Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI SOSYAL REFAH MODELLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Refah ve sosyal refah kavramlarının analizi, Türkiye’de ve Dünya’da sosyal refah kavramının gelişimi, sosyal hizmet ve sosyal hizmet örgütlerinin tanımlanması, Türkiye’de sosyal refah açısından sosyal hizmete ilişkin mevcut sistemin yapısal ve işlevsel yönleri konularında öğrencilere bilgi kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal refahın tanımı,Sosyal refahın tarihsel gelişimi,Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları,Sosyal refahın ekonomik boyutu,Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet,Sosyal refah ve sosyal hizmet,Ara sınav genel tekrar,Sosyal refah ve sosyal güvenlik,Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar,Sosyal refah ve sağlık,Sosyal refah ve eğitim,Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım,Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar ,GENEL DEĞERLENDİRME,YIL SONU GENEL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
*Sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. *AB'nin kurucu ve tadil antlaşmalarındaki sosyal politikaya ilişkin düzenlemeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politikaya ilişkin temel AB direktiflerini açıklayabilecektir. *ILO'nun çekirdek sözleşmelerini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. *Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. *Türkiye'deki sosyal refah uygulamalarını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal refahın tanımı | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
2 | Sosyal refahın tarihsel gelişimi | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
3 | Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
4 | Sosyal refahın ekonomik boyutu | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
5 | Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
6 | Sosyal refah ve sosyal hizmet | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
7 | Ara sınav genel tekrar | |
8 | Sosyal refah ve sosyal güvenlik | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
9 | Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
10 | Sosyal refah ve sağlık | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
11 | Sosyal refah ve eğitim | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
12 | Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
13 | Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME | |
15 | YIL SONU GENEL SINAVI |
Kaynak |
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(110/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KARŞILAŞTIRMALI SOSYAL REFAH MODELLERİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Refah ve sosyal refah kavramlarının analizi, Türkiye’de ve Dünya’da sosyal refah kavramının gelişimi, sosyal hizmet ve sosyal hizmet örgütlerinin tanımlanması, Türkiye’de sosyal refah açısından sosyal hizmete ilişkin mevcut sistemin yapısal ve işlevsel yönleri konularında öğrencilere bilgi kazandırmak hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal refahın tanımı,Sosyal refahın tarihsel gelişimi,Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları,Sosyal refahın ekonomik boyutu,Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet,Sosyal refah ve sosyal hizmet,Ara sınav genel tekrar,Sosyal refah ve sosyal güvenlik,Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar,Sosyal refah ve sağlık,Sosyal refah ve eğitim,Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım,Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar ,GENEL DEĞERLENDİRME,YIL SONU GENEL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
*Sosyal politikaya ilişkin uluslararası belgeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politilkaya ilişkin Avrupa Konseyi belgelerini açıklayabilecektir. *AB'nin kurucu ve tadil antlaşmalarındaki sosyal politikaya ilişkin düzenlemeleri açıklayabilecektir. *Sosyal politikaya ilişkin temel AB direktiflerini açıklayabilecektir. *ILO'nun çekirdek sözleşmelerini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimini açıklayabilecektir. *Sosyal refah rejimi kavramını, tarihsel gelişimini ve küreselleşmenin etkisini tartışabilecektir. *Esping-Andersen'in üçlü refah devleti kavramını yorumlayabilecektir. *Türkiye'deki sosyal refah uygulamalarını tartışabilecektir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal refahın tanımı | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
2 | Sosyal refahın tarihsel gelişimi | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
3 | Sosyal refah devletinin amaçları ve araçları | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
4 | Sosyal refahın ekonomik boyutu | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
5 | Sosyal refah, gelir dağılımı ve sosyal adalet | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
6 | Sosyal refah ve sosyal hizmet | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
7 | Ara sınav genel tekrar | |
8 | Sosyal refah ve sosyal güvenlik | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
9 | Sosyal refah, yoksulluk ve sosyal yardımlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
10 | Sosyal refah ve sağlık | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
11 | Sosyal refah ve eğitim | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
12 | Sosyal refah, sosyal bütünleşme ve toplumsal katılım | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
13 | Sosyal refaha katkı sağlayan kuruluşlar | Konu ile ilgili kaynakların okunması |
14 | GENEL DEĞERLENDİRME | |
15 | YIL SONU GENEL SINAVI |
Kaynak |
Dersin öğretim elemanı tarafından verilen ders kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | X | |||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | X | |||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | X | |||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | X | |||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |