Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE ARAÇLARI II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özge DOĞUÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özge DOĞUÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgisayar ağları, Donanım birimleri ve işlevleri, Bilişim etiği, Sanal ve arttırılmış gerçeklik uygulama ve tanımları, sosyal ağlar, konularında gerekli bilgi, beceri ve yeterlilikleri sağlamayı kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma ,Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya ,Özel Uygulama Yazılımları ,Çoklu Ortam Uygulamaları ,EndNote Programı ,Bilişim Hukuku ve Etiği ,E-Öğrenme (EdModo) ,E-Devlet Uygulamaları ,Bilgisayar ve Ağ Güvenliği ,Ağ Güvenlik Uygulamaları ,Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri ,Bulut Bilişim ve Çeşitleri ,Bulut Bilişim Uygulamaları ,Büyük Veri ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilgisayar türleri hakkında bilgi sahibi olacak, | 1, 19, 6 | A, C |
Bilgisayar ile ilgili temel bazı sorunları çözümleyebilecek ve çözebilecek | 1, 6 | A, C |
Bilgisayarın iç ve dış birimlerini tanımlayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Yeni iletişim teknolojileri ve internet’in önemini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Sosyal ağların kullanımını ifade edebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Sosyal medyanın önemini değerlendirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacak | 1, 19, 6 | A, C |
Çoklu ortamlarda kullanılan temel kavramları tanımlayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
PDF yazılımının kullanım gerekçelerini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Bilgi Sistemleri ve Uzman Sistemler kavramlarını tanımlayabilecek | 1, 19, 6 | A, C |
Web Tasarımı sürecini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Sanal Gerçeklik ve Robotlar kavramlarını tanımlayabilecek | 1, 19, 6 | A, C |
Bilişim hukuku ve bilişim suçları ile ilgili kavramları açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Fikrî haklar kavramı ve bilişim alanına ilişkin düzenlemeleri belirtebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kişilik hakları, kişisel veri ve bilişim hukuku arasındaki ilişkiyi açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Bilişim etiği kavramını tanımlayabilecek | 1, 19, 6 | A, C |
Öğrenmede elektronik teknoloji kullanımının gelişimini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
İçerik, etkileşim ve değerlendirme bileşenlerine örnek verebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Öğrenme yönetim sistemi ve sanal öğrenme ortamlarını tanımlayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Açık kaynak hareketini açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kişisel öğrenme ortamlarını ve sosyal öğrenmeyi tartışabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Bilgisayar güvenliği hakkında bilgi sahibi olabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kötü niyetli yazılımları ve bunlara karşı alınabilecek önlemleri sıralayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Antivirüs yazılımının görevini ve fonksiyonunu tanımlayarak güvenlik duvarı ile ilgili ayarları yapabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Akıllı telefonların güvenliğine ilişkin alınması gereken önlemleri sıralayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Güvenli bir kablosuz ağ bağlantısı için ayarlamaları yaparak güvenli internet konusunda bilgi sahibi olabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Zaman içinde olgunlaşan bilişimin zorlukları ve fırsatlarını açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Kullanıcı odaklı bilişimin ipuçlarını fark edebilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
5651 sayılı Kanun ve getirdiği düzenlemeleri açıklayabilecek, | 1, 19, 6 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 19: Kavram Haritası, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bilgisayar Donanımı ve Hata Bulma | İlgili Ders Notları |
2 | Sosyal Ağlar ve Sosyal Medya | İlgili Ders Notları |
3 | Özel Uygulama Yazılımları | İlgili Ders Notları |
4 | Çoklu Ortam Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
5 | EndNote Programı | İlgili Ders Notları |
6 | Bilişim Hukuku ve Etiği | İlgili Ders Notları |
7 | E-Öğrenme (EdModo) | İlgili Ders Notları |
8 | E-Devlet Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
9 | Bilgisayar ve Ağ Güvenliği | İlgili Ders Notları |
10 | Ağ Güvenlik Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
11 | Günümüzde Bilişimin Stratejik Teknolojileri | İlgili Ders Notları |
12 | Bulut Bilişim ve Çeşitleri | İlgili Ders Notları |
13 | Bulut Bilişim Uygulamaları | İlgili Ders Notları |
14 | Büyük Veri | İlgili Ders Notları |
Kaynak |
Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-II https://www.acikakademi.com/portal/egitimler/t; Information Technology Law The Law and Society |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | ||||||
0 | 2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | ||||||
0 | 3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | ||||||
0 | 5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | ||||||
0 | 6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanabilmelidir. | ||||||
0 | 7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | ||||||
0 | 8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
0 | 9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
0 | 10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
0 | 11.Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olmalıdırlar. | ||||||
0 | 12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurabilmelidir. | ||||||
0 | 13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
0 | 14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | 15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
0 | 16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | ||||||
0 | 17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |