Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.YENİDOĞAN YOĞUN BAKIMISM6014783Senelik0+40-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Dr.Öğr.Üye.Semra GÜNDOĞDU
Dersin AmacıHasta ve sağlam bebek ayırımını yapabilmek, sağlam bebeklerin izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, bebeklik çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2,Mekanik Doğum Travmaları,Perinatal Asfiksi,Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı,Yenidoğan Sepsisi,Yenidoğan Sarılığı-1,2,Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2,Yenidoğan Konvülziyonları,Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar,Konjenital Adrenal Hiperplazi,Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2,Yenidoğan taramaları,Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler,Senkop ve Ani Ölümler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğmuş bir bebekte canlandırma gereksinimini belirler. Yenidoğan canlandırması yapar. Hasta yenidoğanı ayırdedebilir. Solunum sıkıntısı nedenlerini sıralar ve acil tedavisini açıklar. Sarılık nedenlerini sıralar. Doğum travmalarını sayar. Perinatal asfiksi tanımını yapar, organ tutulumlarını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Neonatal sepsis bulgularını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Diyabetik anne bebeğinin komplikasyonlarını sayar. İntrauterin enfeksiyon etkenlerini sayar, ayırdedici bulguları söyler. Yenidoğan konvülziyon tiplerini tarif eder, acil tedavisini anlatır. Yenidoğanın akut metabolik sorunlarını sayar, acil tedavisini açıklar. Prematüre ve intrauterin büyüme geriliğini tanımlar, sorunlarını sıralar. 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2
2Mekanik Doğum Travmaları
3Perinatal Asfiksi
4Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı
5Yenidoğan Sepsisi
6Yenidoğan Sarılığı-1,2
7Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2
8Yenidoğan Konvülziyonları
9Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar
10Konjenital Adrenal Hiperplazi
11Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2
12Yenidoğan taramaları
13Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler
14Senkop ve Ani Ölümler
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati10220
Rehberli Problem Çözme10330
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)50
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.YENİDOĞAN YOĞUN BAKIMISM6014783Senelik0+40-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Dr.Öğr.Üye.Semra GÜNDOĞDU
Dersin AmacıHasta ve sağlam bebek ayırımını yapabilmek, sağlam bebeklerin izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, bebeklik çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2,Mekanik Doğum Travmaları,Perinatal Asfiksi,Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı,Yenidoğan Sepsisi,Yenidoğan Sarılığı-1,2,Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2,Yenidoğan Konvülziyonları,Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar,Konjenital Adrenal Hiperplazi,Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2,Yenidoğan taramaları,Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler,Senkop ve Ani Ölümler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğmuş bir bebekte canlandırma gereksinimini belirler. Yenidoğan canlandırması yapar. Hasta yenidoğanı ayırdedebilir. Solunum sıkıntısı nedenlerini sıralar ve acil tedavisini açıklar. Sarılık nedenlerini sıralar. Doğum travmalarını sayar. Perinatal asfiksi tanımını yapar, organ tutulumlarını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Neonatal sepsis bulgularını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Diyabetik anne bebeğinin komplikasyonlarını sayar. İntrauterin enfeksiyon etkenlerini sayar, ayırdedici bulguları söyler. Yenidoğan konvülziyon tiplerini tarif eder, acil tedavisini anlatır. Yenidoğanın akut metabolik sorunlarını sayar, acil tedavisini açıklar. Prematüre ve intrauterin büyüme geriliğini tanımlar, sorunlarını sıralar. 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2
2Mekanik Doğum Travmaları
3Perinatal Asfiksi
4Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı
5Yenidoğan Sepsisi
6Yenidoğan Sarılığı-1,2
7Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2
8Yenidoğan Konvülziyonları
9Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar
10Konjenital Adrenal Hiperplazi
11Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2
12Yenidoğan taramaları
13Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler
14Senkop ve Ani Ölümler
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07