Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMETTE BLOK UYGULAMA I-Güz Dönemi2+321824
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selda MEYDAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıUygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama sürecine dair genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders süresince öğrenciler haftada 32 saat (dört gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını kurum danışmanı ve öğretim elemanının sorumluluğunda gerçekleştirirler.4
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
2Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme)
3Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme)
4Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme)
5Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme)
6Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma)
7Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme)
8Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme
9Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme
10Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
11Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
12Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
13Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
14Uygulama sürecine dair genel değerlendirme
Kaynak
Uygulama yapılan kurumun vaka örnekleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati122
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21224
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4832
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı41248
Genel Sınav ve Hazırlığı41248
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)154
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(154/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL HİZMETTE BLOK UYGULAMA I-Güz Dönemi2+321824
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Selda MEYDAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıUygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme,Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma,Uygulama sürecine dair genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ders süresince öğrenciler haftada 32 saat (dört gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını kurum danışmanı ve öğretim elemanının sorumluluğunda gerçekleştirirler.4
Öğretim Yöntemleri:4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik, amaç ve işleyiş yönteminin açıklanması, Uygulama yerleri hakkında bilgilendirme
2Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme)
3Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme)
4Uygulama yapılan alanı tanıma, gözlem yapma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme)
5Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme)
6Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma)
7Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme)
8Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme
9Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme
10Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
11Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
12Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
13Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme ve mesleki faaliyetlere katılma
14Uygulama sürecine dair genel değerlendirme
Kaynak
Uygulama yapılan kurumun vaka örnekleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur.
X
2
PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır.
X
3
PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir.
X
4
PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır.
X
5
PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir.
X
7
PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir.
X
8
PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir.
X
9
PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır.
X
10
PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir.
X
11
PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir.
X
12
PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir.
X
13
PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir.
X
14
PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:18