Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL EKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,2.Milli Gelir Muhasebesi,3. Vergi Teorisi,4. Milli Hasılanın Belirlenmesi I,5. Milli Hasılanın Belirlenmesi II,6.Makro Ekonomik Denge I,7.Makro Ekonomik Denge II,8.Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,9.Para ve Banka,10.Para Teorisi ve Politikası,11.Merkez Bankacılığı,12.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,13.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,14.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1.Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
5.Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar. | 16, 9 | A |
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar. | 16, 9 | A |
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır. | 16, 9 | A |
12.Türk Ekonomisini çözümler. | 16, 9 | A |
11. Sağlanan verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir. | 16, 9 | A |
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır. | 16, 9 | A |
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar. | 16, 9 | A |
3. Milli hasılayı hesaplar. | 16, 9 | A |
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar. | 16, 9 | A |
7. Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı | Konunun ders kitabından okunması |
2 | 2.Milli Gelir Muhasebesi | Konunun ders kitabından okunması |
3 | 3. Vergi Teorisi | Konunun ders kitabından okunması |
4 | 4. Milli Hasılanın Belirlenmesi I | Konunun ders kitabından okunması |
5 | 5. Milli Hasılanın Belirlenmesi II | Kitaptan ilgili konunun okunması |
6 | 6.Makro Ekonomik Denge I | Konunun ders kitabından okunması |
7 | 7.Makro Ekonomik Denge II | Konunun ders kitabından okunması |
8 | 8.Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar | Konunun ders kitabından okunması |
9 | 9.Para ve Banka | Konunun ders kitabından okunması |
10 | 10.Para Teorisi ve Politikası | Konunun ders kitabından okunması |
11 | 11.Merkez Bankacılığı | Konunun ders kitabından okunması |
12 | 12.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon | Konunun ders kitabından okunması |
13 | 13.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I | Konunun ders kitabından okunması |
14 | 14.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II | Konunun ders kitabından okunması |
Kaynak |
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları. |
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENEL EKONOMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Masoud SHEIKHI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye Ekonomisi genel dinamikleri ve güncel ekonomik verileri incelemek ve yorumlamaktır |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı,2.Milli Gelir Muhasebesi,3. Vergi Teorisi,4. Milli Hasılanın Belirlenmesi I,5. Milli Hasılanın Belirlenmesi II,6.Makro Ekonomik Denge I,7.Makro Ekonomik Denge II,8.Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar,9.Para ve Banka,10.Para Teorisi ve Politikası,11.Merkez Bankacılığı,12.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon,13.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I,14.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1.Milli gelir ile ilgili temel kavramları değerlendirir. | 16, 9 | A |
5.Para ve Banka ile ilgili konuları değerlendirebilecektir ve Merkez Bankasının kararlarını yorumlar. | 16, 9 | A |
8. Kamu hizmetlerinin niteliğini ve dışsallık ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
9. Kamu harcama türlerini ve kamu gelir çeşitlerini sıralar. | 16, 9 | A |
10. Para ve finans piyasalarının göstergelerini tartışır. | 16, 9 | A |
12.Türk Ekonomisini çözümler. | 16, 9 | A |
11. Sağlanan verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
13. Ekonomideki finansal verilerdeki gelişmeleri gösterir. | 16, 9 | A |
14. Güncel ekonomik verileri yorumlar. | 16, 9 | A |
15. Türk Ekonomisinin genel dinamiklerini tartışır. | 16, 9 | A |
6. Kamu finansmanı, iktisat, finans ve diğer bilim dalları ile ilişkisini açıklar. | 16, 9 | A |
2. Milli gelir muhasebesini yorumlar. | 16, 9 | A |
3. Milli hasılayı hesaplar. | 16, 9 | A |
4. Makro ekonomik dengeyi açıklar. | 16, 9 | A |
7. Para teorisini kullanır, para politikalarını tartışır, para politikalarını karşılaştırır. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1.Mikro iktisat-Makro İktisat Ayrımı | Konunun ders kitabından okunması |
2 | 2.Milli Gelir Muhasebesi | Konunun ders kitabından okunması |
3 | 3. Vergi Teorisi | Konunun ders kitabından okunması |
4 | 4. Milli Hasılanın Belirlenmesi I | Konunun ders kitabından okunması |
5 | 5. Milli Hasılanın Belirlenmesi II | Kitaptan ilgili konunun okunması |
6 | 6.Makro Ekonomik Denge I | Konunun ders kitabından okunması |
7 | 7.Makro Ekonomik Denge II | Konunun ders kitabından okunması |
8 | 8.Maliye Politikası ve Toplam Harcamalar | Konunun ders kitabından okunması |
9 | 9.Para ve Banka | Konunun ders kitabından okunması |
10 | 10.Para Teorisi ve Politikası | Konunun ders kitabından okunması |
11 | 11.Merkez Bankacılığı | Konunun ders kitabından okunması |
12 | 12.Toplam Arz-Toplam Talep Analizi ve Enflasyon | Konunun ders kitabından okunması |
13 | 13.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri I | Konunun ders kitabından okunması |
14 | 14.Türkiye Ekonomisi Genel Dinamikleri II | Konunun ders kitabından okunması |
Kaynak |
Nadir Eroğlu, Makro Ekonomi Ders Notları. |
Erdal Ünsal, Makro İktisat. Güncel ekonomik veriler, bilimsel makale ve tartışma tebliğleri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |