Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE YAZIM II | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine Sena KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık Yönetimi ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramlarını ele almak, bu alanda öğrencilerin okuma ve anlama becerilerini geliştirmek, yazma ve konuşma becerilerine katkıda bulunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Introduction,2. Healthcare Marketing Management,3. Healthcare Marketing Management,4. Organizational Behavior and Communication,5. Organizational Behavior and Communication,6. Statistics,7. Statistics,8. Epidemiology,9. Epidemiology,10. Social Sciences for Health,11. Social Sciences for Health,12. Relevant article reading and discussion,13. Relevant article reading and discussion,14. Overview of the semester; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci: | ||
1. Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir. | 1, 2 | A |
1.1. Sağlık yönetiminin tüm alanlarında kullanılan İngilizce terimleri tanır. | 1, 2 | A |
1.2. Sağlık yönetimi alanında kullanılan temel kavramları tanır. | 1, 2 | A |
1.3. Sağlık yönetimi ile ilgili İngilizce terminolojiyi çalışma hayatında ve akademik çalışmalarda kullanır. | 1, 2 | A |
2. Sağlık yönetimi alanında İngilizce literatürü takip edebilecektir. | 1, 2 | A |
2.1. İngilizce yazılmış makaleleri yorumlar. | 1, 2 | A |
2.2. Kendini alanında İngilizce olarak yazılı ve sözlü ifade edebilir. | 1, 2 | A |
2.3. Sağlık yönetimi alanındaki trendleri İngilizce olarak değerlendirir. | 1, 2 | A |
3. Sağlık yönetimi alanında sektördeki paydaşlarla İngilizce iletişim kurabilecektir. | 1, 2 | A, B, C |
3.1. Sağlık yönetimi alanındaki İngilizce kavramları iş hayatına uyarlar. | 1, 2 | A, C |
3.2. Sağlık yönetimi alanındaki başarı, deneyim ve sorunları ilgili sektörlerle İngilizce olarak tartışır. | 1, 2 | A |
3.3. Sağlık yönetimi alanında uluslararası toplantılarda kendini İngilizce olarak ifade eder. | 1, 2 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Introduction | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
2 | 2. Healthcare Marketing Management | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
3 | 3. Healthcare Marketing Management | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
4 | 4. Organizational Behavior and Communication | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
5 | 5. Organizational Behavior and Communication | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
6 | 6. Statistics | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
7 | 7. Statistics | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
8 | 8. Epidemiology | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
9 | 9. Epidemiology | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
10 | 10. Social Sciences for Health | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
11 | 11. Social Sciences for Health | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
12 | 12. Relevant article reading and discussion | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
13 | 13. Relevant article reading and discussion | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
14 | 14. Overview of the semester | İlgili konunun ders kitabından çalışılması |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
Simon Sweeney. (2004). Communicating in Business: A Short Course for Business English Students, 2nd Edition (Cambridge Professional English). |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
0 | 2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
0 | 3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
0 | 6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir. | ||||||
0 | 7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
0 | 8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
0 | 9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
0 | 10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
0 | 11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar. | ||||||
0 | 12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir. | ||||||
0 | 13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
0 | 14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | 15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
0 | 16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | ||||||
0 | 17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |