Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin toplum içerisinde sosyal sorumluluk alanında problem tespiti yaparak , ihtiyaç olan alanlarda aktif rol almasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Proje Nedir?,Proje Döngüsü,Sivil Toplum,Sosyal Sorumluluk,Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik,Proje Formu Nasıl Hazırlanır?,Ara Sınav,Proje Formu Hazırlama 1,Proje Formu Hazırlama 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal problemi tespit eder10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk alanlarını tanımlar10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk projesinin hedeflerini belirler10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesini planlar10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesinde aktif rol alır10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 6, 9E, F, H
Sosyal sorumluluk projesini yürütme sonrası değerlendirir10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Proje Nedir?1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
2Proje Döngüsü1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
3Sivil Toplum1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
4Sosyal Sorumluluk1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
5Sosyal Sorumlulukta Hemşirelikliteratür taraması
6Proje Formu Nasıl Hazırlanır?Proje hazırlık formunun incelenmesi
7Ara Sınav
8Proje Formu Hazırlama 1Proje hazırlık formunun incelenmesi
9Proje Formu Hazırlama 2Proje hazırlık formunun incelenmesi
10Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1grup toplantıları
11Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2grup toplantıları
12Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3grup toplantıları
13Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1grup toplantıları
14Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2grup toplantıları
Kaynak
1. Farklı bakış açısıyla Sosyal Sorumluluk, 2015, Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser, Pelikan Yayınları - Sosyoloji Dizisi 2. Etik ve Sosyal Sorumluluk, 2023, Nobel akademik yayıncılık, Dr. Burcu Güdücü, Dr. Mehmet Akif Demir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler155
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı188
Toplam İş Yükü (Saat)73
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ-Bahar Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilerin toplum içerisinde sosyal sorumluluk alanında problem tespiti yaparak , ihtiyaç olan alanlarda aktif rol almasını sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Proje Nedir?,Proje Döngüsü,Sivil Toplum,Sosyal Sorumluluk,Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik,Proje Formu Nasıl Hazırlanır?,Ara Sınav,Proje Formu Hazırlama 1,Proje Formu Hazırlama 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal problemi tespit eder10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk alanlarını tanımlar10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk projesinin hedeflerini belirler10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesini planlar10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesinde aktif rol alır10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 6, 9E, F, H
Sosyal sorumluluk projesini yürütme sonrası değerlendirir10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Proje Nedir?1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
2Proje Döngüsü1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
3Sivil Toplum1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
4Sosyal Sorumluluk1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi
5Sosyal Sorumlulukta Hemşirelikliteratür taraması
6Proje Formu Nasıl Hazırlanır?Proje hazırlık formunun incelenmesi
7Ara Sınav
8Proje Formu Hazırlama 1Proje hazırlık formunun incelenmesi
9Proje Formu Hazırlama 2Proje hazırlık formunun incelenmesi
10Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1grup toplantıları
11Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2grup toplantıları
12Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3grup toplantıları
13Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1grup toplantıları
14Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2grup toplantıları
Kaynak
1. Farklı bakış açısıyla Sosyal Sorumluluk, 2015, Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser, Pelikan Yayınları - Sosyoloji Dizisi 2. Etik ve Sosyal Sorumluluk, 2023, Nobel akademik yayıncılık, Dr. Burcu Güdücü, Dr. Mehmet Akif Demir

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
X
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13