Öğrencinin sağlık öyküsü alabilmesi, sistemlere göre fiziksel değerlendirme yapabilmesi; sağlığı fiziksel ve psikososyal yönden değerlendirebilmesi ve topladığı verileri analiz ederek sağlıktan sapmaları fark etmesi, hemşirelik bakım sürecine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü,Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma,Fiziksel Muayene Yöntemleri ,Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı,Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi ,Gözler, Kulakın Tanılaması,Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması ,Solunumun Değerlendirilmesi ,Kardiyovasküler Değerlendirme ,Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi ,Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme ,Nörolojik Değerlendirme ,Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ,Üriner Sistem Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramları bilir.
Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilir.
Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilir.
Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilir.
Fizik muayene becerilerini bilir ve uygular.
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular.
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü
2
Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma
3
Fiziksel Muayene Yöntemleri
4
Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı
5
Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi
6
Gözler, Kulakın Tanılaması
7
Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması
8
Solunumun Değerlendirilmesi
9
Kardiyovasküler Değerlendirme
10
Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi
11
Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme
12
Nörolojik Değerlendirme
13
Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi
14
Üriner Sistem Değerlendirmesi
Kaynak
Eti Aslan F. “Sağlığın Değerlendirilmesi”, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Yayını, Özyurt Matbaacılık, 2014. ISBN: 978-605-88735-6-8
Kuyutar F. “Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene”, Nobel Tıp Kitabevi, 2013. ISBN: 978-975-420-975-4
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
3
3
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
7
7
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
1
10
10
Toplam İş Yükü (Saat)
90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIĞIN DEĞERLENDİRMESİ
-
Güz Dönemi
2+2
3
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğrencinin sağlık öyküsü alabilmesi, sistemlere göre fiziksel değerlendirme yapabilmesi; sağlığı fiziksel ve psikososyal yönden değerlendirebilmesi ve topladığı verileri analiz ederek sağlıktan sapmaları fark etmesi, hemşirelik bakım sürecine aktarabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü,Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma,Fiziksel Muayene Yöntemleri ,Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı,Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi ,Gözler, Kulakın Tanılaması,Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması ,Solunumun Değerlendirilmesi ,Kardiyovasküler Değerlendirme ,Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi ,Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme ,Nörolojik Değerlendirme ,Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ,Üriner Sistem Değerlendirmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlık ve hastalıkla ilgili kavramları bilir.
Sağlığın geliştirilmesindeki model ve stratejileri bilir.
Sağlığın değerlendirilmesinde kültürel farklılıkların rolünü bilir.
Bireylerin yaşam dönemleri ve kültürel farklılıklarına göre sağlığı geliştiren uygulamaları bilir.
Fizik muayene becerilerini bilir ve uygular.
Veri toplama yöntemlerini bilir ve uygular.
Sistemlerin değerlendirilmesini bilir ve uygular
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sağlığın Değerlendirilmesi Dersine Giriş ve Hemşirenin Rolü
2
Objektif ve subjektif verilerin değerlendirilmesi, sağlık öyküsü alma
3
Fiziksel Muayene Yöntemleri
4
Genel Durum Tanılama, Yaşam Bulguları ve Ağrı
5
Deri, Saç ve Tırnakların Değerlendirilmesi
6
Gözler, Kulakın Tanılaması
7
Baş, Boyun, Burun ve Ağız Tanılaması
8
Solunumun Değerlendirilmesi
9
Kardiyovasküler Değerlendirme
10
Meme ve Aksillanın Değerlendirilmesi
11
Gastrointestinal Sisteme Yönelik Değerlendirme
12
Nörolojik Değerlendirme
13
Kas ve İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi
14
Üriner Sistem Değerlendirmesi
Kaynak
Eti Aslan F. “Sağlığın Değerlendirilmesi”, Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Yayını, Özyurt Matbaacılık, 2014. ISBN: 978-605-88735-6-8
Kuyutar F. “Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler için Fizik Muayene”, Nobel Tıp Kitabevi, 2013. ISBN: 978-975-420-975-4
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar