Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJIISM4214862Bahar Dönemi57+15-2
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Pazartesi 17:30-18:15

Salı 08:00-08:45

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Salı 17:30-18:15

Çarşamba 08:00-08:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Perşembe 08:00-08:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Volkan AYDIN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN
Dersin AmacıStajın ana amacı rasyonel farmakoterapi eğitiminin gerekliliğini tartışmak ve öğrencilere etkililik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini gözetecek şekilde alternatifleri arasından en iyi ilaç/tedavi seçimini yapma becerisini kazandırmada yardımcı olmaktır. Staj ayrıca öğrencilere klinik uygulamada akılcı reçete yazma, yeni ilaçları kullanma ve advers olayları bildirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyon,Modüle Giriş: Akut sinüzit,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete yazımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Çocuklarda ilaç kullanımı,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,İlaç etkileşimleri,Uygulama: Reçete yazımı geribildirimi,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Self-medikasyon,Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği,Uygulama: Advers olay bildirimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak10, 9M
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak10, 9M
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak10, 13, 9F, M
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek11, 14, 9H
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak9E
Bilimsel verileri analiz ederek sonuçları yorumlama9F
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama11, 14, 9H
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte terapötik hedefleri tanımlama10, 15, 3, 9M
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini açıklama10, 15, 3, 9F, M
Özel hasta gruplarında akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olma10, 13, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
2Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
3Reçetelemenin temel kavramlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
4Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyonÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Modüle Giriş: Akut sinüzitÖnceden verilen ders notuna hazırlık
6Alternatif tedavi eniyileme analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık
7Uygulama: Reçete yazımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
8Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedaviÖnceden verilen ders notuna hazırlık
9Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedaviÖnceden verilen ders notuna hazırlık
10Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
11Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
12Yaşlılarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
13Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
14Çocuklarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
15Eşdeğer ilaçlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
16Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
17Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
18İlaç etkileşimleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
19Uygulama: Reçete yazımı geribildirimiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
20Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
21Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
22Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
23Self-medikasyonÖnceden verilen ders notuna hazırlık
24Farmakovijilans ve ilaç güvenliliğiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
25Uygulama: Advers olay bildirimiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
De Vries, T. P. G. M, Henning, R. H, Hogerzeil, Hans V, Fresle, D. A, WHO Action Programme on Essential Drugs. et al. (‎1994)‎. Guide to good prescribing : a practical manual / authors : T. P. G. M. de Vries ... [‎et al.]‎ ; with contributions from F. M. Haaijer-Ruskamp and R. M. van Gilst. World Health Organization
T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu. Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Hekimlere Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı. Ed: Ahmet Akıcı. (2013) SGK Yayın No: 112; Ankara, ISBN: 978-605-4844-04-3.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati18236
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı4416
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)52
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJIISM4214862Bahar Dönemi57+15-2
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Pazartesi 17:30-18:15

Salı 08:00-08:45

Salı 09:00-09:45

Salı 10:00-10:45

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Salı 15:30-16:15

Salı 16:30-17:15

Salı 17:30-18:15

Çarşamba 08:00-08:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Çarşamba 15:30-16:15

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Perşembe 08:00-08:45

Perşembe 09:00-09:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Perşembe 15:30-16:15

Perşembe 16:30-17:15

Cuma 08:00-08:45

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Cuma 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Volkan AYDIN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Volkan AYDIN
Dersin AmacıStajın ana amacı rasyonel farmakoterapi eğitiminin gerekliliğini tartışmak ve öğrencilere etkililik, güvenlilik, uygunluk ve maliyet kriterlerini gözetecek şekilde alternatifleri arasından en iyi ilaç/tedavi seçimini yapma becerisini kazandırmada yardımcı olmaktır. Staj ayrıca öğrencilere klinik uygulamada akılcı reçete yazma, yeni ilaçları kullanma ve advers olayları bildirme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyon,Modüle Giriş: Akut sinüzit,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete yazımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedavi,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Çocuklarda ilaç kullanımı,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışması,İlaç etkileşimleri,Uygulama: Reçete yazımı geribildirimi,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı,Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Self-medikasyon,Farmakovijilans ve ilaç güvenliliği,Uygulama: Advers olay bildirimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak10, 9M
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak10, 9M
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak10, 13, 9F, M
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek11, 14, 9H
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak9E
Bilimsel verileri analiz ederek sonuçları yorumlama9F
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama11, 14, 9H
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte terapötik hedefleri tanımlama10, 15, 3, 9M
Esansiyel hipertansiyon ve akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerini açıklama10, 15, 3, 9F, M
Özel hasta gruplarında akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olma10, 13, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
2Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
3Reçetelemenin temel kavramlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
4Modüle Giriş: Esansiyel hipertansiyonÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Modüle Giriş: Akut sinüzitÖnceden verilen ders notuna hazırlık
6Alternatif tedavi eniyileme analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık
7Uygulama: Reçete yazımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
8Modül: Esansiyel hipertansiyon - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedaviÖnceden verilen ders notuna hazırlık
9Modül: Akut sinüzit - Problemin tanımlanması, tedavi hedefleri ve ilaç dışı tedaviÖnceden verilen ders notuna hazırlık
10Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
11Modül: Akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
12Yaşlılarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
13Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
14Çocuklarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
15Eşdeğer ilaçlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
16Modül: Esansiyel hipertansiyon - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
17Modül: Akut sinüzit - K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme atölye çalışmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
18İlaç etkileşimleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
19Uygulama: Reçete yazımı geribildirimiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
20Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
21Modül: Esansiyel hipertansiyon - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
22Modül: Akut sinüzit - Reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
23Self-medikasyonÖnceden verilen ders notuna hazırlık
24Farmakovijilans ve ilaç güvenliliğiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
25Uygulama: Advers olay bildirimiÖnceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
De Vries, T. P. G. M, Henning, R. H, Hogerzeil, Hans V, Fresle, D. A, WHO Action Programme on Essential Drugs. et al. (‎1994)‎. Guide to good prescribing : a practical manual / authors : T. P. G. M. de Vries ... [‎et al.]‎ ; with contributions from F. M. Haaijer-Ruskamp and R. M. van Gilst. World Health Organization
T.C. Sosyal Güvenlik Kurumu. Birinci Basamak Sağlık Kurumlarında Çalışan Hekimlere Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı. Ed: Ahmet Akıcı. (2013) SGK Yayın No: 112; Ankara, ISBN: 978-605-4844-04-3.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07