Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BAKIM YÖNETİMİ-IINRS4215109Bahar Dönemi2+281624
Ders Programı

Pazartesi 07:00-07:45

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Çarşamba 08:00-08:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Cumartesi 07:00-07:45

Cumartesi 08:00-08:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; var olan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulmasıUygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, yansıtıcı düşünme,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, seminer,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik sürecini kullanarak bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır.18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır.13, 18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar.18, 4, 6, 9A, E, H
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik sorunları çözme becerisi kazanır.14, 18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir.18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır.18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur.14, 18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulmasıUygulama, vaka çalışması
Bakım planı hazırlama
2Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlamaMakale okuma
3Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
4Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
5Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlamaEğitim planı hazırlama
6Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
7Uygulama, yansıtıcı düşünmeYansıtıcı yazıların hazırlanması
8Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
9Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
10Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
11Uygulama, yansıtıcı düşünme Yansıtıcı yazıların hazırlanması
12Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
13Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
14Uygulama, vaka çalışmasıBakım Planı Hazırlama
Kaynak
1. Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. 2. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 3. Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. 4. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. 5. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. 6. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. 7. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. 8. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. 9. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BAKIM YÖNETİMİ-IINRS4215109Bahar Dönemi2+281624
Ders Programı

Pazartesi 07:00-07:45

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Çarşamba 08:00-08:45

Çarşamba 09:00-09:45

Çarşamba 10:00-10:45

Çarşamba 11:00-11:45

Çarşamba 12:00-12:45

Çarşamba 12:45-13:30

Çarşamba 13:30-14:15

Çarşamba 14:30-15:15

Cumartesi 07:00-07:45

Cumartesi 08:00-08:45

Cumartesi 09:00-09:45

Cumartesi 10:00-10:45

Cumartesi 11:00-11:45

Cumartesi 12:00-12:45

Cumartesi 12:45-13:30

Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ, Dr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; var olan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulmasıUygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, yansıtıcı düşünme,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, seminer,Uygulama, yansıtıcı düşünme ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik sürecini kullanarak bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır.18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır.13, 18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar.18, 4, 6, 9A, E, H
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik sorunları çözme becerisi kazanır.14, 18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir.18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır.18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur.14, 18, 4, 6, 8, 9A, E, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulmasıUygulama, vaka çalışması
Bakım planı hazırlama
2Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlamaMakale okuma
3Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
4Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
5Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlamaEğitim planı hazırlama
6Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
7Uygulama, yansıtıcı düşünmeYansıtıcı yazıların hazırlanması
8Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
9Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
10Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
11Uygulama, yansıtıcı düşünme Yansıtıcı yazıların hazırlanması
12Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
13Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
14Uygulama, vaka çalışmasıBakım Planı Hazırlama
Kaynak
1. Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. 2. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 3. Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. 4. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. 5. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. 6. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. 7. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. 8. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. 9. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09