünü kavrar. 10, 16, 9C
Metabolizmanın ne olduğunu ve vücutta hangi işlevleri yerine getirdiğini açıklar. 10, 16, 9C
Hormon salınımının düzenlenmesi ve bu düzenlemedeki negatif ve pozitif geri bildirim kontrol mekanizmalarını açıklar. 10, 16, 9C
Hipotalamusun ön ve arka hipofiz bezleri ile ilişkilerini açıklar. 10, 16, 9C
Tiroid hormonlarının sentezini ve salgılanmasını özetler. 10, 16, 9
Adrenal bezin hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. 10, 16, 9C
Pankreasın hücresel düzenlemelerini ve işlevsel bileşenlerini tanımlar. 10, 16, 9C
Böbreklerin temel yapısını ve fonksiyonlarını tanımlar ve hücre dışı sıvı homeostazisini sürdürme mekanizmasını tartışır.10, 16, 9C
Renal kan akışı, renal plazma akışı ve glomerüler filtrasyon hızı için normal değerleri belirtirken glomerüler filtrasyon ve renal klirens süreçlerini özetler.10, 16, 9C
İdrar oluşumuyla ilgili süreci özetler.10, 16, 9C
Proksimal kıvrımlı tübül, Henle kulpu, distal tübül ve toplama kanalındaki çözünen madde ve su geri emiliminin miktarını ve mekanizmalarını açıklayan tübüler fonksiyonları tartışır.10, 16, 9C
Vücuttaki sıvı - su dengesinin düzenlenmesini ana hatlarıyla anlatır ve ADH ve susuzluğun su dengesini nasıl düzenlediğini açıklar.10, 16, 9C
Sodyum, potasyum, magnezyum vb. önemli iyonların düzenlenmesini ve bunların denge/dengesizliklerinin fizyolojik ve patofizyolojik süreçlerde nasıl rol oynadığını açıklar.10, 16, 9C
Cinsiyetin belirlenmesi, farklılaşması ve ergenlik süreçlerini tanımlar.10, 16, 9C
Erkek üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve beyin merkezleri, hipotalamus, ön hipofiz ve testis mekanizmalarının testis fonksiyonunu etkileşimli olarak nasıl düzenlediğini açıklar.10, 16, 9C
Kadın üreme sisteminin fonksiyonel anatomisini ve adet döngüsü, hamilelik ve doğum sonrası dönemde kadın üreme organlarında hangi fizyolojik değişikliklerin meydana geldiğini açıklar.10, 16, 9C
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Kas ve iskelet sistemi fizyolojisi
2Kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi
3Solunum ve sindirim sistemi fizyolojisi
4Sinir sistemi ve duyu fizyolojisi
5Endokrin ve ürogenital sistem fizyolojisi
Kaynak
• Tıbbi Fizyoloji – Guyton • Ganong’s Review of Medical Physiology • Molecular Biology of the cell – Alberts • Principles of Neural Science

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07