Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ | - | Güz Dönemi | 156+42 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı; Molekül ve hücrelerden organ ve sistemlere kadar fonksiyonel tüm elemanları ile ve bir bütün olarak insan vücudunun nasıl çalıştığını değerlendirmek; dolaşım ve solunum sistemlerinin anatomisi ve hücre yapısı hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmak; hastalık süreçlerinde fizyolojik mekanizmaların nasıl bozulduğunu ve patolojik değişimlerin nasıl ortaya çıktığını kavratmak; dolaşım ve solunum sistemle ilgili biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametrelerini öğretmek ve immün sistemin organları ve hücreleriyle, çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik tabloları ve florayı öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ANAT. - Kardiyovasküler sistem giriş ,HİSTO. - Kardiyovasküler sistem ,ANAT. - Perikardium ve kalp,FİZYO. - Kanın fizyolojik fonksiyonları ,HİSTO. - Kardiyovasküler sistem gelişimi ,HİSTO. LAB. - Dolaşım sistemi ,MİKROBİYO. - İmmünolojiye giriş ,HİSTO. - Kan hücreleri ,ANAT. - Perikardium ve kalp, klinik-Fetal dolaşım ,ANAT. - Arcus aortae, Aortae thoracica ,ANAT. - Baş-boyun arter ve venleri ,FİZYO. - Hemostasis ,ANAT. - Mediastinum, Kaval sistem, Azygos sistemi ,MİKROBİYO. - Doğal (innate) İmmün Sistem ,HİSTO. - Kemik iliği ve hematopoezis ,FİZYO. - Kalp / Kalbin elektriksel aktivitesi ,B.KİMYA - Hemostaz biyokimyası ,FİZYO. - Dolaşım sisteminin fizyolojik anatomisi ,ANAT. - Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler ,MİKROBİYO. - Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu ,HİSTO. - Lenfoid sistem ,FİZYO. - Elektrokardiyografi ,B.KİMYA - Ateroskleroz Biyokimyası ,MİKROBİYO. - Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma ,MİKROBİYO. - Hümoral İmmün Yanıt ,ANAT. - Larynx, Trachea ,FİZYO. LAB - EKG,FİZYO. - Kalp Devri ve Kalp sesleri,ANAT. - Akciğerler,MİKROBİYO. - Tolerans ve Otoimmünite,HİSTO. - Lenfoid sistem gelişimi ,B.KİMYA - Kardiyak hasar belirteçleri,MİKROBİYO. - Tümör immünolojisi,ANAT. - Lenfatik sistem ve glandula mammaria ,FİZYO. - Kalp çalışmasının düzenlenmesi ,MİKROBİYO. - Transplantasyon İmmünolojisi,HİSTO. - Solunum sistemi,FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi ,MİKROBİYO. - Allerji ve hipersensitivite ,MİKROBİYO. - İmmün yetmezlikler ,B.KİMYA - Anemiler ,HİSTO. - Solunum sistemi gelişimi,FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi,FİZYO. - Lokal kan akımının düzenlenmesi ve kılcal damarlarda madde alışverişi ,FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi ,MİKROBİYO. - Aşılar,HİSTO. LAB. - Lenfoid sistem ,FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi,HİSTO LAB. Solunum sistemi ,FİZYO. - İnspirasyon ve ekspirasyon,B.KİMYA LAB - Protrombin Zamanı Ölçümü ,B.KİMYA LAB Hematokrit ,FİZYO. - Solunum fizyolojisine giriş ,FİZYO. - Solunum yolları ve gazlar mekaniği,FİZYO. - Pulmoner dolaşım,FİZYO. - Kanda gaz taşınması,FİZYO. - Alveoller ve gaz değişimi,FİZYO. - Solunum ve egzersiz,FİZYO. - Solunumun düzenlenmesi,FİZYO. - Asit baz dengesi ve solunum,FİZYO. - Hipoksi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan vücudunun nasıl çalıştığını açıklar. | 14, 16, 17, 8, 9 | A, D, G |
2. Dolaşım ve solunum sistemlerinin anatomik yapısı hakkında bilgi verir ve gösterir. | ||
3. Dolaşım ve solunum sistemlerinin hücresel yapısı hakkında bilgi verir. | ||
4. Hastalık süreçlerinde fizyolojik mekanizmaların nasıl bozulduğunu açıklar. | ||
5. Dolaşım ve solunum sistemlerinin biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametreleri hakkında bilgi verir. | ||
6. İmmün sistem hakkında bilgi verir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ANAT. - Kardiyovasküler sistem giriş | |
2 | HİSTO. - Kardiyovasküler sistem | |
3 | ANAT. - Perikardium ve kalp | |
4 | FİZYO. - Kanın fizyolojik fonksiyonları | |
5 | HİSTO. - Kardiyovasküler sistem gelişimi | |
6 | HİSTO. LAB. - Dolaşım sistemi | |
7 | MİKROBİYO. - İmmünolojiye giriş | |
8 | HİSTO. - Kan hücreleri | |
9 | ANAT. - Perikardium ve kalp, klinik-Fetal dolaşım | |
10 | ANAT. - Arcus aortae, Aortae thoracica | |
11 | ANAT. - Baş-boyun arter ve venleri | |
12 | FİZYO. - Hemostasis | |
13 | ANAT. - Mediastinum, Kaval sistem, Azygos sistemi | |
14 | MİKROBİYO. - Doğal (innate) İmmün Sistem | |
15 | HİSTO. - Kemik iliği ve hematopoezis | |
16 | FİZYO. - Kalp / Kalbin elektriksel aktivitesi | |
17 | B.KİMYA - Hemostaz biyokimyası | |
18 | FİZYO. - Dolaşım sisteminin fizyolojik anatomisi | |
19 | ANAT. - Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler | |
20 | MİKROBİYO. - Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu | |
21 | HİSTO. - Lenfoid sistem | |
22 | FİZYO. - Elektrokardiyografi | |
23 | B.KİMYA - Ateroskleroz Biyokimyası | |
24 | MİKROBİYO. - Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma | |
25 | MİKROBİYO. - Hümoral İmmün Yanıt | |
26 | ANAT. - Larynx, Trachea | |
27 | FİZYO. LAB - EKG | |
28 | FİZYO. - Kalp Devri ve Kalp sesleri | |
29 | ANAT. - Akciğerler | |
30 | MİKROBİYO. - Tolerans ve Otoimmünite | |
31 | HİSTO. - Lenfoid sistem gelişimi | |
32 | B.KİMYA - Kardiyak hasar belirteçleri | |
33 | MİKROBİYO. - Tümör immünolojisi | |
34 | ANAT. - Lenfatik sistem ve glandula mammaria | |
35 | FİZYO. - Kalp çalışmasının düzenlenmesi | |
36 | MİKROBİYO. - Transplantasyon İmmünolojisi | |
37 | HİSTO. - Solunum sistemi | |
38 | FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi | |
39 | MİKROBİYO. - Allerji ve hipersensitivite | |
40 | MİKROBİYO. - İmmün yetmezlikler | |
41 | B.KİMYA - Anemiler | |
42 | HİSTO. - Solunum sistemi gelişimi | |
44 | FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi | |
45 | FİZYO. - Lokal kan akımının düzenlenmesi ve kılcal damarlarda madde alışverişi | |
46 | FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi | |
47 | MİKROBİYO. - Aşılar | |
48 | HİSTO. LAB. - Lenfoid sistem | |
49 | FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi | |
50 | HİSTO LAB. Solunum sistemi | |
51 | FİZYO. - İnspirasyon ve ekspirasyon | |
52 | B.KİMYA LAB - Protrombin Zamanı Ölçümü | |
53 | B.KİMYA LAB Hematokrit | |
54 | FİZYO. - Solunum fizyolojisine giriş | |
55 | FİZYO. - Solunum yolları ve gazlar mekaniği | |
56 | FİZYO. - Pulmoner dolaşım | |
57 | FİZYO. - Kanda gaz taşınması | |
58 | FİZYO. - Alveoller ve gaz değişimi | |
59 | FİZYO. - Solunum ve egzersiz | |
60 | FİZYO. - Solunumun düzenlenmesi | |
61 | FİZYO. - Asit baz dengesi ve solunum | |
62 | FİZYO. - Hipoksi |
Kaynak |
1. Tıbbi Fizyoloji – Guyton • Ganong’s Review of Medical Physiology • Molecular Biology of the cell – Alberts • Principles of Neural Science 2. Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 3. Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997 4. Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5. Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7. Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 8. Kierszenbaum A.: Histology & Cell Biology: An introduction to Pathology 2 ed. Mosby, USA. 9. Ross M.: Histology: A Text and Atlas, 6 ed. 10. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. 11. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP 12. Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA 13. Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 14. Carol Mattson Porth Pathophysiology: Concepts of Altered Health States - 15.William B. Coleman Essential Concepts in Molecular Pathology - 16. Pathophysiology- Carie A. Braun Functional Alterations in Human Health, 17. Nesrin Emekli Basic and Applied Biochemistry. Nobel Tıp Kitapevleri, 18. Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli. Biyokimya laboratuvar. 19. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 6th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 193 | 193 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 25 | 25 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 25 | 25 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 50 | 100 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 393 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(393/30) | 13 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ | - | Güz Dönemi | 156+42 | - | 14 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı; Molekül ve hücrelerden organ ve sistemlere kadar fonksiyonel tüm elemanları ile ve bir bütün olarak insan vücudunun nasıl çalıştığını değerlendirmek; dolaşım ve solunum sistemlerinin anatomisi ve hücre yapısı hakkında bilgi vermek ve pratik uygulamalar yapmak; hastalık süreçlerinde fizyolojik mekanizmaların nasıl bozulduğunu ve patolojik değişimlerin nasıl ortaya çıktığını kavratmak; dolaşım ve solunum sistemle ilgili biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametrelerini öğretmek ve immün sistemin organları ve hücreleriyle, çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik tabloları ve florayı öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ANAT. - Kardiyovasküler sistem giriş ,HİSTO. - Kardiyovasküler sistem ,ANAT. - Perikardium ve kalp,FİZYO. - Kanın fizyolojik fonksiyonları ,HİSTO. - Kardiyovasküler sistem gelişimi ,HİSTO. LAB. - Dolaşım sistemi ,MİKROBİYO. - İmmünolojiye giriş ,HİSTO. - Kan hücreleri ,ANAT. - Perikardium ve kalp, klinik-Fetal dolaşım ,ANAT. - Arcus aortae, Aortae thoracica ,ANAT. - Baş-boyun arter ve venleri ,FİZYO. - Hemostasis ,ANAT. - Mediastinum, Kaval sistem, Azygos sistemi ,MİKROBİYO. - Doğal (innate) İmmün Sistem ,HİSTO. - Kemik iliği ve hematopoezis ,FİZYO. - Kalp / Kalbin elektriksel aktivitesi ,B.KİMYA - Hemostaz biyokimyası ,FİZYO. - Dolaşım sisteminin fizyolojik anatomisi ,ANAT. - Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler ,MİKROBİYO. - Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu ,HİSTO. - Lenfoid sistem ,FİZYO. - Elektrokardiyografi ,B.KİMYA - Ateroskleroz Biyokimyası ,MİKROBİYO. - Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma ,MİKROBİYO. - Hümoral İmmün Yanıt ,ANAT. - Larynx, Trachea ,FİZYO. LAB - EKG,FİZYO. - Kalp Devri ve Kalp sesleri,ANAT. - Akciğerler,MİKROBİYO. - Tolerans ve Otoimmünite,HİSTO. - Lenfoid sistem gelişimi ,B.KİMYA - Kardiyak hasar belirteçleri,MİKROBİYO. - Tümör immünolojisi,ANAT. - Lenfatik sistem ve glandula mammaria ,FİZYO. - Kalp çalışmasının düzenlenmesi ,MİKROBİYO. - Transplantasyon İmmünolojisi,HİSTO. - Solunum sistemi,FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi ,MİKROBİYO. - Allerji ve hipersensitivite ,MİKROBİYO. - İmmün yetmezlikler ,B.KİMYA - Anemiler ,HİSTO. - Solunum sistemi gelişimi,FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi,FİZYO. - Lokal kan akımının düzenlenmesi ve kılcal damarlarda madde alışverişi ,FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi ,MİKROBİYO. - Aşılar,HİSTO. LAB. - Lenfoid sistem ,FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi,HİSTO LAB. Solunum sistemi ,FİZYO. - İnspirasyon ve ekspirasyon,B.KİMYA LAB - Protrombin Zamanı Ölçümü ,B.KİMYA LAB Hematokrit ,FİZYO. - Solunum fizyolojisine giriş ,FİZYO. - Solunum yolları ve gazlar mekaniği,FİZYO. - Pulmoner dolaşım,FİZYO. - Kanda gaz taşınması,FİZYO. - Alveoller ve gaz değişimi,FİZYO. - Solunum ve egzersiz,FİZYO. - Solunumun düzenlenmesi,FİZYO. - Asit baz dengesi ve solunum,FİZYO. - Hipoksi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan vücudunun nasıl çalıştığını açıklar. | 14, 16, 17, 8, 9 | A, D, G |
2. Dolaşım ve solunum sistemlerinin anatomik yapısı hakkında bilgi verir ve gösterir. | ||
3. Dolaşım ve solunum sistemlerinin hücresel yapısı hakkında bilgi verir. | ||
4. Hastalık süreçlerinde fizyolojik mekanizmaların nasıl bozulduğunu açıklar. | ||
5. Dolaşım ve solunum sistemlerinin biyokimyasal değişimleri ve ölçüm parametreleri hakkında bilgi verir. | ||
6. İmmün sistem hakkında bilgi verir. |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ANAT. - Kardiyovasküler sistem giriş | |
2 | HİSTO. - Kardiyovasküler sistem | |
3 | ANAT. - Perikardium ve kalp | |
4 | FİZYO. - Kanın fizyolojik fonksiyonları | |
5 | HİSTO. - Kardiyovasküler sistem gelişimi | |
6 | HİSTO. LAB. - Dolaşım sistemi | |
7 | MİKROBİYO. - İmmünolojiye giriş | |
8 | HİSTO. - Kan hücreleri | |
9 | ANAT. - Perikardium ve kalp, klinik-Fetal dolaşım | |
10 | ANAT. - Arcus aortae, Aortae thoracica | |
11 | ANAT. - Baş-boyun arter ve venleri | |
12 | FİZYO. - Hemostasis | |
13 | ANAT. - Mediastinum, Kaval sistem, Azygos sistemi | |
14 | MİKROBİYO. - Doğal (innate) İmmün Sistem | |
15 | HİSTO. - Kemik iliği ve hematopoezis | |
16 | FİZYO. - Kalp / Kalbin elektriksel aktivitesi | |
17 | B.KİMYA - Hemostaz biyokimyası | |
18 | FİZYO. - Dolaşım sisteminin fizyolojik anatomisi | |
19 | ANAT. - Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler | |
20 | MİKROBİYO. - Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu | |
21 | HİSTO. - Lenfoid sistem | |
22 | FİZYO. - Elektrokardiyografi | |
23 | B.KİMYA - Ateroskleroz Biyokimyası | |
24 | MİKROBİYO. - Edinsel immün Sistemde Antijen Tanıma | |
25 | MİKROBİYO. - Hümoral İmmün Yanıt | |
26 | ANAT. - Larynx, Trachea | |
27 | FİZYO. LAB - EKG | |
28 | FİZYO. - Kalp Devri ve Kalp sesleri | |
29 | ANAT. - Akciğerler | |
30 | MİKROBİYO. - Tolerans ve Otoimmünite | |
31 | HİSTO. - Lenfoid sistem gelişimi | |
32 | B.KİMYA - Kardiyak hasar belirteçleri | |
33 | MİKROBİYO. - Tümör immünolojisi | |
34 | ANAT. - Lenfatik sistem ve glandula mammaria | |
35 | FİZYO. - Kalp çalışmasının düzenlenmesi | |
36 | MİKROBİYO. - Transplantasyon İmmünolojisi | |
37 | HİSTO. - Solunum sistemi | |
38 | FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi | |
39 | MİKROBİYO. - Allerji ve hipersensitivite | |
40 | MİKROBİYO. - İmmün yetmezlikler | |
41 | B.KİMYA - Anemiler | |
42 | HİSTO. - Solunum sistemi gelişimi | |
44 | FİZYO. - Kan basıncı ve kan akımının düzenlenmesi | |
45 | FİZYO. - Lokal kan akımının düzenlenmesi ve kılcal damarlarda madde alışverişi | |
46 | FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi | |
47 | MİKROBİYO. - Aşılar | |
48 | HİSTO. LAB. - Lenfoid sistem | |
49 | FİZYO. - Kardiyovasküler sistem fizyopatolojisi | |
50 | HİSTO LAB. Solunum sistemi | |
51 | FİZYO. - İnspirasyon ve ekspirasyon | |
52 | B.KİMYA LAB - Protrombin Zamanı Ölçümü | |
53 | B.KİMYA LAB Hematokrit | |
54 | FİZYO. - Solunum fizyolojisine giriş | |
55 | FİZYO. - Solunum yolları ve gazlar mekaniği | |
56 | FİZYO. - Pulmoner dolaşım | |
57 | FİZYO. - Kanda gaz taşınması | |
58 | FİZYO. - Alveoller ve gaz değişimi | |
59 | FİZYO. - Solunum ve egzersiz | |
60 | FİZYO. - Solunumun düzenlenmesi | |
61 | FİZYO. - Asit baz dengesi ve solunum | |
62 | FİZYO. - Hipoksi |
Kaynak |
1. Tıbbi Fizyoloji – Guyton • Ganong’s Review of Medical Physiology • Molecular Biology of the cell – Alberts • Principles of Neural Science 2. Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 3. Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997 4. Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 5. Yıldırım M. İnsan Anatomisi. Nobel kitabevi, İstanbul 2003. 6. Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. 7. Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 8. Kierszenbaum A.: Histology & Cell Biology: An introduction to Pathology 2 ed. Mosby, USA. 9. Ross M.: Histology: A Text and Atlas, 6 ed. 10. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. 11. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP 12. Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA 13. Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 14. Carol Mattson Porth Pathophysiology: Concepts of Altered Health States - 15.William B. Coleman Essential Concepts in Molecular Pathology - 16. Pathophysiology- Carie A. Braun Functional Alterations in Human Health, 17. Nesrin Emekli Basic and Applied Biochemistry. Nobel Tıp Kitapevleri, 18. Türkan Yiğitbaşı,Nesrin Emekli. Biyokimya laboratuvar. 19. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 6th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |