Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ORTEZLER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı teorik olarak pediatrik hastalıklar ve klinik tabloların incelenerek pediatrik ortezlerin işlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik Alt Ekstremite Patolojileri,Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde AFO Uygulamaları,Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde DAFO Uygulamaları,Pediatrik Ayak Patolojileri,Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları,Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Uygulamaları,Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde GRAFO ve HKAFO Uygulamaları,Paraplejik ve Quadriplejik Hastalarda Ortez Uygulamaları,Pediatrik Ortezleme Takibi,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojileri,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Uygulamaları,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortezleme Takibi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik alt ekstremite patolojilerini tanımlar. | 10, 4, 9 | A |
Pediatrik alt ekstremite patolojilerinde ortez uygulamalarını açıklar. | 10, 16, 4, 9 | A |
Pediatrik ortezlemede güncel yaklaşımları açıklar. | 10, 13, 4, 9 | A |
Ortez uygulamalarında kontrol ve takip yapabilir. | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojileri | Kaynak 1 - Bölüm 5 |
2 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde AFO Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 4, Kaynak 2 - Bölüm 12 |
3 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde DAFO Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 4, Kaynak 2 - Bölüm 12 |
4 | Pediatrik Ayak Patolojileri | Kaynak 1 - Bölüm 5, Kaynak 2 - Bölüm 9, 11 |
5 | Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları | Kaynak 1 - Bölüm 5 |
6 | Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 4, 5, Kaynak 2 - Bölüm 11 |
7 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde GRAFO ve HKAFO Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 5, Kaynak 2 - Bölüm 12 |
8 | Paraplejik ve Quadriplejik Hastalarda Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 5 |
9 | Pediatrik Ortezleme Takibi | Kaynak 2 - Bölüm 10 |
10 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojileri | Kaynak 1 - Bölüm 3 |
11 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 23, 30, 33 |
12 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 23, 30, 33 |
13 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortezleme Takibi | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 23, 30, 33 |
14 | Genel Tekrar | Kaynak 1 - Bölüm 3, 4, 5, Kaynak 2 - Bölüm 9, 11, 12, 23, 30, 33 |
Kaynak |
Öğrencilere der notu verilecektir. |
1. Webster JB, Murphy DP, Atlas of Orthoses and Assistive Devices (5.Edition), 2019. 2. Bek N, Ortezler, Hipokrat Yayıncılık, Ankara, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ORTEZLER | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı teorik olarak pediatrik hastalıklar ve klinik tabloların incelenerek pediatrik ortezlerin işlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pediatrik Alt Ekstremite Patolojileri,Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde AFO Uygulamaları,Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde DAFO Uygulamaları,Pediatrik Ayak Patolojileri,Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları,Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Uygulamaları,Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde GRAFO ve HKAFO Uygulamaları,Paraplejik ve Quadriplejik Hastalarda Ortez Uygulamaları,Pediatrik Ortezleme Takibi,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojileri,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Uygulamaları,Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortezleme Takibi,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pediatrik alt ekstremite patolojilerini tanımlar. | 10, 4, 9 | A |
Pediatrik alt ekstremite patolojilerinde ortez uygulamalarını açıklar. | 10, 16, 4, 9 | A |
Pediatrik ortezlemede güncel yaklaşımları açıklar. | 10, 13, 4, 9 | A |
Ortez uygulamalarında kontrol ve takip yapabilir. | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojileri | Kaynak 1 - Bölüm 5 |
2 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde AFO Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 4, Kaynak 2 - Bölüm 12 |
3 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde DAFO Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 4, Kaynak 2 - Bölüm 12 |
4 | Pediatrik Ayak Patolojileri | Kaynak 1 - Bölüm 5, Kaynak 2 - Bölüm 9, 11 |
5 | Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları | Kaynak 1 - Bölüm 5 |
6 | Pediatrik Ayak Patolojilerinde Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 4, 5, Kaynak 2 - Bölüm 11 |
7 | Pediatrik Alt Ekstremite Patolojilerinde GRAFO ve HKAFO Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 5, Kaynak 2 - Bölüm 12 |
8 | Paraplejik ve Quadriplejik Hastalarda Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 5 |
9 | Pediatrik Ortezleme Takibi | Kaynak 2 - Bölüm 10 |
10 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojileri | Kaynak 1 - Bölüm 3 |
11 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Yaklaşımları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 23, 30, 33 |
12 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortez Uygulamaları | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 23, 30, 33 |
13 | Pediatrik Üst Ekstremite Patolojilerinde Ortezleme Takibi | Kaynak 1 - Bölüm 3, Kaynak 2 - Bölüm 23, 30, 33 |
14 | Genel Tekrar | Kaynak 1 - Bölüm 3, 4, 5, Kaynak 2 - Bölüm 9, 11, 12, 23, 30, 33 |
Kaynak |
Öğrencilere der notu verilecektir. |
1. Webster JB, Murphy DP, Atlas of Orthoses and Assistive Devices (5.Edition), 2019. 2. Bek N, Ortezler, Hipokrat Yayıncılık, Ankara, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | X | |||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |