Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMET UYGULAMASI | - | Bahar Dönemi | 2+16 | 10 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda MEYDAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi.,Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara Değerlendirme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme ,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders süresince öğrenciler haftada 12 saat (iki gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını eğitsel danışman ve kurum danışmanının sorumluluğunda gerçekleştirirler. | 10, 12, 14, 16, 19, 20, 4, 5, 6, 9 | D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi. | Öğrencinin uygulama yapacağı yere ilişkin temel bilgileri araştırması gerekmektedir. |
2 | Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
3 | Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
4 | Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
5 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
6 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
7 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
8 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara Değerlendirme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
9 | Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
10 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
11 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
12 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
13 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
14 | Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapma | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Değerlendirme formları ve raporlarının tamamlanarak eğitsel danışmana teslim edilmesi |
Kaynak |
Eğitsel danışman tarafından önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 16 | 224 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 348 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(348/30) | 12 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL HİZMET UYGULAMASI | - | Bahar Dönemi | 2+16 | 10 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sayra LOTFİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Selda MEYDAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uygulama yapılan süre içinde öğrencilerin, özel ihtiyaç gruplarına yönelik bir alanı etraflıca ve derinlemesine incelemeleri, bu alanda hizmet veren kuruluşlarda belirli bir program çerçevesinde katılımcı-gözlemci olarak yer almaları, gerçekleştirilen sosyal hizmet müdahalelerini kuram ve uygulama bütünlüğü çerçevesinde mikro, mezzo ve makro düzeyde değerlendirilmeleri ve böylece sosyal hizmet uygulaması yönünde bilgi, beceri ve içgörü kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi.,Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme),Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) ,Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme),Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara Değerlendirme,Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme ,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme,Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ders süresince öğrenciler haftada 12 saat (iki gün) alanda bulunurlar. Öğrenciler, çalışmalarını eğitsel danışman ve kurum danışmanının sorumluluğunda gerçekleştirirler. | 10, 12, 14, 16, 19, 20, 4, 5, 6, 9 | D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitsel Danışman ve Kurum Danışmanı ile oryantasyon toplantısının yapılması. Öğrencinin görevleri, rol ve sorumluluklarının belirlenmesi. Uygulamanın içeriğinin anlatılması. Eğitsel danışmanın dönem içerisinde öğrencileri kurumlarında ziyaret edeceğine yönelik planlamanın bildirilmesi. | Öğrencinin uygulama yapacağı yere ilişkin temel bilgileri araştırması gerekmektedir. |
2 | Uygulama yapılan alanı tanıma (Alan içinde etkili olan disiplinler ve sosyal hizmete duyulan gereksinimi analiz etme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
3 | Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin sosyal hizmetlerin hangi amaçlarla (koruyucu, geliştirici, tedavi edici) ve hangi kuruluşlarca verildiğini öğrenme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
4 | Uygulama yapılan alanı tanıma (Alana ilişkin politikaların neler olduğunu öğrenme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
5 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun politikasının ne olduğunun ve sosyal hizmetin bu politika içindeki yerini analiz etme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
6 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Hizmet verdiği müracaatçı kitlesinin özellikleri, ihtiyaçları, beklentileri konusunda bilgi sahibi olma) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
7 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun, müracaatçıların sorunlarını nasıl giderdiğini, ihtiyaçlarını nasıl karşıladığını öğrenme) | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
8 | Uygulama yapılan kurumu tanıma (Kurumun hizmetlerini yürütürken sıklıkla kullandığı mevzuat hakkında bilgi edinme) Ara Değerlendirme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
9 | Uygulama yapılan kurumda var olan sosyal hizmet uygulamalarının neler olduğunu öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
10 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
11 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
12 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
13 | Uygulama yapılan kurumdaki SHU’nun rol ve görevlerini öğrenme | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Eğitsel danışman ve kurum danışmanı ile her hafta yapılan toplantıda belirtilen konuların araştırılması |
14 | Eğitsel danışman ve kurum danışmanıyla birlikte sürece dair genel değerlendirme yapma | Önceki haftanın raporunun hazırlanmış olması ve eğitsel danışmana teslim edilmesi. Değerlendirme formları ve raporlarının tamamlanarak eğitsel danışmana teslim edilmesi |
Kaynak |
Eğitsel danışman tarafından önerilecektir. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | X | |||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | X | |||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | X | |||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | X | |||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | X | |||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | X | |||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |