Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİNRS4115105Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel çalışmalar hazırlama ve araştırma yürütme süreci ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşır6E, F
Bilimsel araştırmalar için veri toplar ve verileri yorumlar2E, F
Araştırma projesi sonuçlarını değerlendirerek araştırma raporu hazırlar2E, F
Etik kurallara uygun olarak araştırma sürecini yürütür2F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma tanımı1. ve 2. kaynağın incelenmesi
2Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
1. ve 2. kaynağın incelenmesi
3Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması1. ve 2. kaynağın incelenmesi
4Literatür taraması ve araştırma önerisi1. ve 2. kaynağın incelenmesi
5Metodoloji oluşturma1. ve 2. kaynağın incelenmesi
6Metodoloji açıklama1. ve 2. kaynağın incelenmesi
7Veri toplama1. ve 2. kaynağın incelenmesi
8Verileri işleme, kategorize etme1. ve 2. kaynağın incelenmesi
9Proje geliştirmeye doğru adımlar1. ve 2. kaynakların incelenmesi
10Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projelerhttps://www.tubitak.gov.tr/
11Veri kaynaklarıhttps://kutuphane.medipol.edu.tr/abone-veri-tabanlari/
12Gözlemleme1. ve 2. kaynağın incelenmesi
13Alan notlarıMEBIS notu
14Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanımahttps://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/girisimsel-olmayan-klinik-arastirmalar-etik-kurulu
Kaynak
1. Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Garrard, J. (2020). Health sciences literature review made easy. 3. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİNRS4115105Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel çalışmalar hazırlama ve araştırma yürütme süreci ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırma tanımı,Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
,Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması,Literatür taraması ve araştırma önerisi,Metodoloji oluşturma,Metodoloji açıklama,Veri toplama,Verileri işleme, kategorize etme,Proje geliştirmeye doğru adımlar,Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projeler,Veri kaynakları,Gözlemleme,Alan notları,Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanıma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilimsel bir araştırma için literatüre ulaşır6E, F
Bilimsel araştırmalar için veri toplar ve verileri yorumlar2E, F
Araştırma projesi sonuçlarını değerlendirerek araştırma raporu hazırlar2E, F
Etik kurallara uygun olarak araştırma sürecini yürütür2F
Öğretim Yöntemleri:2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırma tanımı1. ve 2. kaynağın incelenmesi
2Bilimsel araştırma tanımı ve bilimsel yöntemler
1. ve 2. kaynağın incelenmesi
3Hipotez ve araştırma sorusunun oluşturulması1. ve 2. kaynağın incelenmesi
4Literatür taraması ve araştırma önerisi1. ve 2. kaynağın incelenmesi
5Metodoloji oluşturma1. ve 2. kaynağın incelenmesi
6Metodoloji açıklama1. ve 2. kaynağın incelenmesi
7Veri toplama1. ve 2. kaynağın incelenmesi
8Verileri işleme, kategorize etme1. ve 2. kaynağın incelenmesi
9Proje geliştirmeye doğru adımlar1. ve 2. kaynakların incelenmesi
10Tübitak Projeleri ve diğer ulusal projelerhttps://www.tubitak.gov.tr/
11Veri kaynaklarıhttps://kutuphane.medipol.edu.tr/abone-veri-tabanlari/
12Gözlemleme1. ve 2. kaynağın incelenmesi
13Alan notlarıMEBIS notu
14Etik kurul başvuru çalışmaları, formları tanımahttps://www.medipol.edu.tr/akademik/arastirma-etik-kurullari/etik-kurullari1/girisimsel-olmayan-klinik-arastirmalar-etik-kurulu
Kaynak
1. Polgar, S., & Thomas, S. A. (2011). Introduction to research in the health sciences E-Book. Elsevier Health Sciences. 2. Garrard, J. (2020). Health sciences literature review made easy. 3. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09