Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI HUKUK VE SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; 1. Sosyal Hizmetin evrensel boyutunu anlayabilmesi 2. Uluslararası sözleşmelerden kaynaklanan hak arama süreçlerini öğrenebilmesi 3. Türkiye’de mevcut sosyal hizmet sistemini uluslararası yükümlülükler bağlamında değerlendirebilme, eleştiri ve öneri getirebilme becerisi edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlar,Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleri,Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmeler,Çocuk Hakları Sözleşmesi,Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporları,Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı ,İnsan Hakları Sözleşmesi,Birleşmiş Milletler Örgütü,Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmeler,Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Engelli haklarına ilişkin Sözleşmeler,Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste, sosyal hizmetin çeşitli alanlarıyla ilgili olarak uluslararası alanda geliştirilmiş ve ulusal mevzuata yol gösterici nitelikte kabul edilmiş olan mevzuat (bildirgeler, anlaşmalar, sözleşmeler, ilkeler vb.) ele alınmakta ve sosyal hizmet uygulamalarına katkısı açısından incelenmektedir. | 10, 16, 19, 20, 23, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlar | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
2 | Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleri | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
3 | Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
4 | Çocuk Hakları Sözleşmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
5 | Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporları | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
6 | Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
7 | İnsan Hakları Sözleşmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
8 | Birleşmiş Milletler Örgütü | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
9 | Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
10 | Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
11 | Engelli haklarına ilişkin Sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
12 | Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
13 | Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
14 | Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirme | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
Kaynak |
- İnsan Hakları Sözleşmesi - Avrupa Sosyal Şartı - Çocuk Hakları Sözleşmesi - Kadın Hakları Sözleşmesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 28 | 2 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ULUSLARARASI HUKUK VE SOSYAL HİZMET | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; 1. Sosyal Hizmetin evrensel boyutunu anlayabilmesi 2. Uluslararası sözleşmelerden kaynaklanan hak arama süreçlerini öğrenebilmesi 3. Türkiye’de mevcut sosyal hizmet sistemini uluslararası yükümlülükler bağlamında değerlendirebilme, eleştiri ve öneri getirebilme becerisi edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlar,Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleri,Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmeler,Çocuk Hakları Sözleşmesi,Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporları,Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı ,İnsan Hakları Sözleşmesi,Birleşmiş Milletler Örgütü,Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmeler,Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Engelli haklarına ilişkin Sözleşmeler,Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler,Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu derste, sosyal hizmetin çeşitli alanlarıyla ilgili olarak uluslararası alanda geliştirilmiş ve ulusal mevzuata yol gösterici nitelikte kabul edilmiş olan mevzuat (bildirgeler, anlaşmalar, sözleşmeler, ilkeler vb.) ele alınmakta ve sosyal hizmet uygulamalarına katkısı açısından incelenmektedir. | 10, 16, 19, 20, 23, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uluslar arası Hukuk kavramı ve iç hukukla bağlantısı, uluslar arası kurumlar ve organizasyonlar | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
2 | Uluslararası hukuktan kaynaklanan yükümlülükler ve yaptırım süreçleri | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
3 | Türkiye’nin taraf olduğu “sosyal hizmet” alanlarıyla doğrudan ve dolaylı ilgisi olan sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
4 | Çocuk Hakları Sözleşmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
5 | Çocuk Hakları Sözleşmesi ulusal değerlendirme raporları | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
6 | Avrupa Birliği uyum süreci Avrupa Sosyal Şartı | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
7 | İnsan Hakları Sözleşmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
8 | Birleşmiş Milletler Örgütü | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
9 | Kadın hakları ve sorunları ile ilgili sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
10 | Kadın Hakları ile ilgili sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
11 | Engelli haklarına ilişkin Sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
12 | Engelli haklarına ilişkin sözleşmenin uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
13 | Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
14 | Azınlık ve mülteci haklarına ilişkin sözleşmeler. Derse ilişkin genel değerlendirme | Öğretim üyesi tarafından önerilen kaynakların ilgili bölümlerinin okunması. |
Kaynak |
- İnsan Hakları Sözleşmesi - Avrupa Sosyal Şartı - Çocuk Hakları Sözleşmesi - Kadın Hakları Sözleşmesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | ||||||
2 | PY-2. İletişim becerileri bilgisi kazanır. | ||||||
3 | PY-3. Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | ||||||
4 | PY-4. Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | ||||||
5 | PY-5. Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
6 | PY-6. Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme ve sosyal politikalar planlama ve geliştirme becerisi edinir. | ||||||
7 | PY-7. Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma, yorumlama ve sentezleme becerisi geliştirir. | ||||||
8 | PY-8. Meslekler-disiplinler arası işbirliğini sağlayabilme ve ekip içinde çalışabilme ve sorumluluk alarak hizmetler geliştirmekte yetkindir. | ||||||
9 | PY-9. Sosyal hizmette araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma sonuçlarını ve mesleki literatürü takip ve yorumlama becerisine ulaşır. | ||||||
10 | PY-10. Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir bakışla değerlendirebilir, analiz ve sentez yapabilir. | ||||||
11 | PY-11. Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik hedeflerini belirleyebilme, hedeflerine uygun stratejileri seçip uygulayabilme, güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | ||||||
12 | PY-12. Farklılığın pozitif değerini kabul ederek, benzerlik ve farklılıklar temelinde çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | ||||||
13 | PY-13. Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanma yetkinliği geliştirir. | ||||||
14 | PY-14. Planlı değişim sürecini (bağlantı kurma, tanı ve değerlendirme, planlama, uygulama, uygulamayı değerlendirme, sonlandırma, geri bildirim ve izleme) gerçekleştirmede yetkindir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |