Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Müge Eser |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarıyla alakalı Mesleki terminolojiyi kullanarak, orta düzey yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sergileyebilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortez ve Protez Girişi,Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Ortez Cihazlar ve Uygulamaları,Protez Cihazlar ve Uygulamaları,Ortez ve Protezde Biyomekanik,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Yürüyüş Analizi ve Eğitim,Pediatrik Ortez ve Protez,Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleri,Hasta Bakımı ve İletişim,Ortez ve Protezde Gelişmeler, Mesleki Etik ve Hukuki Yönler,Son Proje ve Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Alanıyla alakalı disiplinlerarası çalışma için dil alt yapısını geliştirebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1. Alanıyla ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 alanındaki ortadüzey İngilizce terimleri tanır. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
1.2 alanıyla alakalı okuma metinlerini yorumlar | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
2. Alanıyla alakalı güncel yayınları takip edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 bilimsel yayınları yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2 Alanıyla alakalı sözlü sunum yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Alanıyla alakalı etik değerleri sözlü ve yazılı olarak savunabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
3.1 Etik durumları paydaşlarla tartışır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.2 Etik konularda kendi görüşünü ileri sürer. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. Alanıyla alakalı geleceğe dönük planlamalar yapabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Lisans eğitimi sonrasını planlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Farklı alanlarda bilimsel çalışmaları takip eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Alan terminolojisini farklı alanlarda kullanabilir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortez ve Protez Girişi | İlgili ünitenin çalışılması |
2 | Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | İlgili ünitenin çalışılması |
3 | Ortez Cihazlar ve Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
4 | Protez Cihazlar ve Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
5 | Ortez ve Protezde Biyomekanik | İlgili ünitenin çalışılması |
6 | Malzemeler ve Üretim Teknikleri | İlgili ünitenin çalışılması |
7 | Malzemeler ve Üretim Teknikleri | İlgili ünitenin çalışılması |
8 | Yürüyüş Analizi ve Eğitim | İlgili ünitenin çalışılması |
9 | Pediatrik Ortez ve Protez | İlgili ünitenin çalışılması |
10 | Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleri | İlgili ünitenin çalışılması |
11 | Hasta Bakımı ve İletişim | İlgili ünitenin çalışılması |
12 | Ortez ve Protezde Gelişmeler | İlgili ünitenin çalışılması |
13 | Mesleki Etik ve Hukuki Yönler | İlgili ünitenin çalışılması |
14 | Son Proje ve Sunum | İlgili ünitenin çalışılması |
Kaynak |
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE II | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Barış GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Müge Eser |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin alanlarıyla alakalı Mesleki terminolojiyi kullanarak, orta düzey yazılı ve sözlü iletişim becerilerini sergileyebilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortez ve Protez Girişi,Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi,Ortez Cihazlar ve Uygulamaları,Protez Cihazlar ve Uygulamaları,Ortez ve Protezde Biyomekanik,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Malzemeler ve Üretim Teknikleri,Yürüyüş Analizi ve Eğitim,Pediatrik Ortez ve Protez,Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleri,Hasta Bakımı ve İletişim,Ortez ve Protezde Gelişmeler, Mesleki Etik ve Hukuki Yönler,Son Proje ve Sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.Alanıyla alakalı disiplinlerarası çalışma için dil alt yapısını geliştirebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1. Alanıyla ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 alanındaki ortadüzey İngilizce terimleri tanır. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
1.2 alanıyla alakalı okuma metinlerini yorumlar | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
2. Alanıyla alakalı güncel yayınları takip edebilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2.1 bilimsel yayınları yorumlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2 Alanıyla alakalı sözlü sunum yapar. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Alanıyla alakalı etik değerleri sözlü ve yazılı olarak savunabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 8, 9 | A |
3.1 Etik durumları paydaşlarla tartışır. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3.2 Etik konularda kendi görüşünü ileri sürer. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4. Alanıyla alakalı geleceğe dönük planlamalar yapabilecektir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
4.1 Lisans eğitimi sonrasını planlar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Farklı alanlarda bilimsel çalışmaları takip eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Alan terminolojisini farklı alanlarda kullanabilir. | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortez ve Protez Girişi | İlgili ünitenin çalışılması |
2 | Kas İskelet Sistemi Anatomi ve Fizyolojisi | İlgili ünitenin çalışılması |
3 | Ortez Cihazlar ve Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
4 | Protez Cihazlar ve Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
5 | Ortez ve Protezde Biyomekanik | İlgili ünitenin çalışılması |
6 | Malzemeler ve Üretim Teknikleri | İlgili ünitenin çalışılması |
7 | Malzemeler ve Üretim Teknikleri | İlgili ünitenin çalışılması |
8 | Yürüyüş Analizi ve Eğitim | İlgili ünitenin çalışılması |
9 | Pediatrik Ortez ve Protez | İlgili ünitenin çalışılması |
10 | Ortez ve Protez Komplikasyonları ve Çözümleri | İlgili ünitenin çalışılması |
11 | Hasta Bakımı ve İletişim | İlgili ünitenin çalışılması |
12 | Ortez ve Protezde Gelişmeler | İlgili ünitenin çalışılması |
13 | Mesleki Etik ve Hukuki Yönler | İlgili ünitenin çalışılması |
14 | Son Proje ve Sunum | İlgili ünitenin çalışılması |
Kaynak |
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | X | |||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |