Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE IV | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Müge Eser |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin alanlarıyla alakalı İngilizce yazılı ve sözlü içerikleri yorumlayarak kendi fikirlerini sunabilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İleri Düzey Ortez Tasarımı,Protez Soket Tasarımı,Ortez ve Protez Atölyesi,Ortez ve Protez Vaka Çalışmaları,Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleri,Pediatrik Ortez ve Protez II,Ortez ve Protez Teknoloji Trendleri,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimi,Ortez ve Protez Biyomekanik Analiz,Ortez ve Protez Kalite Güvencesi,Ortez ve Protez İş Uygulamaları,Ortez ve Protez İş Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kendini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecektir | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 mesleği ve kendisiyle ilgili tanımlayıcı cümleler kurar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. alan ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir | 10, 11, 15, 16, 6, 8, 9 | A |
2.1 Alanıyla alakalı araştırma konularının özetlerini analiz eder | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. alanında kullanılan temel kavramları akademik çalışmalarda kullanabilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1 alanıyla alakalı kısa özetler yazar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. alanında İngilizce literatürü takip edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Orta düzey Sözlü sunumları yorumlar | 10, 11, 16, 6 | A |
5. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 alanıyla alakalı yazılı kaynakları tarar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri Düzey Ortez Tasarımı | İlgili ünitenin çalışılması |
2 | Protez Soket Tasarımı | ilgili sayfaların çalışılması |
3 | Ortez ve Protez Atölyesi | İlgili ünitenin çalışılması |
4 | Ortez ve Protez Vaka Çalışmaları | İlgili ünitenin çalışılması |
5 | Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleri | İlgili ünitenin çalışılması |
6 | Pediatrik Ortez ve Protez II | İlgili ünitenin çalışılması |
7 | Ortez ve Protez Teknoloji Trendleri | İlgili ünitenin çalışılması |
8 | Ortez ve Protez Rehabilitasyon | İlgili ünitenin çalışılması |
9 | Ortez ve Protez Rehabilitasyon | İlgili ünitenin çalışılması |
10 | Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimi | İlgili ünitenin çalışılması |
11 | Ortez ve Protez Biyomekanik Analiz | İlgili ünitenin çalışılması |
12 | Ortez ve Protez Kalite Güvencesi | İlgili ünitenin çalışılması |
13 | Ortez ve Protez İş Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
14 | Ortez ve Protez İş Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
Kaynak |
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | ||||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE IV | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Onur KAVAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Burcu ALTUN GÜNAY |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Müge Eser |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin alanlarıyla alakalı İngilizce yazılı ve sözlü içerikleri yorumlayarak kendi fikirlerini sunabilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İleri Düzey Ortez Tasarımı,Protez Soket Tasarımı,Ortez ve Protez Atölyesi,Ortez ve Protez Vaka Çalışmaları,Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleri,Pediatrik Ortez ve Protez II,Ortez ve Protez Teknoloji Trendleri,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Ortez ve Protez Rehabilitasyon,Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimi,Ortez ve Protez Biyomekanik Analiz,Ortez ve Protez Kalite Güvencesi,Ortez ve Protez İş Uygulamaları,Ortez ve Protez İş Uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Kendini İngilizce yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecektir | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
1.1 mesleği ve kendisiyle ilgili tanımlayıcı cümleler kurar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
2. alan ile ilgili İngilizce terminolojiyi kullanabilecektir | 10, 11, 15, 16, 6, 8, 9 | A |
2.1 Alanıyla alakalı araştırma konularının özetlerini analiz eder | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
3. alanında kullanılan temel kavramları akademik çalışmalarda kullanabilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1 alanıyla alakalı kısa özetler yazar. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. alanında İngilizce literatürü takip edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Orta düzey Sözlü sunumları yorumlar | 10, 11, 16, 6 | A |
5. Dili kullanarak kendi alanındaki çalışmaları değerlendirebilecektir | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 alanıyla alakalı yazılı kaynakları tarar | 10, 11, 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İleri Düzey Ortez Tasarımı | İlgili ünitenin çalışılması |
2 | Protez Soket Tasarımı | ilgili sayfaların çalışılması |
3 | Ortez ve Protez Atölyesi | İlgili ünitenin çalışılması |
4 | Ortez ve Protez Vaka Çalışmaları | İlgili ünitenin çalışılması |
5 | Ortez ve Protez Araştırma Yöntemleri | İlgili ünitenin çalışılması |
6 | Pediatrik Ortez ve Protez II | İlgili ünitenin çalışılması |
7 | Ortez ve Protez Teknoloji Trendleri | İlgili ünitenin çalışılması |
8 | Ortez ve Protez Rehabilitasyon | İlgili ünitenin çalışılması |
9 | Ortez ve Protez Rehabilitasyon | İlgili ünitenin çalışılması |
10 | Nöromusküler Koşulların Ortez ve Protez Yönetimi | İlgili ünitenin çalışılması |
11 | Ortez ve Protez Biyomekanik Analiz | İlgili ünitenin çalışılması |
12 | Ortez ve Protez Kalite Güvencesi | İlgili ünitenin çalışılması |
13 | Ortez ve Protez İş Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
14 | Ortez ve Protez İş Uygulamaları | İlgili ünitenin çalışılması |
Kaynak |
Short Textbook of Prosthesis and Orthotics, Jaypee Brothers Medical Publishers, ISBN 978-81-8448-819-7Öğretim elemanı tarafından haftalık içeriğe uygun olarak hazırlanan PPT, PDF, sesli ya da görüntülü ders materyalleri |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Ortez Protez alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylere doğru değerlendirme yöntemlerini kullanıp uygun cihazı tasarlama, üretme ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | PY-3. Ortez Protez alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak, mesleki ve etik değerleri gözeterek sorunları analiz eder ve disiplinler arası sağlıkla ilgili çalışmalara katılır. | X | |||||
4 | PY-4. Yapay uzuv ve/veya yardımcı cihaz gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için uygulanacak cihazları ileri teknoloji ve gerekli malzemeleri kullanarak yapar. | ||||||
5 | PY-5. Ortez Protez alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanıp analiz ve sentez yaparak bağımsız olarak çalışır, diğer sağlık çalışanları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | PY-6. Mesleki uygulamalarında ortez protez hizmetlerinin organize edilmesi, sunulması, proje tasarlayabilme ve yürütebilme, problem çözebilme çerçevesinde yürütülmesini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
7 | PY-7.Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
8 | PY-8. Mesleki bilgi kaynaklarını alana özgü araştırma yaparak değerlendirir. Olumlu tutum ve davranış modelini benimser ve öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
9 | PY-9. Çok kültürlülüğü anlama ve takdir etme ile ortez protez hizmeti alan birey, ilgili diğer kişiler ve meslektaşları ile etkin iletişim kurarak, hizmet alan bireyi bilgilendirir, bilgileri gizlilik ilkesine uyarak sistematik kaydeder. | X | |||||
10 | PY-10. Ortez protez alanında İngilizce kaynakları izleyebilecek B1 genel düzeyinde İngilizce yeterliliğe sahiptir. | X | |||||
11 | PY-11. Ortez protez alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
12 | PY-12. Ortez protez uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X | |||||
13 | PY-13. Ortez protez uygulamalarını mesleki dürüstlük içinde sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |