Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRMESİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin sağlık öyküsü alabilmesi, sistemlere göre fiziksel değerlendirme yapabilmesi; sağlığı fiziksel ve psikososyal yönden değerlendirebilmesi ve topladığı verileri analiz ederek sağlıktan sapmaları fark etmesi, hemşirelik bakım sürecine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü,Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma,Fiziksel Muayene Yöntemleri ,Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı,Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi ,Gözler, Kulakın Tanılaması,Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması ,Solunumun Değerlendirilmesi ,Kardiyovasküler Değerlendirme ,Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi ,Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme ,Nörolojik Değerlendirme ,Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ,Üriner Sistem Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramları bilir.
Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilir.
Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilir.
Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilir.
Fizik muayene becerilerini bilir ve uygular.
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular.
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü
2Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma
3Fiziksel Muayene Yöntemleri
4Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı
5Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi
6Gözler, Kulakın Tanılaması
7Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması
8Solunumun Değerlendirilmesi
9Kardiyovasküler Değerlendirme
10Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi
11Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme
12Nörolojik Değerlendirme
13Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi
14Üriner Sistem Değerlendirmesi
Kaynak
Eti Aslan F. “Sağlığın Değerlendirilmesi”, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Yayını, Özyurt Matbaacılık, 2014. ISBN: 978-605-88735-6-8 Kuyutar F. “Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene”, Nobel Tıp Kitabevi, 2013. ISBN: 978-975-420-975-4

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi133
Okul Dışı Diğer Faaliyetler177
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRMESİ-Güz Dönemi2+233
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin sağlık öyküsü alabilmesi, sistemlere göre fiziksel değerlendirme yapabilmesi; sağlığı fiziksel ve psikososyal yönden değerlendirebilmesi ve topladığı verileri analiz ederek sağlıktan sapmaları fark etmesi, hemşirelik bakım sürecine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü,Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma,Fiziksel Muayene Yöntemleri ,Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı,Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi ,Gözler, Kulakın Tanılaması,Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması ,Solunumun Değerlendirilmesi ,Kardiyovasküler Değerlendirme ,Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi ,Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme ,Nörolojik Değerlendirme ,Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ,Üriner Sistem Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramları bilir.
Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilir.
Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilir.
Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilir.
Fizik muayene becerilerini bilir ve uygular.
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular.
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü
2Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma
3Fiziksel Muayene Yöntemleri
4Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı
5Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi
6Gözler, Kulakın Tanılaması
7Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması
8Solunumun Değerlendirilmesi
9Kardiyovasküler Değerlendirme
10Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi
11Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme
12Nörolojik Değerlendirme
13Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi
14Üriner Sistem Değerlendirmesi
Kaynak
Eti Aslan F. “Sağlığın Değerlendirilmesi”, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Yayını, Özyurt Matbaacılık, 2014. ISBN: 978-605-88735-6-8 Kuyutar F. “Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene”, Nobel Tıp Kitabevi, 2013. ISBN: 978-975-420-975-4

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13