Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLKELERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Derin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı ,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme ,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrar ve yorumlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
1.1. Pazarlama kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
1.2. Pazar türlerini sınıflar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2.1. Tüketicilerin satın alma kararlarını değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2.2. Örgütsel pazarda satın alma karar sürecini değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3. Pazar bölümlendirmesini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.1. Ürün bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.2. Fiyat bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5.2. Tüketici iç görüsü kavramını açıklar | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma | İlgili kaynakların okunması |
2 | Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma | İlgili kaynakların okunması |
3 | Pazarlama Çevresini Analiz Etme | İlgili kaynakların okunması |
4 | Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme | İlgili kaynakların okunması |
5 | Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı | İlgili kaynakların okunması |
6 | Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı | İlgili kaynakların okunması |
7 | Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma | İlgili kaynakların okunması |
9 | Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme | İlgili kaynakların okunması |
10 | Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama | İlgili kaynakların okunması |
11 | Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular | İlgili kaynakların okunması |
12 | Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma | İlgili kaynakların okunması |
13 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi | İlgili kaynakların okunması |
14 | Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, power point sunumlar |
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024 Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian. 2. Marketing Management, 16th Edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev. 3. Marketing: An Introduction, 15th Edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong&Philip Kotler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 16 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 12 | 12 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 24 | 24 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA İLKELERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Derin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı ,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme ,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrar ve yorumlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
1.1. Pazarlama kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
1.2. Pazar türlerini sınıflar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2.1. Tüketicilerin satın alma kararlarını değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2.2. Örgütsel pazarda satın alma karar sürecini değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3. Pazar bölümlendirmesini planlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.1. Ürün bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.2. Fiyat bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5.2. Tüketici iç görüsü kavramını açıklar | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma | İlgili kaynakların okunması |
2 | Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma | İlgili kaynakların okunması |
3 | Pazarlama Çevresini Analiz Etme | İlgili kaynakların okunması |
4 | Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme | İlgili kaynakların okunması |
5 | Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı | İlgili kaynakların okunması |
6 | Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı | İlgili kaynakların okunması |
7 | Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma | İlgili kaynakların okunması |
8 | Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma | İlgili kaynakların okunması |
9 | Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme | İlgili kaynakların okunması |
10 | Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama | İlgili kaynakların okunması |
11 | Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular | İlgili kaynakların okunması |
12 | Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma | İlgili kaynakların okunması |
13 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi | İlgili kaynakların okunması |
14 | Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik | İlgili kaynakların okunması |
Kaynak |
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, power point sunumlar |
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024 Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian. 2. Marketing Management, 16th Edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev. 3. Marketing: An Introduction, 15th Edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong&Philip Kotler. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |