Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.AİLE HEKİMLİĞİISM6014794Senelik0+40-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBasamaklı sağlık sistemi yapılanması içinde aile hekimliğinin işlevinin, sınırlarının ve sevk koşullarının açıklanabilmesi ve bir disiplin olarak aile hekimliğinin çekirdek yeterliliklerinin hasta yönetiminde uygulanabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Aile Hekimliği Uzmanlığının Tanımı ve Tarihçesi,Aile Hekimliğinde Periyodik Muayene,Aile Hekimliğinde Kronik Hastalık Yönetimi,Aile Hekimliğinde düzenlenen raporlar,Aile Sağlığı Merkezinde Poliklinik Ortamında Klinik Eğitim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile hekimliği disiplinin çekirdek yeterliliklerini açıklayabilir
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin görevlerini sayabilir
Sağlık sistemi içinde basamaklar arası koordinasyonun nasıl sağlandığını ve sağlık sorunları yönetimindeki işlevini açıklayabilir
Birinci basamakta sık rastlanan sağlık sorunlarını aile hekimliği çekirdek yeterlilikleri çerçevesinde yönetebilir
Aile Hekimliğinde sağlık raporu düzenleyebilir
Birinci basamakta ölüm raporu düzenleyebilir
Kendine bağlı popülasyona göre aylık aşı gereksinimini hesaplayabilir
Birinci basamakta koruyucu hekimlik uygulamalarını yapabilir
Toplum yönelimli hekimlik kavramını yorumlayabilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile Hekimliği Uzmanlığının Tanımı ve Tarihçesi
2Aile Hekimliğinde Periyodik MuayeneUlusal ve Uluslararası rehberlerin incelenmesi
3Aile Hekimliğinde Kronik Hastalık Yönetimi
4Aile Hekimliğinde düzenlenen raporlarTeorik okuma ve ASM de pratik
5Aile Sağlığı Merkezinde Poliklinik Ortamında Klinik Eğitim
Kaynak
Aile Hekimliği 9. Baskı. Eds. Robert E. Rakel, David P. Rakel. Çev. Ed. Esra Saatçi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.AİLE HEKİMLİĞİISM6014794Senelik0+40-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBasamaklı sağlık sistemi yapılanması içinde aile hekimliğinin işlevinin, sınırlarının ve sevk koşullarının açıklanabilmesi ve bir disiplin olarak aile hekimliğinin çekirdek yeterliliklerinin hasta yönetiminde uygulanabilmesi
Dersin İçeriğiBu ders; Aile Hekimliği Uzmanlığının Tanımı ve Tarihçesi,Aile Hekimliğinde Periyodik Muayene,Aile Hekimliğinde Kronik Hastalık Yönetimi,Aile Hekimliğinde düzenlenen raporlar,Aile Sağlığı Merkezinde Poliklinik Ortamında Klinik Eğitim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Aile hekimliği disiplinin çekirdek yeterliliklerini açıklayabilir
Birinci basamak sağlık hizmetlerinin görevlerini sayabilir
Sağlık sistemi içinde basamaklar arası koordinasyonun nasıl sağlandığını ve sağlık sorunları yönetimindeki işlevini açıklayabilir
Birinci basamakta sık rastlanan sağlık sorunlarını aile hekimliği çekirdek yeterlilikleri çerçevesinde yönetebilir
Aile Hekimliğinde sağlık raporu düzenleyebilir
Birinci basamakta ölüm raporu düzenleyebilir
Kendine bağlı popülasyona göre aylık aşı gereksinimini hesaplayabilir
Birinci basamakta koruyucu hekimlik uygulamalarını yapabilir
Toplum yönelimli hekimlik kavramını yorumlayabilir
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Aile Hekimliği Uzmanlığının Tanımı ve Tarihçesi
2Aile Hekimliğinde Periyodik MuayeneUlusal ve Uluslararası rehberlerin incelenmesi
3Aile Hekimliğinde Kronik Hastalık Yönetimi
4Aile Hekimliğinde düzenlenen raporlarTeorik okuma ve ASM de pratik
5Aile Sağlığı Merkezinde Poliklinik Ortamında Klinik Eğitim
Kaynak
Aile Hekimliği 9. Baskı. Eds. Robert E. Rakel, David P. Rakel. Çev. Ed. Esra Saatçi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07