Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞARET DİLİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Begüm Mine DOĞAN AKOVALIGİL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | İşitme kayıplılarla işaret dili kullanarak iletişimde bulunma olanağı sağlayacak şekilde işaret dilini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşaret diline giriş,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesi,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1 ,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2 ,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3 ,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşaret dili ile adını açıklar | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dilinin amacını açıklar. | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dili becerisi kazanır | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dili ile yaşını söyler | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dili hakkında bilgi sahibi olur | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşitme engellilerle alakalı bilgi sahibi olurlar. | 10, 11, 13, 15, 16, 19, 6, 8, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşaret diline giriş | Ön hazırlık yok |
2 | İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Not yerine video kayıtları kullanılacak |
Türk İşaret Dili Sözlüğü - Milli Eğitim Bakanlığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 3 | 14 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 7 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞARET DİLİ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Begüm Mine DOĞAN AKOVALIGİL |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yuşa BAŞOĞLU |
Dersin Amacı | İşitme kayıplılarla işaret dili kullanarak iletişimde bulunma olanağı sağlayacak şekilde işaret dilini öğrenmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşaret diline giriş,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1,İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2,Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesi,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2,Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1 ,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2 ,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3 ,Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşaret dili ile adını açıklar | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dilinin amacını açıklar. | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dili becerisi kazanır | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dili ile yaşını söyler | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşaret dili hakkında bilgi sahibi olur | 11, 14, 16, 19, 6, 8, 9 | A, D |
İşitme engellilerle alakalı bilgi sahibi olurlar. | 10, 11, 13, 15, 16, 19, 6, 8, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşaret diline giriş | Ön hazırlık yok |
2 | İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | İşaret dilinde tek heceli ve kısa sözcüklerin öğrenilmesi 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İşaret dilinde kısa sözcüklerin öğrenilmesi 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Merhaba-Nasılsın gibi basit sözcüklerin öğrenilmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Çocuklarla iletişimde kullanılan basit sözcüklerin işaret diliyle anlatılması 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 3 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Yetişkinlerle iletişimde gerekli olan sözcükler 4 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Not yerine video kayıtları kullanılacak |
Türk İşaret Dili Sözlüğü - Milli Eğitim Bakanlığı |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |