Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik olarak gördükleri derslerin sahada uygulamalarını yapmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güz Dönemi Oryantasyon Eğitimi,Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi,Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi,Dahiliye/Göğüs Hastalıkları/KVC/Kardiyoloji polikliniklerinde uygulama,Göz/Nöroloji/Psikiyatri polikliniklerinde uygulama,Ortopedi/Üroloji polikliniklerinde uygulama,Genel Cerrahi polikliniğinde uygulama,Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi/Nükleer tıp bölümlerinde uygulama,Kadın Doğum/Beyin Cerrahi/Enfeksiyon Hastalıkları polikliniklerinde uygulama,Çocuk Sağlığı polikliniğinde uygulama,KBB polikliniğinde uygulama,FTR polikliniğinde uygulama,Kan Bankası bölümünde uygulama,Yatan hasta bölümünde uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | 4, 5 | F |
2. Kuruluştaki yönetsel departmanları ve bunların ana faaliyet alanlarını açıklar. | 12, 2, 5 | F |
3. Departmanların birbirleriyle ve klinik departmanlarla olan ilişkilerini açıklar. | 12, 2, 4, 5 | F |
4. Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi-süreç-çıktı etkileşimini anlar. | 12, 2, 5 | F |
5. Birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrar, böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakma yetisi kazanır. | 12, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güz Dönemi Oryantasyon Eğitimi | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
2 | Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
3 | Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
4 | Dahiliye/Göğüs Hastalıkları/KVC/Kardiyoloji polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
5 | Göz/Nöroloji/Psikiyatri polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
6 | Ortopedi/Üroloji polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
7 | Genel Cerrahi polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
8 | Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi/Nükleer tıp bölümlerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
9 | Kadın Doğum/Beyin Cerrahi/Enfeksiyon Hastalıkları polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
10 | Çocuk Sağlığı polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
11 | KBB polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
12 | FTR polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
13 | Kan Bankası bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
14 | Yatan hasta bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
Kaynak |
Öğretim üyeleri ve uygulama yapılan sağlık kuruluşu tarafından sağlanan materyaller |
Uygulama yapılan kuruluşla ilgili ulusal ve uluslararası dokümanlar, web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 112 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(112/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA I | - | Güz Dönemi | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yaşar Gökalp |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik olarak gördükleri derslerin sahada uygulamalarını yapmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Güz Dönemi Oryantasyon Eğitimi,Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi,Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi,Dahiliye/Göğüs Hastalıkları/KVC/Kardiyoloji polikliniklerinde uygulama,Göz/Nöroloji/Psikiyatri polikliniklerinde uygulama,Ortopedi/Üroloji polikliniklerinde uygulama,Genel Cerrahi polikliniğinde uygulama,Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi/Nükleer tıp bölümlerinde uygulama,Kadın Doğum/Beyin Cerrahi/Enfeksiyon Hastalıkları polikliniklerinde uygulama,Çocuk Sağlığı polikliniğinde uygulama,KBB polikliniğinde uygulama,FTR polikliniğinde uygulama,Kan Bankası bölümünde uygulama,Yatan hasta bölümünde uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur. | 4, 5 | F |
2. Kuruluştaki yönetsel departmanları ve bunların ana faaliyet alanlarını açıklar. | 12, 2, 5 | F |
3. Departmanların birbirleriyle ve klinik departmanlarla olan ilişkilerini açıklar. | 12, 2, 4, 5 | F |
4. Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini izleyerek, girdi-süreç-çıktı etkileşimini anlar. | 12, 2, 5 | F |
5. Birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrar, böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakma yetisi kazanır. | 12, 2, 5 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Güz Dönemi Oryantasyon Eğitimi | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
2 | Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
3 | Hastane Bilgi Yönetim Sistemi Programı Eğitimi | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
4 | Dahiliye/Göğüs Hastalıkları/KVC/Kardiyoloji polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
5 | Göz/Nöroloji/Psikiyatri polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
6 | Ortopedi/Üroloji polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
7 | Genel Cerrahi polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
8 | Radyoloji-Radyasyon Onkolojisi/Nükleer tıp bölümlerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
9 | Kadın Doğum/Beyin Cerrahi/Enfeksiyon Hastalıkları polikliniklerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
10 | Çocuk Sağlığı polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
11 | KBB polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
12 | FTR polikliniğinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
13 | Kan Bankası bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
14 | Yatan hasta bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
Kaynak |
Öğretim üyeleri ve uygulama yapılan sağlık kuruluşu tarafından sağlanan materyaller |
Uygulama yapılan kuruluşla ilgili ulusal ve uluslararası dokümanlar, web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |