Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ UYGULAMA II | 0+8 | 2 | 4 |
Ders Programı | Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 09:00-09:45 Salı 10:00-10:45 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 Salı 20:30-21:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Tuba DÜZCÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin teorik olarak gördükleri derslerin sahada uygulamalarını yapmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bahar dönemi oryantasyon eğitimi,Biyokimya ve Mikrobiyoloji Laboratuvarı,Taburculuk bölümünde uygulama,Hasta İlişkileri bölümünde uygulama,Tüp bebek bölümünde uygulama,Organ Nakli bölümünde uygulama,Arşiv bölümünde uygulama,Morg Biriminde Uygulama,Marangozhane-teknik servis bölümlerinde uygulama,Haberleşme/Yemekhane bölümlerinde uygulma,Diş Hastanesi'nde uygulama,İl Halk Sağlığı bölümünde seminer-inceleme,Darülaceze Kurumunda seminer-inceleme,Belediye Sosyal/Sağlık Hizmetlerinde seminer-inceleme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | 15, 16, 8 | C, D |
1. Uygulama yaptığı hastanenin genel olarak formal yapısını açıklayabilecektir. | 15, 16, 8 | C, D |
2. Bu kuruluştaki yönetsel departmanları ve bunların ana faaliyet alanlarını açıklar. | 15, 16, 8 | C, D |
3. Bu departmanların birbirleriyle ve klinik departmanlarla olan ilişkilerini açıklar. | 15, 16, 8 | C, D |
4. Uygulama yaptığı hastanenin spesifik departmanlarının faaliyetlerini değerlendirebilecektir. | 15, 16, 8 | C, D |
5. Uygulama yapılan departmanların amaçlarını, hedeflerini ve faaliyetlerini detaylı olarak açıklar. | 15, 16, 8 | C, D |
6. Uygulama yapılan iş akış şemasını çizer. | 15, 16, 8 | C, D |
7. Sağlık kurumlarında hizmet üretim sürecini inceleyerek, girdi-süreç-çıktı etkileşimini anlar, birimler arası fonksiyonel ilişkileri kavrar ve böylece organizasyonlara kavramsal boyutta bakma yetisi kazanır. | ||
8. Sağlık kurum ve kuruluşlarının yönetim ve organizasyon yapısı hakkında bilgi sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri: | 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev, D: Proje / Tasarım |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bahar dönemi oryantasyon eğitimi | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
2 | Biyokimya ve Mikrobiyoloji Laboratuvarı | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
3 | Taburculuk bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
4 | Hasta İlişkileri bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
5 | Tüp bebek bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
6 | Organ Nakli bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
7 | Arşiv bölümünde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
8 | Morg Biriminde Uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
9 | Marangozhane-teknik servis bölümlerinde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
10 | Haberleşme/Yemekhane bölümlerinde uygulma | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
11 | Diş Hastanesi'nde uygulama | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
12 | İl Halk Sağlığı bölümünde seminer-inceleme | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
13 | Darülaceze Kurumunda seminer-inceleme | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
14 | Belediye Sosyal/Sağlık Hizmetlerinde seminer-inceleme | İlgili birimle alakalı ön araştırma yapmak |
Kaynak |
Öğretim üyeleri ve uygulama Yapılan hastane tarafından sağlanan materyaller |
Uygulama yapılan kuruluşla ilgili ulusal ve uluslararası dokümanlar, web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
0 | 2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
0 | 3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
0 | 6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir. | ||||||
0 | 7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
0 | 8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
0 | 9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
0 | 10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
0 | 11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar. | ||||||
0 | 12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir. | ||||||
0 | 13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
0 | 14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | 15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
0 | 16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | ||||||
0 | 17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |