Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OLGULARLA VESTİBULOKOKLEAR PATOLOJİLER | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme Kayıplarında Temel Prensipler,Denge Bozukluklarında Temel Prensipler,Odyolojik Test Bataryalarında Temel Prensipler,Gürültüye Bağlı İşitme Kayıpları, Presbiakuzi,Meniere, SSKD, LVA,Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz I,Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz II,BPPV, Santral Hastalıklar, Perilenf Fistülü,İNSB, Santral İşitsel İşlemleme Bozuklukları, Vestibüler Schwannoma,Nörinit, Ototoksisite, Labirentit,Otoimmün Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları,Migrenöz Vertigo, Servikal Denge Bozuklukları, Hareket Hastalığı,Nonorganik İşitme Kayıpları, Genetik İşitme Kayıpları,Nonorganik İşitme Kayıpları ve Genetik İşitme Kayıplarında Odyolojik Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Denge hastalıklarının oluşum mekanizmalarını açıklayabilir. | 10, 13, 14, 16, 6, 9 | A |
Denge bozukluklarında uygulanan test bataryalarının özetleyebilir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
Denge bozukluklarında uygulama test bataryalarının sonuçlarını yanıtlayabilir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
İşitme problemlerinin oluşum mekanizmalarını açıklayabilir. | 10, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
İşitme problemlerinde uygulama test bataryalarını özetleyebilir. | 10, 16, 4, 9 | A |
İşitme problemlerinde uygulama test bataryalarının sonuçlarını yorumlayabilir. | 10, 14, 16, 4, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme Kayıplarında Temel Prensipler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Denge Bozukluklarında Temel Prensipler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Odyolojik Test Bataryalarında Temel Prensipler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Gürültüye Bağlı İşitme Kayıpları, Presbiakuzi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Meniere, SSKD, LVA | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | BPPV, Santral Hastalıklar, Perilenf Fistülü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İNSB, Santral İşitsel İşlemleme Bozuklukları, Vestibüler Schwannoma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Nörinit, Ototoksisite, Labirentit | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Otoimmün Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Migrenöz Vertigo, Servikal Denge Bozuklukları, Hareket Hastalığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Nonorganik İşitme Kayıpları, Genetik İşitme Kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Nonorganik İşitme Kayıpları ve Genetik İşitme Kayıplarında Odyolojik Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 14 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 7 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 7 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 4 | 8 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 4 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OLGULARLA VESTİBULOKOKLEAR PATOLOJİLER | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Oğuz YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Büşra Nur Eser |
Dersin Amacı | Hastane ortamında, kliniklerde farklı branşlardan hekimlerle çalışacak odyologların bu tarz ortamlar için gerekli diyaloga ve donanıma kavuşmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme Kayıplarında Temel Prensipler,Denge Bozukluklarında Temel Prensipler,Odyolojik Test Bataryalarında Temel Prensipler,Gürültüye Bağlı İşitme Kayıpları, Presbiakuzi,Meniere, SSKD, LVA,Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz I,Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz II,BPPV, Santral Hastalıklar, Perilenf Fistülü,İNSB, Santral İşitsel İşlemleme Bozuklukları, Vestibüler Schwannoma,Nörinit, Ototoksisite, Labirentit,Otoimmün Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları,Migrenöz Vertigo, Servikal Denge Bozuklukları, Hareket Hastalığı,Nonorganik İşitme Kayıpları, Genetik İşitme Kayıpları,Nonorganik İşitme Kayıpları ve Genetik İşitme Kayıplarında Odyolojik Değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Denge hastalıklarının oluşum mekanizmalarını açıklayabilir. | 10, 13, 14, 16, 6, 9 | A |
Denge bozukluklarında uygulanan test bataryalarının özetleyebilir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
Denge bozukluklarında uygulama test bataryalarının sonuçlarını yanıtlayabilir. | 10, 14, 16, 4, 9 | A |
İşitme problemlerinin oluşum mekanizmalarını açıklayabilir. | 10, 14, 16, 4, 6, 9 | A |
İşitme problemlerinde uygulama test bataryalarını özetleyebilir. | 10, 16, 4, 9 | A |
İşitme problemlerinde uygulama test bataryalarının sonuçlarını yorumlayabilir. | 10, 14, 16, 4, 8, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşitme Kayıplarında Temel Prensipler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Denge Bozukluklarında Temel Prensipler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Odyolojik Test Bataryalarında Temel Prensipler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Gürültüye Bağlı İşitme Kayıpları, Presbiakuzi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Meniere, SSKD, LVA | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Orta Kulak Patolojileri, Otoskleroz II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | BPPV, Santral Hastalıklar, Perilenf Fistülü | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | İNSB, Santral İşitsel İşlemleme Bozuklukları, Vestibüler Schwannoma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Nörinit, Ototoksisite, Labirentit | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Otoimmün Hastalıkları, Enfeksiyon Hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Migrenöz Vertigo, Servikal Denge Bozuklukları, Hareket Hastalığı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Nonorganik İşitme Kayıpları, Genetik İşitme Kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Nonorganik İşitme Kayıpları ve Genetik İşitme Kayıplarında Odyolojik Değerlendirme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY-3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
4 | PY-4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY-5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY-6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY-8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY-11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY-12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY-13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
14 | PY-14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY-15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY-16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |