Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin toplum içerisinde sosyal sorumluluk alanında problem tespiti yaparak , ihtiyaç olan alanlarda aktif rol almasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Proje Nedir?,Proje Döngüsü,Sivil Toplum,Sosyal Sorumluluk,Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik,Proje Formu Nasıl Hazırlanır?,Ara Sınav,Proje Formu Hazırlama 1,Proje Formu Hazırlama 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal problemi tespit eder | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk alanlarını tanımlar | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesinin hedeflerini belirler | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesini planlar | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesinde aktif rol alır | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 6, 9 | E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesini yürütme sonrası değerlendirir | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Proje Nedir? | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
2 | Proje Döngüsü | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
3 | Sivil Toplum | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
4 | Sosyal Sorumluluk | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
5 | Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik | literatür taraması |
6 | Proje Formu Nasıl Hazırlanır? | Proje hazırlık formunun incelenmesi |
7 | Ara Sınav | |
8 | Proje Formu Hazırlama 1 | Proje hazırlık formunun incelenmesi |
9 | Proje Formu Hazırlama 2 | Proje hazırlık formunun incelenmesi |
10 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1 | grup toplantıları |
11 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2 | grup toplantıları |
12 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3 | grup toplantıları |
13 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1 | grup toplantıları |
14 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2 | grup toplantıları |
Kaynak |
1. Farklı bakış açısıyla Sosyal Sorumluluk, 2015, Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser, Pelikan Yayınları - Sosyoloji Dizisi 2. Etik ve Sosyal Sorumluluk, 2023, Nobel akademik yayıncılık, Dr. Burcu Güdücü, Dr. Mehmet Akif Demir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | ||||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 5 | 5 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 5 | 5 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 8 | 8 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(73/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Gülşah KÖRPE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin toplum içerisinde sosyal sorumluluk alanında problem tespiti yaparak , ihtiyaç olan alanlarda aktif rol almasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sosyal Proje Nedir?,Proje Döngüsü,Sivil Toplum,Sosyal Sorumluluk,Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik,Proje Formu Nasıl Hazırlanır?,Ara Sınav,Proje Formu Hazırlama 1,Proje Formu Hazırlama 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2,Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1,Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sosyal problemi tespit eder | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk alanlarını tanımlar | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesinin hedeflerini belirler | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesini planlar | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesinin yürütülmesinde aktif rol alır | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 6, 9 | E, F, H |
Sosyal sorumluluk projesini yürütme sonrası değerlendirir | 10, 12, 14, 16, 19, 2, 5, 9 | A, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Proje Nedir? | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
2 | Proje Döngüsü | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
3 | Sivil Toplum | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
4 | Sosyal Sorumluluk | 1.ve 2. kaynakta ilgili alanın gözden geçirilmesi |
5 | Sosyal Sorumlulukta Hemşirelik | literatür taraması |
6 | Proje Formu Nasıl Hazırlanır? | Proje hazırlık formunun incelenmesi |
7 | Ara Sınav | |
8 | Proje Formu Hazırlama 1 | Proje hazırlık formunun incelenmesi |
9 | Proje Formu Hazırlama 2 | Proje hazırlık formunun incelenmesi |
10 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 1 | grup toplantıları |
11 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 2 | grup toplantıları |
12 | Projenin Yürütülmesi Aşamaları 3 | grup toplantıları |
13 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 1 | grup toplantıları |
14 | Projenin Değerlendirilmesi- Proje Sunumu 2 | grup toplantıları |
Kaynak |
1. Farklı bakış açısıyla Sosyal Sorumluluk, 2015, Elvettin Akman, Kenan Ören, H. Bahadır Eser, Pelikan Yayınları - Sosyoloji Dizisi 2. Etik ve Sosyal Sorumluluk, 2023, Nobel akademik yayıncılık, Dr. Burcu Güdücü, Dr. Mehmet Akif Demir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir | X | |||||
3 | PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir | ||||||
4 | PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar. | X | |||||
6 | PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır. | X | |||||
7 | PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır. | ||||||
8 | PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir. | X | |||||
9 | PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar | X | |||||
10 | PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar. | X | |||||
11 | PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |