Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORGANİK KİMYA-Senelik22+6-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Essam HANASHALSHAHABY
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Essam HANASHALSHAHABY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrganik kimya dersi ile öğrencilerin tıbbi biyokimya konuları anlatılırken karşılaşacakları kimyasal yapılar ve reaksiyonları öğrenmeleri sağlanır. Öğrencilerin organik bileşiklerinin yapılarını öğrenmeleri, bu yapıların isimlendirilmesindeki kuralları anlamaları ve canlı organizmalarda bulunan makromoleküllerin yapılarını öğrenmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Atom yapısı ve biyokimyada kimyasal bağlar,Suyun molekül yapısı ve metabolizmadaki yeri,Hidrokarbonlar, aromatik bileşikler, alkoller, eterler, aldehitler, fenollerin yapısı ve adlandırılması,Karboksilik asitler, aminler ve esterler yapısı ve metabolizmadaki reaksiyonları,Karbonhidratlar, genel özellikleri ve sınıflandırılması ,Lipitlerin yapısı ve sınıflandırılması,Amino asitlerin özellikleri, yapıları, reaksiyonları,Protein yapısına giriş̧,Nükleik asitlerin yapısı,Konsantrasyon türleri, tamponlar, asitler ve bazlar,Organik moleküllerin analizlerinde kullanılan yöntemler (spektroskopi yöntemler: UV, IR ve NMR; kromatografi yöntemler: TLC, GC, HPLC ve GPC); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Organik bileşiklerinin yapılarını tanımlar. 12, 16, 9A, G
2. Organik bileşiklerin isimlendirilmesini yapar.12, 16, 9A, G
3. Organik makromoleküllerin (karbohidrat, lipid, protein, nükleik asit) yapılarını tanımlar.12, 16, 9A, G
4. Biyokimyasal analizler için kullanılan laboratuvar araç-gereç ve yöntemlerini sıralar.12, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Atom yapısı ve biyokimyada kimyasal bağlar
2Suyun molekül yapısı ve metabolizmadaki yeri
3Hidrokarbonlar, aromatik bileşikler, alkoller, eterler, aldehitler, fenollerin yapısı ve adlandırılması
4Karboksilik asitler, aminler ve esterler yapısı ve metabolizmadaki reaksiyonları
5Karbonhidratlar, genel özellikleri ve sınıflandırılması
6Lipitlerin yapısı ve sınıflandırılması
7Amino asitlerin özellikleri, yapıları, reaksiyonları
8Protein yapısına giriş̧
9Nükleik asitlerin yapısı
10Konsantrasyon türleri, tamponlar, asitler ve bazlar
11Organik moleküllerin analizlerinde kullanılan yöntemler (spektroskopi yöntemler: UV, IR ve NMR; kromatografi yöntemler: TLC, GC, HPLC ve GPC)
Kaynak
1. Organic Chemistry, John McMurry, 8th edition (2011), Brooks/Cole Cengage Learning 2. Solomons' Organic Chemistry, T.W. Graham Solomons, GLobal Edition (2017), Wiley

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı13131
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)122
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORGANİK KİMYA-Senelik22+6-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör.Dr. Essam HANASHALSHAHABY
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Essam HANASHALSHAHABY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOrganik kimya dersi ile öğrencilerin tıbbi biyokimya konuları anlatılırken karşılaşacakları kimyasal yapılar ve reaksiyonları öğrenmeleri sağlanır. Öğrencilerin organik bileşiklerinin yapılarını öğrenmeleri, bu yapıların isimlendirilmesindeki kuralları anlamaları ve canlı organizmalarda bulunan makromoleküllerin yapılarını öğrenmeleri amaçlanır.
Dersin İçeriğiBu ders; Atom yapısı ve biyokimyada kimyasal bağlar,Suyun molekül yapısı ve metabolizmadaki yeri,Hidrokarbonlar, aromatik bileşikler, alkoller, eterler, aldehitler, fenollerin yapısı ve adlandırılması,Karboksilik asitler, aminler ve esterler yapısı ve metabolizmadaki reaksiyonları,Karbonhidratlar, genel özellikleri ve sınıflandırılması ,Lipitlerin yapısı ve sınıflandırılması,Amino asitlerin özellikleri, yapıları, reaksiyonları,Protein yapısına giriş̧,Nükleik asitlerin yapısı,Konsantrasyon türleri, tamponlar, asitler ve bazlar,Organik moleküllerin analizlerinde kullanılan yöntemler (spektroskopi yöntemler: UV, IR ve NMR; kromatografi yöntemler: TLC, GC, HPLC ve GPC); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Organik bileşiklerinin yapılarını tanımlar. 12, 16, 9A, G
2. Organik bileşiklerin isimlendirilmesini yapar.12, 16, 9A, G
3. Organik makromoleküllerin (karbohidrat, lipid, protein, nükleik asit) yapılarını tanımlar.12, 16, 9A, G
4. Biyokimyasal analizler için kullanılan laboratuvar araç-gereç ve yöntemlerini sıralar.12, 16, 9A, G
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Atom yapısı ve biyokimyada kimyasal bağlar
2Suyun molekül yapısı ve metabolizmadaki yeri
3Hidrokarbonlar, aromatik bileşikler, alkoller, eterler, aldehitler, fenollerin yapısı ve adlandırılması
4Karboksilik asitler, aminler ve esterler yapısı ve metabolizmadaki reaksiyonları
5Karbonhidratlar, genel özellikleri ve sınıflandırılması
6Lipitlerin yapısı ve sınıflandırılması
7Amino asitlerin özellikleri, yapıları, reaksiyonları
8Protein yapısına giriş̧
9Nükleik asitlerin yapısı
10Konsantrasyon türleri, tamponlar, asitler ve bazlar
11Organik moleküllerin analizlerinde kullanılan yöntemler (spektroskopi yöntemler: UV, IR ve NMR; kromatografi yöntemler: TLC, GC, HPLC ve GPC)
Kaynak
1. Organic Chemistry, John McMurry, 8th edition (2011), Brooks/Cole Cengage Learning 2. Solomons' Organic Chemistry, T.W. Graham Solomons, GLobal Edition (2017), Wiley

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07