Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ODYOLOJİK TESTLER | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Pediatrik grupta, işitme kaybının nedenlerini ve etkilerini anlayarak, hastalara uygun test bataryalarının seçimini sağlamak ve işitsel testleri yapma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, uygun olanları belirleyerek aileleri bilgilendirme becerisini kazandırmak. Bu test sonuçlarına göre tedavi yaklaşımları. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkeler,Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test Hazırlığı,Gözlemsel Odyometri,Şartlandırma Odyometrisi,Oyun Odyometrisi,Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar I, Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar II,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Değerlendirmesi,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Uygulaması,İşitme Kayıplarında Aile ile İletişim,İşitme Taramalarında Amaçlar,Yenidoğan İşitme Taramaları,Genetik İşitme Kayıpları I,Genetik İşitme Kayıpları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenidoğan işitme tarama programını bilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
İnfant ve çocuklarda işitme testi protokollerini bilir ve uygulayabilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini başlatabilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Pediatrik grupta işitme teknolojilerini bilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Aile eğitimi ve danışmanlığını kullanarak doğru yönlendirmeleri yapabilir | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Pediatrik grupta kullanılan yardımcı cihaz ve aksesuarlar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini bilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklayabilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test Hazırlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gözlemsel Odyometri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Şartlandırma Odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Oyun Odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme Kayıplarında Aile ile İletişim | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | İşitme Taramalarında Amaçlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yenidoğan İşitme Taramaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Genetik İşitme Kayıpları I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genetik İşitme Kayıpları II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve word dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 4 | 14 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 8 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 2 | 4 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 1 | 4 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDİATRİK ODYOLOJİK TESTLER | - | Bahar Dönemi | 2+2 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Furkan BÜYÜKKAL |
Dersin Amacı | Pediatrik grupta, işitme kaybının nedenlerini ve etkilerini anlayarak, hastalara uygun test bataryalarının seçimini sağlamak ve işitsel testleri yapma konusunda gerekli bilgi ve becerileri kazanmak, uygun olanları belirleyerek aileleri bilgilendirme becerisini kazandırmak. Bu test sonuçlarına göre tedavi yaklaşımları. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkeler,Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test Hazırlığı,Gözlemsel Odyometri,Şartlandırma Odyometrisi,Oyun Odyometrisi,Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar I, Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar II,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Değerlendirmesi,Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Uygulaması,İşitme Kayıplarında Aile ile İletişim,İşitme Taramalarında Amaçlar,Yenidoğan İşitme Taramaları,Genetik İşitme Kayıpları I,Genetik İşitme Kayıpları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Yenidoğan işitme tarama programını bilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
İnfant ve çocuklarda işitme testi protokollerini bilir ve uygulayabilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
İşitme kaybı teşhisini koyabilir ve rehabilitasyon sürecini başlatabilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Pediatrik grupta işitme teknolojilerini bilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Aile eğitimi ve danışmanlığını kullanarak doğru yönlendirmeleri yapabilir | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Pediatrik grupta kullanılan yardımcı cihaz ve aksesuarlar hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Bebek ve çocuklarda kullanılan temel değerlendirme kriterlerini bilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Pediatrik grupta görülen işitme kaybı nedenlerini açıklayabilir. | 10, 12, 13, 16, 3, 37, 4, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocukluk Çağı Odyolojik Değerlendirmesi Temel İlkeler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Çocukluk Çağı İşitme Değerlendirmesinde Test Hazırlığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Gözlemsel Odyometri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Şartlandırma Odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Oyun Odyometrisi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Pediatrik Yaş Grubunda Özel Hastalar II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Değerlendirmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Çocukluk Çağında İşitme Cihazı Uygulaması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | İşitme Kayıplarında Aile ile İletişim | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | İşitme Taramalarında Amaçlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Yenidoğan İşitme Taramaları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Genetik İşitme Kayıpları I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Genetik İşitme Kayıpları II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve word dosyaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |