Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Öğrencileri bireysel iş hukuku konusunda yeterli bilgi düzeyine ulaştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal güvenlik hukuku tanımı, görevleri ve araçları,Sosyal güvenlik hukukunda "Sigortalı" kavramı,Sosyal riskler ve çeşitleri,Kurumun, işverenin ve sigortalının yükümlülükleri,İş kazaları ve meslek hastalıklar sigortası ,Genel sağlık sigortası ve hastalık sigortası,Analık sigortası,Yaşlılık sigortası,Ölüm sigortası,İşsizlik sigortası,Bireysel emeklilik,Maluliyet sigortası,Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı I,Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olur. | 16, 9 | A |
Sosyal güvenliğin asıl amacının kişilere insanlık onuruna yaraşır bir hayat düzeyi sunmak olduğunu açıklar. | 16, 9 | A |
Sosyal güvenlik sorunlarına eleştirel bir yaklaşımla bakar | 16, 9 | A |
Sosyal güvenlik sorunlarının çözümlerin çeşitli ve her topluma göre bazı farklılıklar taşıyabileceğini tartışır. | 16, 9 | A |
Sosyal güvenliğin finansman sorunlarını açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal güvenlik hukuku tanımı, görevleri ve araçları | İlgili konunun kitaptan okunması |
2 | Sosyal güvenlik hukukunda "Sigortalı" kavramı | İlgili konunun kitaptan okunması |
3 | Sosyal riskler ve çeşitleri | İlgili konunun kitaptan okunması |
4 | Kurumun, işverenin ve sigortalının yükümlülükleri | İlgili konunun kitaptan okunması |
5 | İş kazaları ve meslek hastalıklar sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
6 | Genel sağlık sigortası ve hastalık sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
7 | Analık sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
8 | Yaşlılık sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
9 | Ölüm sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
10 | İşsizlik sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
11 | Bireysel emeklilik | İlgili konunun kitaptan okunması |
12 | Maluliyet sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
13 | Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı I | İlgili konunun kitaptan okunması |
14 | Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı II | İlgili konunun kitaptan okunması |
Kaynak |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku, Seçkin Yayınevi |
Nuri Çelik: İş Hukuku Dersleri, İstanbul 2010; Hamdi Mollamahmutoğlu, İş Hukuku, Ankara 2008; Haluk Hadi Sümer: İş Hukuku , Konya 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 26 | 26 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Öğrencileri bireysel iş hukuku konusunda yeterli bilgi düzeyine ulaştırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal güvenlik hukuku tanımı, görevleri ve araçları,Sosyal güvenlik hukukunda "Sigortalı" kavramı,Sosyal riskler ve çeşitleri,Kurumun, işverenin ve sigortalının yükümlülükleri,İş kazaları ve meslek hastalıklar sigortası ,Genel sağlık sigortası ve hastalık sigortası,Analık sigortası,Yaşlılık sigortası,Ölüm sigortası,İşsizlik sigortası,Bireysel emeklilik,Maluliyet sigortası,Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı I,Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık yönetimi mesleğinin hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarının bilincinde olur. | 16, 9 | A |
Sosyal güvenliğin asıl amacının kişilere insanlık onuruna yaraşır bir hayat düzeyi sunmak olduğunu açıklar. | 16, 9 | A |
Sosyal güvenlik sorunlarına eleştirel bir yaklaşımla bakar | 16, 9 | A |
Sosyal güvenlik sorunlarının çözümlerin çeşitli ve her topluma göre bazı farklılıklar taşıyabileceğini tartışır. | 16, 9 | A |
Sosyal güvenliğin finansman sorunlarını açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal güvenlik hukuku tanımı, görevleri ve araçları | İlgili konunun kitaptan okunması |
2 | Sosyal güvenlik hukukunda "Sigortalı" kavramı | İlgili konunun kitaptan okunması |
3 | Sosyal riskler ve çeşitleri | İlgili konunun kitaptan okunması |
4 | Kurumun, işverenin ve sigortalının yükümlülükleri | İlgili konunun kitaptan okunması |
5 | İş kazaları ve meslek hastalıklar sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
6 | Genel sağlık sigortası ve hastalık sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
7 | Analık sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
8 | Yaşlılık sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
9 | Ölüm sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
10 | İşsizlik sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
11 | Bireysel emeklilik | İlgili konunun kitaptan okunması |
12 | Maluliyet sigortası | İlgili konunun kitaptan okunması |
13 | Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı I | İlgili konunun kitaptan okunması |
14 | Ödemelerin ortak esasları, kurumların rücu hakkı II | İlgili konunun kitaptan okunması |
Kaynak |
Haluk Hadi Sümer, İş Hukuku, Seçkin Yayınevi |
Nuri Çelik: İş Hukuku Dersleri, İstanbul 2010; Hamdi Mollamahmutoğlu, İş Hukuku, Ankara 2008; Haluk Hadi Sümer: İş Hukuku , Konya 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | ||||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | ||||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | ||||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | ||||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | ||||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |