Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | - | Senelik | 10+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Prof.Dr. Zeynep ATAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklarda Hikaye Alma Çocuklarda Fizik Muayene-1 Çocuklarda Fizik Muayene-2 Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri Neonatolojiye giriş Yenidoğan Sarılıkları -1 Yenidoğan Sarılıkları -2,Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları Pediatride vital bulgular ,İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 2, 20, 21, 23, 4, 5, 6, 8, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda Hikaye Alma Çocuklarda Fizik Muayene-1 Çocuklarda Fizik Muayene-2 Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri Neonatolojiye giriş Yenidoğan Sarılıkları -1 Yenidoğan Sarılıkları -2 | |
2 | Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 | |
3 | Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi | |
4 | Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları Pediatride vital bulgular | |
5 | İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları | |
6 | Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene | |
7 | Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz |
Kaynak |
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 5 | 2 | 10 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 25 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(25/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | - | Senelik | 10+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Prof.Dr. Zeynep ATAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocukların optimal büyüme ve gelişmeyi sağlayabilmesi ve çocukların önemli sağlık sorunları ile başa çıkabilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocuklarda Hikaye Alma Çocuklarda Fizik Muayene-1 Çocuklarda Fizik Muayene-2 Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri Neonatolojiye giriş Yenidoğan Sarılıkları -1 Yenidoğan Sarılıkları -2,Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 ,Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi,Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları Pediatride vital bulgular ,İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları,Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene,Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 2, 20, 21, 23, 4, 5, 6, 8, 9 |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuklarda Hikaye Alma Çocuklarda Fizik Muayene-1 Çocuklarda Fizik Muayene-2 Çocukluk Çağında Sağkalımın İlkeleri-Çocuk Sağlığı göstergeleri Neonatolojiye giriş Yenidoğan Sarılıkları -1 Yenidoğan Sarılıkları -2 | |
2 | Büyüme ve Gelişme -1 Büyüme ve Gelişme -2 Büyüme ve Gelişme-3 | |
3 | Hematolojik sistemde öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Kan Transfüzyonu Lenfadenopati ve Karında kitle Çocuklarda deri döküntüleri Anemi | |
4 | Kanama ve pıhtılaşma bozuklukları Pediatride vital bulgular | |
5 | İmmunolojiye giriş-1 İmmunolojiye giriş-2 Aşırı duyarlılık reaksiyonları | |
6 | Alerjik sistem hastalıklarında öykü ve fizik muayene | |
7 | Endokrin hastalıklarında öykü, fizik muayene ve tanı yöntemleri Endokrin Sisteme Giriş ve Hipotalamus Posterior Hipofiz ve Diabetes İnsipidus Çocuklarda Kemik Sağlığı ve Osteoporoz |
Kaynak |
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |