Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İDARE HUKUKU | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İdare Hukukunun temel kavramlarının, kaynaklarının, kurum ve uygulamalarının öğrenilmesi, teorik temelli bilgiler ışığında örnek olayların çözümü yeteneğinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İdare Hukukunun ortaya çıkışı ve gelişimi ile temel özellikleri; İdare Hukukunun uygulama alanı ve kaynakları,İdare Hukukuna egemen olan temel ilkeler; idare kavramı ,Kanuni İdare İlkesi, Kamu Tüzelkişiliği ve İdarenin Bütünlüğü İlkesi,İdari işlemin tanımı ve Devletin diğer işlemlerinden ayrılması, İdari işlemlerin özellikleri ve türleri,İdari işlemlerin yetki, şekil, konu, sebep, maksat unsurları,İdari sözleşmelerin tanımı, ölçütleri ve türleri,Kamu hizmeti kavramının tanımı ve kamu hizmetlerinin hukuki rejimi,Kamu hizmetlerine egemen olan temel ilkeler,Kamu hizmetlerinin yürütülme usulleri,Kamu hizmetlerinin yürütülme usulleri,Kolluk kavramının tanımı ve bu bağlamda kamu düzeninin unsurları, idari kolluk ile adli kolluk ayrımı,Kolluk işlemleri, usulleri ve yaptırımları,Kolluk yetkisinin sınırları ,Genel olarak idarenin sorumluluğunun özellikleri ve şartları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2.İdare hukukunun ilkelerini tanır. | 1, 2 | A |
1.İdare hukukunun kaynaklarını belirler. | 1, 2 | A |
3.İdare hukukunun gelişimini özetler | 1, 2 | A |
4.İdarenin yönetim teşkilatını belirler. | 1, 2 | A |
6.İdarenin faaliyetlerini tanımlar. | 1, 2 | A |
5. İdarenin personel yapısını açıklar. | 1, 2 | A |
7. İdare hukukuna ilişkin mevzuatı belirler. | 1, 2 | A |
8. İdare hukukuna ilişkin mevzuatı eleştirir. | 1, 2 | A |
9. İdari uyuşmazlıklar hakkında tartışır. | 1, 2 | A |
10. İdare hukukuna ilişkin uyuşmazlıklar hakkında hüküm verir. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İdare Hukukunun ortaya çıkışı ve gelişimi ile temel özellikleri; İdare Hukukunun uygulama alanı ve kaynakları | İlgili bölümün kitaptan okunması |
2 | İdare Hukukuna egemen olan temel ilkeler; idare kavramı | İlgili bölümün kitaptan okunması |
3 | Kanuni İdare İlkesi, Kamu Tüzelkişiliği ve İdarenin Bütünlüğü İlkesi | İlgili bölümün kitaptan okunması |
4 | İdari işlemin tanımı ve Devletin diğer işlemlerinden ayrılması, İdari işlemlerin özellikleri ve türleri | İlgili bölümün kitaptan okunması |
5 | İdari işlemlerin yetki, şekil, konu, sebep, maksat unsurları | İlgili bölümün kitaptan okunması |
6 | İdari sözleşmelerin tanımı, ölçütleri ve türleri | İlgili bölümün kitaptan okunması |
7 | Kamu hizmeti kavramının tanımı ve kamu hizmetlerinin hukuki rejimi | İlgili bölümün kitaptan okunması |
8 | Kamu hizmetlerine egemen olan temel ilkeler | İlgili bölümün kitaptan okunması |
9 | Kamu hizmetlerinin yürütülme usulleri | İlgili bölümün kitaptan okunması |
10 | Kamu hizmetlerinin yürütülme usulleri | İlgili bölümün kitaptan okunması |
11 | Kolluk kavramının tanımı ve bu bağlamda kamu düzeninin unsurları, idari kolluk ile adli kolluk ayrımı | İlgili bölümün kitaptan okunması |
12 | Kolluk işlemleri, usulleri ve yaptırımları | İlgili bölümün kitaptan okunması |
13 | Kolluk yetkisinin sınırları | İlgili bölümün kitaptan okunması |
14 | Genel olarak idarenin sorumluluğunun özellikleri ve şartları | İlgili bölümün kitaptan okunması |
Kaynak |
B.Akyılmaz, C.kaya, M.Sezginer, Türk İdare Hukuku, Seçkin Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
0 | 2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
0 | 3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
0 | 6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir. | ||||||
0 | 7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
0 | 8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
0 | 9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
0 | 10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
0 | 11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar. | ||||||
0 | 12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir. | ||||||
0 | 13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
0 | 14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | 15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
0 | 16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | ||||||
0 | 17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |