Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıDerin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini
Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer
Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrar ve yorumlar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflar.10, 13, 16, 9A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.1. Tüketicilerin satın alma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.2. Örgütsel pazarda satın alma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir10, 13, 16, 9A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.2. Tüketici iç görüsü kavramını açıklar10, 13, 16, 9A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratmaİlgili kaynakların okunması
2Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini
Oluşturmak için Ortaklık Kurma
İlgili kaynakların okunması
3Pazarlama Çevresini Analiz Etmeİlgili kaynakların okunması
4Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetmeİlgili kaynakların okunması
5Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışıİlgili kaynakların okunması
6Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
İlgili kaynakların okunması
7Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer
Yaratma
İlgili kaynakların okunması
8Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturmaİlgili kaynakların okunması
9Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
İlgili kaynakların okunması
10Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalamaİlgili kaynakların okunması
11Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konularİlgili kaynakların okunması
12Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunmaİlgili kaynakların okunması
13Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisiİlgili kaynakların okunması
14Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etikİlgili kaynakların okunması
Kaynak
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, power point sunumlar
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024 Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian. 2. Marketing Management, 16th Edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev. 3. Marketing: An Introduction, 15th Edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong&Philip Kotler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir.
X
2
PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar.
X
3
PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
X
5
PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
X
6
PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır.
X
7
PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
X
8
PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
X
11
PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur.
X
12
PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar.
X
13
PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
X
14
PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
15
PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
X
16
PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
X
17
PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11616
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11212
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)130
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(130/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA İLKELERİ-Güz Dönemi3+034
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yeter USLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Yaşar GÖKALP
Dersin AmacıDerin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini
Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer
Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları kavrar ve yorumlar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflar.10, 13, 16, 9A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.1. Tüketicilerin satın alma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.2. Örgütsel pazarda satın alma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir10, 13, 16, 9A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.2. Tüketici iç görüsü kavramını açıklar10, 13, 16, 9A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratmaİlgili kaynakların okunması
2Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini
Oluşturmak için Ortaklık Kurma
İlgili kaynakların okunması
3Pazarlama Çevresini Analiz Etmeİlgili kaynakların okunması
4Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetmeİlgili kaynakların okunması
5Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışıİlgili kaynakların okunması
6Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
İlgili kaynakların okunması
7Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer
Yaratma
İlgili kaynakların okunması
8Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturmaİlgili kaynakların okunması
9Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
İlgili kaynakların okunması
10Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalamaİlgili kaynakların okunması
11Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konularİlgili kaynakların okunması
12Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunmaİlgili kaynakların okunması
13Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisiİlgili kaynakların okunması
14Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etikİlgili kaynakların okunması
Kaynak
Ders Notları, Konu İle İlgili Web Siteleri, power point sunumlar
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024 Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian. 2. Marketing Management, 16th Edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev. 3. Marketing: An Introduction, 15th Edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong&Philip Kotler.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir.
X
2
PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar.
X
3
PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur.
X
4
PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur.
X
5
PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular.
X
6
PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır.
X
7
PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir.
X
8
PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir.
X
10
PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
X
11
PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur.
X
12
PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar.
X
13
PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur.
X
14
PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
15
PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır.
X
16
PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır.
X
17
PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:20Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:21