Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEKİMLİĞE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 70+4 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı tıp eğitimine başlayanlar için temel tıp bilimleri hakkındaki giriş bilgilerini öğretmek, tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, tıp etiğinin esaslarını öğretmek, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi,ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji ,ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş,ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium,ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I,TÜRK DİLİ-I,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü ,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri,DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp,ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri,BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ ,DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri,BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki,TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi,TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek,ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş,ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu,LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri,TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez,MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ,TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar,BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions,ORG.KİM.-Stereochemistry,LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu,DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp,TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya,BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları,HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya,LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar,DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi,LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması,DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
01- Tıp Felsefesi ve Tıp Tarihi Perspektifi ile hekimlik bilincini ve kimliğini öğrenir geliştirir. | 14, 19, 4, 9 | D, E, F |
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar | 10, 16, 19, 9 | A, E |
03- Tıp etiğinin temel kavramlarını anlar, Etik sorunları öğrenir ve tartışır. | 10, 14, 16, 18, 19, 9 | A, D, E, F |
02-Sağlığa bütüncül yaklaşım için gereken tarihi, felsefi, kültürel, sosyal bakış açısı kazandırır ve iletişimi sağlar | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi | |
2 | ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | |
3 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji | |
4 | ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş | |
5 | ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium | |
6 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | |
7 | TÜRK DİLİ-I | |
8 | BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları | |
9 | BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi | |
10 | TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre | |
11 | TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü | |
12 | TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri | |
13 | DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp | |
14 | ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri | |
15 | BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ | |
16 | DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler | |
17 | TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri | |
18 | BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki | |
19 | TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi | |
20 | TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi | |
21 | TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme | |
22 | TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek | |
23 | ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş | |
24 | ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu | |
25 | LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri | |
26 | TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez | |
27 | MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA | |
28 | TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ | |
29 | TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar | |
30 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar | |
31 | BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi | |
32 | ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions | |
33 | ORG.KİM.-Stereochemistry | |
34 | LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu | |
35 | DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp | |
36 | TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya | |
37 | BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi | |
38 | ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları | |
39 | HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya | |
40 | LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar | |
41 | DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi | |
42 | LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması | |
43 | DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi |
Kaynak |
Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 2. Moleküler Hücre Biyolojisi, Prof. Dr. Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi , Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 1. Singer and Erickson (eds.). A Companion to Medical Anthropology. Wiley-Blackwell, 2011 2. Winkelman. Culture and Health: Applying Medical Anthropology. Jossey-Bass, 2009. 3. Cant and Sharma. A new medical pluralism? Alternative medicine, doctors, patients and the state. Routledge, 1999. . Osman Hayran. Sağlık Yönetimi Yazıları, 2. Baskı, SAGEYA Yayınları, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEKİMLİĞE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 70+4 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu kurulun amacı tıp eğitimine başlayanlar için temel tıp bilimleri hakkındaki giriş bilgilerini öğretmek, tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, tıp etiğinin esaslarını öğretmek, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi,ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji ,ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş,ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium,ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I,TÜRK DİLİ-I,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları,BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü ,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri,DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp,ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri,BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ ,DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler,TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri,BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki,TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi,TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme,TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek,ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş,ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu,LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri,TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez,MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA,TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ,TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar,BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions,ORG.KİM.-Stereochemistry,LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu,DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp,TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya,BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi,ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları,HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya,LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar,DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi,LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması,DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
01- Tıp Felsefesi ve Tıp Tarihi Perspektifi ile hekimlik bilincini ve kimliğini öğrenir geliştirir. | 14, 19, 4, 9 | D, E, F |
04- İnsani ve mesleki değerleri kavrar, Hekimin hukuki sorumluluklarını açıklar | 10, 16, 19, 9 | A, E |
03- Tıp etiğinin temel kavramlarını anlar, Etik sorunları öğrenir ve tartışır. | 10, 14, 16, 18, 19, 9 | A, D, E, F |
02-Sağlığa bütüncül yaklaşım için gereken tarihi, felsefi, kültürel, sosyal bakış açısı kazandırır ve iletişimi sağlar | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi | |
2 | ÖĞRENCİ ORYANTASYON PROGRAMI BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | |
3 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ Giriş-Histoteknoloji | |
4 | ORGANİK KİMYA-Sulu Çözeltiler, Konsantrasyon Hesapları, Çözelti Hazırlama Teknikleri, Kimya Laboratuvarına Giriş | |
5 | ORGANİK KİMYA-Acid-Base and Buffer Systems, Chemical Equilibrium | |
6 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | |
7 | TÜRK DİLİ-I | |
8 | BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Bilim ve tıp felsefesinin temel sorunları | |
9 | BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Antik Çağda Bilim ve Felsefe İlişkisi | |
10 | TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre | |
11 | TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalık kavramları - Sağlık, hastalığın kültürel yönü | |
12 | TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Sağlık ve hastalığın psikososyal belirleyicileri | |
13 | DEONTOLOJİ-Tıp Eğitimi ve Evrimi/ Prehipokratik Tıp/Hipokratik Tıp | |
14 | ORC.KİM.-Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometri | |
15 | BAĞIMSIZ ÖĞRENME SÜRECİ | |
16 | DEONTOLOJİ-Hipokratik Tıp, İslam Tıbbı ve Ünlü Hekimler | |
17 | TIP VE İNSAN BİLİMLERİ-Küreselleşme ve sağlık ilişkileri | |
18 | BİLİM FELSEFESİ&TIP-Modern Doğa Görüşü ve Tıp Felsefesi Arasındaki İlişki | |
19 | TIP EĞİTİMİ &BİLİŞİMİ-Sağlık tanımı, felsefesi, sağlık mesleği ve birey ilişkisi | |
20 | TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık eğitiminin tarihçesi, sağlık eğitiminde yöntem analizi | |
21 | TIP EĞ.&BİL-Sağlık eğitiminde ve sağlık hizmetinde ölçme ve değerlendirme | |
22 | TIP EĞİTİMİ & BİLİŞİMİ-Sağlık bilişimi sağlık eğitimine ve hizmet sektörüne yansımaları ve sağlıkta gelecek | |
23 | ORG.KİM.- Organik Moleküllere Giriş | |
24 | ORG.KİM.-Karbon Kimyası, Hibridizasyon, Alkenler, Siklo-alkenler Hibridizasyonu | |
25 | LAB-ORG.KİM. Çözelti Hazırlama Teknikleri | |
26 | TB.B.&GEN.-Hücre biyolojisinde temel kimyasal kavramlar ve biyosentez | |
27 | MESLEKİ BECERİ BİYOKİMYA | |
28 | TIBBİ BİYOLOJİ &GENETİK-Hayatın temelleri: Hücre TELAFİ | |
29 | TIP EĞ.&BİL.-Sağlık ekonomisi ve sağlık sistemleri ve sosyal politikalar | |
30 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Mikroskoplar | |
31 | BİL.FEL.&TIP-Ontoloji ve Tıp İlişkisi | |
32 | ORG.KİM.-Alkanes, Alkenes, Alkynes Substutition and Elimination Reactions | |
33 | ORG.KİM.-Stereochemistry | |
34 | LAB-ORG.KİM. Volumetrik Analiz-Asit Baz Titrasyonu | |
35 | DEONTOLOJİ-Osmanlı Tıbbı, Çağdaş Bilimsel Tıp | |
36 | TIP EĞ.&BİL.-Sağlıkta iletişim, hasta hakları ve sağlık çalışanları hakları ve medya | |
37 | BİL.FEL.&TIP-Epistemoloji ve Tıp İlişkisi | |
38 | ORG.KİM.-İkame Reaksiyonları | |
39 | HİSTOLOJİ & EMBRİYOLOJİ İmmünohistokimya | |
40 | LAB-HİST.-EMB. Mikroskoplar | |
41 | DEONTOLOJİ-Hekim kimliği, hekim andları, deontoloji ve tıbbi eğitim tanımı ve önemi | |
42 | LAB-pH Ölçümü ile Titrasyon Eğrisinin Oluşturulması | |
43 | DEONTOLOJİ-Tıp nedir? Tıbbın yöntem bilgisi/Tıp tarihi metadolojisi ve evrimi |
Kaynak |
Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 1. Molecular Biology of the Cell, Sixth Edition; Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, David Morgan, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter 2. Moleküler Hücre Biyolojisi, Prof. Dr. Hasan Veysi Güneş, İstanbul Tıp Kitabevi , Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER 1. Singer and Erickson (eds.). A Companion to Medical Anthropology. Wiley-Blackwell, 2011 2. Winkelman. Culture and Health: Applying Medical Anthropology. Jossey-Bass, 2009. 3. Cant and Sharma. A new medical pluralism? Alternative medicine, doctors, patients and the state. Routledge, 1999. . Osman Hayran. Sağlık Yönetimi Yazıları, 2. Baskı, SAGEYA Yayınları, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |