Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI | - | Bahar Dönemi | 40+60 | - | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ, Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Ahmet Fatih DURMUŞOĞLU, Prof.Dr. Ahmet Tevfik YOLDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın Hastalıkları ve Doğum anabilimdalında 4. sınıf UTF öğrencilerinin bu branş hakkındakı teorık ve pratik bilgilerini geliştirmek, görsel ve el becerisi seviyesinde kadın hastalıkları doğum hastalarına anamnez, fizik muayene, jinekolojik muayene, ultrasonografik muayene ile diğer diagnostik görüntüleme yöntemlerini, teşhis koyma sürecini, basit klinik uygulamaları gerek maket üzerinde gerekse hasta üzerinde etik değerlere saygılı olarak geliştirmek ve bu alandaki torik eğitim ders programı çerçevesinde tıp fakültesi uluslararası standartlarına uygun müfredat konularını anlatmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jinekolojiye Giriş ,Pelvik anatomi,Rahim ağzı kanseri 1-2,Vulva Malign Hastalıkları,Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2,Kısırlık,Adet öncesi sendromu,Pelvik ağrısı,Normal doğum,Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanaması,Menopoz ve Postmenopoz,Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi,Doğum sonrası kanama,Öykü alma ve jinekolojik muayene,Vajinal kanama,endometriozis,Pelvik enfeksiyonlar,doğum kontrolü,Obsteterik öykü alma ve inceleme,Anne fizyolojisi ve normal gebelik,Doğum öncesi bakım,hiperemezis gravidarum,Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2,Yüksek riskli gebelik 1-2,Preeklampsi ve Eklampsi,Perinatal enfeksiyonlar,Gebeliğin sistemik hastalıkları,Doğumun anormal ilerlemesi,Doğum sonrası kanama,Normal ve anormal lohusalık,Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikler,Üreme fizyolojisi ve adet görme,Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat),Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat),Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Jinekoloji ve obstetri hastasına ilk yaklaşımı ve muayene usüllerini bilmeli | 10, 16, 9 | A, D, H |
2-Jinekolojik ve Obstetrik acilleri tanıyıp ayırtedebilmeli ve birinci basamak hekimlikteki tedavi ve sevk esaslarına göre yönetip ilgili uzmana yönlendirebilmeli | 10, 11, 16, 9 | A, D |
3-Normal menstrüasyon siklusunun fizyolojik değişikliklerini ve patolojik durumlarını tanıyabilmeli ve bunların yönetimlerini özetleyebilmeli, | 10, 16, 9 | A, D |
4-Normal ve anormal seksüel gelişimi kavrayıp açıklayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
5-Normal ve anormal gebelikleri ayırabilmeli ve bu gebeliklerin takibinin önemini kavramalı | 10, 16, 9 | A, D, E |
6-Gebe takibinde kullanılan ana esasları ve ilkeleri sayabilmeli, birinci basamak düzeyde bunları uygulayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D, E |
7-Normal doğumun fizyolojisini ve pratik aşamalarını sıralayabilmeli | 16, 9 | A, D |
8-Riskli gebelik tanı, takip ve tedavi kriterlerini sayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
9- Kadın genital sistemi kanserlerinin epidemiyolojisini bilmeli | 9 | A, D |
10- Kadın genital sistemi kanserlerinin tarama yöntemlerini sayabilmeli, tarama sonuçlarını birinci basamak düzeyde yönetebilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
11-Kadın genital sisteminin benign, premalign ve malign hastalıklarını tanıyabilmeli ve ana hatlarıyla tedavi yaklaşımlarını bilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
12-Kontrasepsiyon yöntemleri sayabilmeli ve klinik düzeyde uygulamasını görmüş olmalı | 10, 16, 9 | A, D |
13-Kadın hayatının evrelerini ve bu dönemlerin özelliklerini sayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
14-Menapozun tanımı açıklayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
15-infertil hastanın tanımını yapabilmeli ve tedavi yöntemlerini özetleyebilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jinekolojiye Giriş | yok |
2 | Pelvik anatomi | yok |
3 | Rahim ağzı kanseri 1-2 | yok |
4 | Vulva Malign Hastalıkları | yok |
5 | Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2 | yok |
6 | Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2 | yok |
7 | Kısırlık | yok |
8 | Adet öncesi sendromu | yok |
9 | Pelvik ağrısı | yok |
10 | Normal doğum | yok |
11 | Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2 | yok |
12 | Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanaması | yok |
13 | Menopoz ve Postmenopoz | yok |
14 | Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi | yok |
15 | Doğum sonrası kanama | yok |
16 | Öykü alma ve jinekolojik muayene | yok |
17 | Vajinal kanama | yok |
18 | endometriozis | yok |
19 | Pelvik enfeksiyonlar | yok |
20 | doğum kontrolü | yok |
21 | Obsteterik öykü alma ve inceleme | yok |
22 | Anne fizyolojisi ve normal gebelik | yok |
23 | Doğum öncesi bakım | yok |
24 | hiperemezis gravidarum | yok |
25 | Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2 | yok |
26 | Yüksek riskli gebelik 1-2 | yok |
27 | Preeklampsi ve Eklampsi | yok |
28 | Perinatal enfeksiyonlar | yok |
29 | Gebeliğin sistemik hastalıkları | yok |
30 | Doğumun anormal ilerlemesi | yok |
31 | Doğum sonrası kanama | yok |
32 | Normal ve anormal lohusalık | yok |
33 | Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikler | yok |
34 | Üreme fizyolojisi ve adet görme | yok |
35 | Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat) | |
36 | Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat) | |
37 | Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat) |
Kaynak |
1. De Cherney AH, Nathan L, Goldwin TM, Laufer N (eds). CurrentDiagnosis&TreatmentObstetrics& Gynecology;10.Ed., USA, McGraw-HillCompanies, 2007 2. Cunningham FG, Lenevo KJ, Bloom SL, Haulth JC, Gilstrap III LC, Wenstrom KD (eds). Williams Obstetrics; 23. Ed., USA, mCgRAWHillCompanies, 2010 3. Berek JS (ed). Novak’s Gynecology;15. Ed.,Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2012 4. Speroff L, Fritz MA (eds). ClinicalGynecologicalEndocrinologyandInfertility; 8.Ed.,Philedalphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 40 | 3 | 120 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 2 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 25 | 3 | 75 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 25 | 2 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 261 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(261/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM STAJI | - | Bahar Dönemi | 40+60 | - | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Huriye Ayşe PARLAKGÜMÜŞ, Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Ahmet Fatih DURMUŞOĞLU, Prof.Dr. Ahmet Tevfik YOLDEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın Hastalıkları ve Doğum anabilimdalında 4. sınıf UTF öğrencilerinin bu branş hakkındakı teorık ve pratik bilgilerini geliştirmek, görsel ve el becerisi seviyesinde kadın hastalıkları doğum hastalarına anamnez, fizik muayene, jinekolojik muayene, ultrasonografik muayene ile diğer diagnostik görüntüleme yöntemlerini, teşhis koyma sürecini, basit klinik uygulamaları gerek maket üzerinde gerekse hasta üzerinde etik değerlere saygılı olarak geliştirmek ve bu alandaki torik eğitim ders programı çerçevesinde tıp fakültesi uluslararası standartlarına uygun müfredat konularını anlatmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Jinekolojiye Giriş ,Pelvik anatomi,Rahim ağzı kanseri 1-2,Vulva Malign Hastalıkları,Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2,Kısırlık,Adet öncesi sendromu,Pelvik ağrısı,Normal doğum,Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanaması,Menopoz ve Postmenopoz,Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi,Doğum sonrası kanama,Öykü alma ve jinekolojik muayene,Vajinal kanama,endometriozis,Pelvik enfeksiyonlar,doğum kontrolü,Obsteterik öykü alma ve inceleme,Anne fizyolojisi ve normal gebelik,Doğum öncesi bakım,hiperemezis gravidarum,Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2,Yüksek riskli gebelik 1-2,Preeklampsi ve Eklampsi,Perinatal enfeksiyonlar,Gebeliğin sistemik hastalıkları,Doğumun anormal ilerlemesi,Doğum sonrası kanama,Normal ve anormal lohusalık,Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikler,Üreme fizyolojisi ve adet görme,Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat),Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat),Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-Jinekoloji ve obstetri hastasına ilk yaklaşımı ve muayene usüllerini bilmeli | 10, 16, 9 | A, D, H |
2-Jinekolojik ve Obstetrik acilleri tanıyıp ayırtedebilmeli ve birinci basamak hekimlikteki tedavi ve sevk esaslarına göre yönetip ilgili uzmana yönlendirebilmeli | 10, 11, 16, 9 | A, D |
3-Normal menstrüasyon siklusunun fizyolojik değişikliklerini ve patolojik durumlarını tanıyabilmeli ve bunların yönetimlerini özetleyebilmeli, | 10, 16, 9 | A, D |
4-Normal ve anormal seksüel gelişimi kavrayıp açıklayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
5-Normal ve anormal gebelikleri ayırabilmeli ve bu gebeliklerin takibinin önemini kavramalı | 10, 16, 9 | A, D, E |
6-Gebe takibinde kullanılan ana esasları ve ilkeleri sayabilmeli, birinci basamak düzeyde bunları uygulayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D, E |
7-Normal doğumun fizyolojisini ve pratik aşamalarını sıralayabilmeli | 16, 9 | A, D |
8-Riskli gebelik tanı, takip ve tedavi kriterlerini sayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
9- Kadın genital sistemi kanserlerinin epidemiyolojisini bilmeli | 9 | A, D |
10- Kadın genital sistemi kanserlerinin tarama yöntemlerini sayabilmeli, tarama sonuçlarını birinci basamak düzeyde yönetebilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
11-Kadın genital sisteminin benign, premalign ve malign hastalıklarını tanıyabilmeli ve ana hatlarıyla tedavi yaklaşımlarını bilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
12-Kontrasepsiyon yöntemleri sayabilmeli ve klinik düzeyde uygulamasını görmüş olmalı | 10, 16, 9 | A, D |
13-Kadın hayatının evrelerini ve bu dönemlerin özelliklerini sayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
14-Menapozun tanımı açıklayabilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
15-infertil hastanın tanımını yapabilmeli ve tedavi yöntemlerini özetleyebilmeli | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Jinekolojiye Giriş | yok |
2 | Pelvik anatomi | yok |
3 | Rahim ağzı kanseri 1-2 | yok |
4 | Vulva Malign Hastalıkları | yok |
5 | Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2 | yok |
6 | Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2 | yok |
7 | Kısırlık | yok |
8 | Adet öncesi sendromu | yok |
9 | Pelvik ağrısı | yok |
10 | Normal doğum | yok |
11 | Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2 | yok |
12 | Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanaması | yok |
13 | Menopoz ve Postmenopoz | yok |
14 | Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi | yok |
15 | Doğum sonrası kanama | yok |
16 | Öykü alma ve jinekolojik muayene | yok |
17 | Vajinal kanama | yok |
18 | endometriozis | yok |
19 | Pelvik enfeksiyonlar | yok |
20 | doğum kontrolü | yok |
21 | Obsteterik öykü alma ve inceleme | yok |
22 | Anne fizyolojisi ve normal gebelik | yok |
23 | Doğum öncesi bakım | yok |
24 | hiperemezis gravidarum | yok |
25 | Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2 | yok |
26 | Yüksek riskli gebelik 1-2 | yok |
27 | Preeklampsi ve Eklampsi | yok |
28 | Perinatal enfeksiyonlar | yok |
29 | Gebeliğin sistemik hastalıkları | yok |
30 | Doğumun anormal ilerlemesi | yok |
31 | Doğum sonrası kanama | yok |
32 | Normal ve anormal lohusalık | yok |
33 | Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikler | yok |
34 | Üreme fizyolojisi ve adet görme | yok |
35 | Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat) | |
36 | Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat) | |
37 | Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat) |
Kaynak |
1. De Cherney AH, Nathan L, Goldwin TM, Laufer N (eds). CurrentDiagnosis&TreatmentObstetrics& Gynecology;10.Ed., USA, McGraw-HillCompanies, 2007 2. Cunningham FG, Lenevo KJ, Bloom SL, Haulth JC, Gilstrap III LC, Wenstrom KD (eds). Williams Obstetrics; 23. Ed., USA, mCgRAWHillCompanies, 2010 3. Berek JS (ed). Novak’s Gynecology;15. Ed.,Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2012 4. Speroff L, Fritz MA (eds). ClinicalGynecologicalEndocrinologyandInfertility; 8.Ed.,Philedalphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |