Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.BİYOİSTATİSTİK | - | Senelik | 0+40 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurs, yansız örneklemlerin kitleden alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için gereken teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide kullanılan istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde muhtemel yanlılık ve hata kaynaklarının farkında olmak. o uygun bir deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin iç-bütünlüğünü korumanın önemini anlamak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, ve Ölçekleri açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme, |
Dersin İçeriği | Bu ders; DESCRIPTIVE STATISTICS ,SOME BASIC PROBABILITY CONCEPTS ,HYPOTHESIS TESTING ,CHI-SQUARE TEST,ONE WAY ANALYSIS OF VARIANCE,SIMPLE LINEAR REGRESSION AND CORRELATION ,SURVIVAL ANALYSIS ,Epidemiological studies,Nonparametric and Distribution-Free Statistics; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurs, yansız bir örneklemin alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde yanlılık olasılığını ve farklı hata kaynaklarını takdir etmek. o uygun deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin bütünlüğünü korumanın farkında olmak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, Ölçme ve Ölçme Ölçeklerini açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme, | 10, 14, 16, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DESCRIPTIVE STATISTICS | DESCRIPTIVE STATISTICS |
2 | SOME BASIC PROBABILITY CONCEPTS | |
3 | HYPOTHESIS TESTING | |
4 | CHI-SQUARE TEST | |
5 | ONE WAY ANALYSIS OF VARIANCE | |
6 | SIMPLE LINEAR REGRESSION AND CORRELATION | |
7 | SURVIVAL ANALYSIS | |
8 | Epidemiological studies | |
9 | Nonparametric and Distribution-Free Statistics |
Kaynak |
1.Fundementals of Biostatistics By Bernard Rosner Seventh or Later Editions Brooks/Cole Cengage Learning. Note: Powerpoint Sunu setleri ve diğer dijital materyaller, dersin ana kaynakları olarak sunulacaktır. |
Şu an için başka ders materyali yoktur |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 10 | 1 | 10 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 6 | 18 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 1 | 1 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 3 | 9 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 3 | 9 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 52 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(52/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEÇ.BİYOİSTATİSTİK | - | Senelik | 0+40 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj (Seçmeli) |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurs, yansız örneklemlerin kitleden alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için gereken teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide kullanılan istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde muhtemel yanlılık ve hata kaynaklarının farkında olmak. o uygun bir deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin iç-bütünlüğünü korumanın önemini anlamak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, ve Ölçekleri açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme, |
Dersin İçeriği | Bu ders; DESCRIPTIVE STATISTICS ,SOME BASIC PROBABILITY CONCEPTS ,HYPOTHESIS TESTING ,CHI-SQUARE TEST,ONE WAY ANALYSIS OF VARIANCE,SIMPLE LINEAR REGRESSION AND CORRELATION ,SURVIVAL ANALYSIS ,Epidemiological studies,Nonparametric and Distribution-Free Statistics; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kurs, yansız bir örneklemin alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde yanlılık olasılığını ve farklı hata kaynaklarını takdir etmek. o uygun deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin bütünlüğünü korumanın farkında olmak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, Ölçme ve Ölçme Ölçeklerini açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme, | 10, 14, 16, 6, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DESCRIPTIVE STATISTICS | DESCRIPTIVE STATISTICS |
2 | SOME BASIC PROBABILITY CONCEPTS | |
3 | HYPOTHESIS TESTING | |
4 | CHI-SQUARE TEST | |
5 | ONE WAY ANALYSIS OF VARIANCE | |
6 | SIMPLE LINEAR REGRESSION AND CORRELATION | |
7 | SURVIVAL ANALYSIS | |
8 | Epidemiological studies | |
9 | Nonparametric and Distribution-Free Statistics |
Kaynak |
1.Fundementals of Biostatistics By Bernard Rosner Seventh or Later Editions Brooks/Cole Cengage Learning. Note: Powerpoint Sunu setleri ve diğer dijital materyaller, dersin ana kaynakları olarak sunulacaktır. |
Şu an için başka ders materyali yoktur |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |