Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BULAŞICI HASTALIKLARDA BAKIM-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünya’ da ve ülkemizde enfeksiyon hastalıklarının durumu, korunma önlemlerini, bağışıklama hizmetlerinin yürütülmesini ve bulaşıcı hastalıklarının yönetilmesini, hemşirelik bakımının planlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar,Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri,Bağışıklama,Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II,Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar,Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Vektör ile Bulaşan Hastalıklar,Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Enfeksiyon hastalıklarının önemini bilir10, 13, 16, 19, 4, 9A
Enfeksiyon hastalıklarından korunma önlemlerini açıklar10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
Enfeksyion hastalıklarından korunma hizmetlerini planlar10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra etkili ve kaliteli bakım ilkelerini açıklar10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra hastalıkları kontrol altına almayı bilir10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar
2Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri
3Bağışıklama
4Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü
5Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I
6Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II
7Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I
8Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II
9Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar
10Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar
11Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar
12Vektör ile Bulaşan Hastalıklar
13Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları
Kaynak
Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1-2. Dizgi Baskı, Ankara (2018) Bates B. Physical Examination and History Taking, 9th Ed, Lippincott Williams & Wilkins, (2005) Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2013 Görak G, Savaşer S, Yıldız S. Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2011

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)63
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BULAŞICI HASTALIKLARDA BAKIM-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nihal SUNAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDünya’ da ve ülkemizde enfeksiyon hastalıklarının durumu, korunma önlemlerini, bağışıklama hizmetlerinin yürütülmesini ve bulaşıcı hastalıklarının yönetilmesini, hemşirelik bakımının planlanmasını amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar,Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri,Bağışıklama,Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I,Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I,Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II,Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar,Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar,Vektör ile Bulaşan Hastalıklar,Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Enfeksiyon hastalıklarının önemini bilir10, 13, 16, 19, 4, 9A
Enfeksiyon hastalıklarından korunma önlemlerini açıklar10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
Enfeksyion hastalıklarından korunma hizmetlerini planlar10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra etkili ve kaliteli bakım ilkelerini açıklar10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
Enfeksiyon hastalıkları oluştuktan sonra hastalıkları kontrol altına almayı bilir10, 13, 14, 16, 19, 4, 5, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bulaşıcı Hastalıklarda Temel Kavramlar
2Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri
3Bağışıklama
4Hastane Enfeksiyonları ve Enfeksiyon Kontrolü
5Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - I
6Solunum Yolu ile Bulaşan Hastalıklar - II
7Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - I
8Gastrointestinal Sistem ile Bulaşan Hastalıklar - II
9Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Hastalıklar
10Cinsel Yol ile Bulaşan Hastalıklar
11Kan Yolu ile Bulaşan Hastalıklar
12Vektör ile Bulaşan Hastalıklar
13Zoonozlar ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları
Kaynak
Çavuşoğlu H. Çocuk Sağlığı Hemşireliği Cilt 1-2. Dizgi Baskı, Ankara (2018) Bates B. Physical Examination and History Taking, 9th Ed, Lippincott Williams & Wilkins, (2005) Törüner EK, Büyükgönenç L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Ankara, 2012 Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2013 Görak G, Savaşer S, Yıldız S. Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği, 1. Baskı, İstanbul Medikal Yayıncılık, 2011

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirebilecek kuramsal bilgi ve beceriye sahiptir.
X
2
PY-2. Profesyonel tutum ve davranışlara sahiptir
X
3
PY-3. Kaliteli ve güvenli hemşirelik bakımını kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda gerçekleştirir
X
4
PY-4. Hemşirelik karar ve uygulamalarında eleştirel düşünme, sorun çözme ve liderlik becerilerini kullanır.
X
5
PY-5. Meslek mensupları ve diğer sağlık disiplinleri ile ekip çalışması yapar.
X
6
PY-6. Bireysel ve mesleki gelişimine katkı sağlayacak bilimsel ve sosyal projelerde görev alır.
X
7
PY-7. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak literatüre ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır.
X
8
PY-8. Yaşam boyu öğrenme ve sürekli gelişimi ilke edinir.
X
9
PY-9. Gelişen ve değişen sağlık bakım gereksinimlerinin karşılanmasında birey, aile ve toplum ile işbirliği yaparak etkili iletişim kurar
10
PY-10. Mesleki etik ilke ve değerleri benimseyerek birey merkezli bakım sunar.
X
11
PY-11. Teknolojik ve yenilikçi bakım yöntemlerini takip ederek mesleki uygulamalarına yansıtır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:13