Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 62+38 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | Arş. gör. Gamze Ansen |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, eklemler ve mimik kaslar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye giriş ve genel kavramlar,Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri,Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri,Columna vertebralis ve eklemleri,Cranium kemikleri ve eklemleri,Mimik kaslar,Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları,Boyun fasyaları,Supra ve infrahyoid kaslar,Boyun kasları ve üçgenleri,Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları,Sırt kasları,Thorax kasları,Omuz ve kol kasları,Önkol ve el kasları, fossa cubiti,Üst ekstremite damarları,Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus,Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları,Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis,Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları,Alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kranium kemikleri, eklemleri ve mimik kaslarını açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 9 | A, D |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye giriş ve genel kavramlar | mebis notu |
2 | Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri | mebis notu |
3 | Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri | mebis notu |
4 | Columna vertebralis ve eklemleri | mebis notu |
5 | Cranium kemikleri ve eklemleri | mebis notu |
6 | Mimik kaslar | mebis notu |
7 | Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları | mebis notu |
8 | Boyun fasyaları | mebis notu |
9 | Supra ve infrahyoid kaslar | mebis notu |
10 | Boyun kasları ve üçgenleri | mebis notu |
11 | Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları | mebis notu |
12 | Sırt kasları | mebis notu |
13 | Thorax kasları | mebis notu |
14 | Omuz ve kol kasları | mebis notu |
15 | Önkol ve el kasları, fossa cubiti | mebis notu |
16 | Üst ekstremite damarları | mebis notu |
17 | Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus | mebis notu |
18 | Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları | mebis notu |
19 | Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis | mebis notu |
20 | Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları | mebis notu |
21 | Alt ekstremite damarları | mebis notu |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 15 | 6 | 90 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 55 | 55 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 55 | 55 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(200/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 62+38 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | Arş. gör. Gamze Ansen |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, eklemler ve mimik kaslar hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anatomiye giriş ve genel kavramlar,Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri,Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri,Columna vertebralis ve eklemleri,Cranium kemikleri ve eklemleri,Mimik kaslar,Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları,Boyun fasyaları,Supra ve infrahyoid kaslar,Boyun kasları ve üçgenleri,Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları,Sırt kasları,Thorax kasları,Omuz ve kol kasları,Önkol ve el kasları, fossa cubiti,Üst ekstremite damarları,Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus,Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları,Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis,Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları,Alt ekstremite damarları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kranium kemikleri, eklemleri ve mimik kaslarını açıklar ve oluşumları gösterir. | 11, 9 | A, D |
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklar. | 11, 9 | A, D |
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlar. | 11, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomiye giriş ve genel kavramlar | mebis notu |
2 | Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri | mebis notu |
3 | Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri | mebis notu |
4 | Columna vertebralis ve eklemleri | mebis notu |
5 | Cranium kemikleri ve eklemleri | mebis notu |
6 | Mimik kaslar | mebis notu |
7 | Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları | mebis notu |
8 | Boyun fasyaları | mebis notu |
9 | Supra ve infrahyoid kaslar | mebis notu |
10 | Boyun kasları ve üçgenleri | mebis notu |
11 | Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları | mebis notu |
12 | Sırt kasları | mebis notu |
13 | Thorax kasları | mebis notu |
14 | Omuz ve kol kasları | mebis notu |
15 | Önkol ve el kasları, fossa cubiti | mebis notu |
16 | Üst ekstremite damarları | mebis notu |
17 | Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus | mebis notu |
18 | Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları | mebis notu |
19 | Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis | mebis notu |
20 | Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları | mebis notu |
21 | Alt ekstremite damarları | mebis notu |
Kaynak |
Mebis notu öğrenciye verilir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |