Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK BİLİMLER BLOĞU | - | Senelik | 85+80 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Mustafa ELİAÇIK, Prof.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Prof.Dr. Mustafa ÖZSÜTÇÜ, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Prof.Dr. Fevzi ŞENTÜRK, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Alican TAHTA, Dr.Öğr.Üye. Faik Engin AZMAN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Doç.Dr. Ahmet ÇETİNKAL, Doç.Dr. Fikret AYSAL, Doç.Dr. Mehmet TÖNGE, Dr.Öğr.Üye. Caner KARAKAYA, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÖZPINAR |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Lütfü HANOĞLU • Doç. Dr. Fikret AYSAL • Doç. Dr. Erkingül BİRDAY • Dr. Öğr. Üyesi Nesrin HELVACI YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Burcu POLAT • Dr. Öğr. Üyesi Özge ARICI DÜZ • Dr. Öğr. Üyesi Elmir KHANMAMMADOV • Dr. Öğr. Üyesi Şeyma KILIÇ |
Dersin Amacı | Sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen ve korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen bilgi, beceri, tutum ile donatılmış bilimsel düşünen hekimler yetiştirmektir.Dersin amacı gözün anatomi ve fizyolojisini; oftalmolojide kullanılan tanısal tetkikleri; kırma kusurları ve göz hastalıkları ile bunların semptom ve belirtilerini, birinci basamakta ve acil durumlarda göz hastalıklarına klinik yaklaşım ve tedavi yöntemlerini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi ,Nörolojik Muayene (Duyu),Nöromusküler Hastalıklar,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar ,Medulla Spinalis Hastalıkları,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme ,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü),Ataksiler,Konuşma Bozuklukları,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi,Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri,Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi ,Refraktif Cerrahi,Kornea Hastalıkları ve Tedavi,Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları,Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi,Lens Hastalıkları ve Tedavisi,Retinanın Herediter Hastalıkları,Retinanın Damar Hastalıkları,Retinanın Edinsel Hastalıkları,Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları,Lakrimal Sistem Hastalıkları,Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi ,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar ,Göz Tümörleri ,Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları,Sistemik Hastalıklarda Göz,Prematüre Retinopatisi,Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller ,Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies,Pupilla Anomalileri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Nörolojik hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını açıklar. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. (K) Bunama, multipl skleroz, epilepsi, hareket bozukluklarının, uyku bozukluklarının ön tanısını akıl eder. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. (T K İ) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. Gerilim tipi başağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) İnme, epileptik nöbet, akut polinöropatik sendromlar, akut medulla spinalis lezyonları gibi hayati önemi olan nörolojik hastalıklarının acil tedavisini planlar. (A) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. Epileptik hastaların çalışma koşulları hakkında gerekli düzenlemeler hakkında danışmanlık verir ve polinoropatili bir hastanın olası toksik maruziyetini sorgular. (İş Sağlığı) Bilgi - Göz ve ekleri ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar.Göz hastalıkları ile ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar.Göz hastalıklarının sık rastlanan klinik bulgularını açıklar ve yorumlar.Göz hastalıkları ile ilgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar.Gözün travmatik hastalıklarını, glokomu,retinanın, kornea ve oküler yüzeyin, lakrimal sistemin hastalıklarını ayrıca pupilla anomalileri ile paralitik şaşılıkların anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder.Göz travmaları, ani görme kayıpları ve konjonktivit harici kırmızı göz hastalarını uzmanına yönlendirir.Kırmızı göze yol açan konjonktivit gibi hastalıkların, yenidoğan konjonktivitinin , tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar | ||
Beceri - Nörolojik muayeneyi tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Birinci basamak sağlık hizmeti sunarken kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanır. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları | |
2 | Nörolojik Semiyoloji | |
3 | Sekonder Başağrıları | |
4 | SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 | |
5 | Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler) | |
6 | Nörolojik Aciller | |
7 | Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları | |
8 | Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi | |
9 | Nörolojik Muayene (Duyu) | |
10 | Nöromusküler Hastalıklar | |
11 | Periferik Nöropatiler | |
12 | Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar | |
13 | Medulla Spinalis Hastalıkları | |
14 | Nörolojik Muayene (Refleksler) | |
15 | Demanslar ve Alzheimer Hastalığı | |
16 | Uyku- Giriş | |
17 | Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
19 | Beyin Ödemi | |
20 | Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons. | |
21 | Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme | |
22 | Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme | |
23 | Vertigo ve Denge Bozuklukları | |
24 | Nörolojik Muayene (Serebellar) | |
25 | Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları | |
26 | Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı | |
27 | Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) | |
28 | Ataksiler | |
29 | Konuşma Bozuklukları | |
30 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
31 | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi | |
32 | Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri | |
33 | Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi | |
34 | Refraktif Cerrahi | |
35 | Kornea Hastalıkları ve Tedavi | |
36 | Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları | |
37 | Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi | |
38 | Lens Hastalıkları ve Tedavisi | |
39 | Retinanın Herediter Hastalıkları | |
40 | Retinanın Damar Hastalıkları | |
41 | Retinanın Edinsel Hastalıkları | |
42 | Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları | |
43 | Lakrimal Sistem Hastalıkları | |
44 | Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi | |
45 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
46 | Göz Tümörleri | |
47 | Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları | |
48 | Sistemik Hastalıklarda Göz | |
49 | Prematüre Retinopatisi | |
50 | Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller | |
51 | Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies | |
52 | Pupilla Anomalileri |
Kaynak |
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji Göz branşı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK BİLİMLER BLOĞU | - | Senelik | 85+80 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Mustafa ELİAÇIK, Prof.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Prof.Dr. Mustafa ÖZSÜTÇÜ, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Prof.Dr. Fevzi ŞENTÜRK, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Alican TAHTA, Dr.Öğr.Üye. Faik Engin AZMAN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Doç.Dr. Ahmet ÇETİNKAL, Doç.Dr. Fikret AYSAL, Doç.Dr. Mehmet TÖNGE, Dr.Öğr.Üye. Caner KARAKAYA, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Ayşe ÖZPINAR |
Dersin Yardımcıları | • Prof. Dr. Lütfü HANOĞLU • Doç. Dr. Fikret AYSAL • Doç. Dr. Erkingül BİRDAY • Dr. Öğr. Üyesi Nesrin HELVACI YILMAZ • Dr. Öğr. Üyesi Burcu POLAT • Dr. Öğr. Üyesi Özge ARICI DÜZ • Dr. Öğr. Üyesi Elmir KHANMAMMADOV • Dr. Öğr. Üyesi Şeyma KILIÇ |
Dersin Amacı | Sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen ve korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen bilgi, beceri, tutum ile donatılmış bilimsel düşünen hekimler yetiştirmektir.Dersin amacı gözün anatomi ve fizyolojisini; oftalmolojide kullanılan tanısal tetkikleri; kırma kusurları ve göz hastalıkları ile bunların semptom ve belirtilerini, birinci basamakta ve acil durumlarda göz hastalıklarına klinik yaklaşım ve tedavi yöntemlerini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi ,Nörolojik Muayene (Duyu),Nöromusküler Hastalıklar,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar ,Medulla Spinalis Hastalıkları,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme ,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü),Ataksiler,Konuşma Bozuklukları,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi,Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri,Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi ,Refraktif Cerrahi,Kornea Hastalıkları ve Tedavi,Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları,Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi,Lens Hastalıkları ve Tedavisi,Retinanın Herediter Hastalıkları,Retinanın Damar Hastalıkları,Retinanın Edinsel Hastalıkları,Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları,Lakrimal Sistem Hastalıkları,Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi ,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar ,Göz Tümörleri ,Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları,Sistemik Hastalıklarda Göz,Prematüre Retinopatisi,Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller ,Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies,Pupilla Anomalileri ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgi - Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Sinir sisteminin anatomi ve fizyolojik mekanizmalarını anımsar, nörobilimi ileri hekimlik uygulamalarının alanı olarak öngörür. Sık görülen nörolojik hastalıklarda temel semptomları ve nörolojik muayene bulguları ile gerekli tanı araçlarını kullanarak ayırıcı tanıyı değerlendirir. Nörolojik hastalıkların küresel yükünü, risk faktörlerini ve korunma yollarını açıklar. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. (K) Bunama, multipl skleroz, epilepsi, hareket bozukluklarının, uyku bozukluklarının ön tanısını akıl eder. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. (ÖnT) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. (T K İ) Başağrısı, inme, polinöropati başta olmak kronik takip ve danışmanlık gerektiren nörolojik hastalıkları birinci basamak sağlık hizmeti kapsamında yönetir. Nörolojik hastalıklarda koruyucu hekimliğin önemini benimser. Gerilim tipi başağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) Gerilim tipi başağrısı ve migren tipi baş ağrısının tanı ve tedavisini reçetesinin düzenleyerek planlar. (TT) İnme, epileptik nöbet, akut polinöropatik sendromlar, akut medulla spinalis lezyonları gibi hayati önemi olan nörolojik hastalıklarının acil tedavisini planlar. (A) Birinci basamak sağlık hizmeti sırasında Nöroloji Uzmanına yönlendireceği hastaları seçer ve bu konuda danışmanlık verir. Epileptik hastaların çalışma koşulları hakkında gerekli düzenlemeler hakkında danışmanlık verir ve polinoropatili bir hastanın olası toksik maruziyetini sorgular. (İş Sağlığı) Bilgi - Göz ve ekleri ile İlgili anatomi, fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar.Göz hastalıkları ile ilgili semptomların fizyopatolojisi, nedenleri ve diğer sistemlerle ilişkilerini açıklar.Göz hastalıklarının sık rastlanan klinik bulgularını açıklar ve yorumlar.Göz hastalıkları ile ilgili genel epidemiyolojik özellikler ve koruyucu hekimlik uygulamarını açıklar.Gözün travmatik hastalıklarını, glokomu,retinanın, kornea ve oküler yüzeyin, lakrimal sistemin hastalıklarını ayrıca pupilla anomalileri ile paralitik şaşılıkların anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder.Göz travmaları, ani görme kayıpları ve konjonktivit harici kırmızı göz hastalarını uzmanına yönlendirir.Kırmızı göze yol açan konjonktivit gibi hastalıkların, yenidoğan konjonktivitinin , tedavi yöntemlerini, temel ilaçların özelliklerini ve ciddi yan etkilerini açıklar | ||
Beceri - Nörolojik muayeneyi tam ve ayrıntılı yapar ve sistemik fizik muayene bulguları ile ilişkilendirir. | ||
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Birinci basamak sağlık hizmeti sunarken kanıta dayalı tıp uygulamalarını kullanır. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir, kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları | |
2 | Nörolojik Semiyoloji | |
3 | Sekonder Başağrıları | |
4 | SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 | |
5 | Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler) | |
6 | Nörolojik Aciller | |
7 | Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları | |
8 | Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi | |
9 | Nörolojik Muayene (Duyu) | |
10 | Nöromusküler Hastalıklar | |
11 | Periferik Nöropatiler | |
12 | Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar | |
13 | Medulla Spinalis Hastalıkları | |
14 | Nörolojik Muayene (Refleksler) | |
15 | Demanslar ve Alzheimer Hastalığı | |
16 | Uyku- Giriş | |
17 | Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
19 | Beyin Ödemi | |
20 | Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons. | |
21 | Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme | |
22 | Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme | |
23 | Vertigo ve Denge Bozuklukları | |
24 | Nörolojik Muayene (Serebellar) | |
25 | Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları | |
26 | Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı | |
27 | Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) | |
28 | Ataksiler | |
29 | Konuşma Bozuklukları | |
30 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
31 | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi | |
32 | Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri | |
33 | Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi | |
34 | Refraktif Cerrahi | |
35 | Kornea Hastalıkları ve Tedavi | |
36 | Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları | |
37 | Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi | |
38 | Lens Hastalıkları ve Tedavisi | |
39 | Retinanın Herediter Hastalıkları | |
40 | Retinanın Damar Hastalıkları | |
41 | Retinanın Edinsel Hastalıkları | |
42 | Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları | |
43 | Lakrimal Sistem Hastalıkları | |
44 | Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi | |
45 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
46 | Göz Tümörleri | |
47 | Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları | |
48 | Sistemik Hastalıklarda Göz | |
49 | Prematüre Retinopatisi | |
50 | Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller | |
51 | Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies | |
52 | Pupilla Anomalileri |
Kaynak |
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji Göz branşı ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | ||||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | ||||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | ||||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |