Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YARA BAKIMI VE STOMA HEMŞİRELİĞİ | NRS4115103 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yara ve stoma bakımı alanında hemşirelik bakımının temel işlevleri ve sorumluluklarına yönelik olarak güncel bilimsel bilgiler doğrultusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, Yara ve Stoma Hemşireliği, Yara ve stoma bakımı için profesyonel kuruluşlar,Derinin anatomisi ve fizyolojisi,Yara sınıflandırması, yara iyileşme süreci ve iyileşmeyi etkileyen faktörler,Yara bakım prensipleri ve yara değerlendirmesi, yara bakım ürünleri,Basınç yaralanmaları,İnkontinans alakalı dermatit,Deri sıyrılmaları,Ara Sınav,Diyabetik ayak ülserleri,Dolaşım kaynaklı yaralar,Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-1,Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-2,Stoma bakım ürünleri,Stomal ve peristomal komplikasyonlar,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir hemşirelik uzmanlık alanı olarak yara ve stoma bakım hemşireliğinin rol ve işlevlerini açıklar. | 10, 9 | A |
Yara ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 9 | A |
Yara iyileşme sürecini açıklar. | 10, 9 | A |
Yara iyileşmesini etkileyen faktörleri tartışır. | 10, 9 | A |
Yara değerlendirme sürecini açıklar. | 10, 9 | A |
Spesifik yara tiplerini tanımlar. | 10, 9 | A |
Spesifik yara tiplerine ilişkin temel hemşirelik uygulamalarını açıklar. | 10, 9 | A |
Stoma ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 9 | A |
Stoma bakımının temel prensiplerini açıklar. | 10, 9 | A |
Stoma ve yara bakım ürünlerini tanır. | 10, 11, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, Yara ve Stoma Hemşireliği, Yara ve stoma bakımı için profesyonel kuruluşlar | MEBIS notu |
2 | Derinin anatomisi ve fizyolojisi | MEBIS notu |
3 | Yara sınıflandırması, yara iyileşme süreci ve iyileşmeyi etkileyen faktörler | MEBIS notu |
4 | Yara bakım prensipleri ve yara değerlendirmesi, yara bakım ürünleri | MEBIS notu |
5 | Basınç yaralanmaları | MEBIS notu |
6 | İnkontinans alakalı dermatit | MEBIS notu |
7 | Deri sıyrılmaları | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diyabetik ayak ülserleri | MEBIS notu |
10 | Dolaşım kaynaklı yaralar | MEBIS notu |
11 | Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-1 | MEBIS notu |
12 | Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-2 | MEBIS notu |
13 | Stoma bakım ürünleri | MEBIS notu |
14 | Stomal ve peristomal komplikasyonlar | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Akyolcu N, Kanan N (Edts). Yara ve Stoma Bakımı. Nobel Tıp Kitabevleri, 2015, İstanbul.
2. Dealey C. The Care of Wounds. Third Edition, Blackwell Publishing, 2005.
3. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | X |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | X |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
YARA BAKIMI VE STOMA HEMŞİRELİĞİ | NRS4115103 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Perşembe 09:00-09:45 Perşembe 10:00-10:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yara ve stoma bakımı alanında hemşirelik bakımının temel işlevleri ve sorumluluklarına yönelik olarak güncel bilimsel bilgiler doğrultusunda bilgi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtılması, Yara ve Stoma Hemşireliği, Yara ve stoma bakımı için profesyonel kuruluşlar,Derinin anatomisi ve fizyolojisi,Yara sınıflandırması, yara iyileşme süreci ve iyileşmeyi etkileyen faktörler,Yara bakım prensipleri ve yara değerlendirmesi, yara bakım ürünleri,Basınç yaralanmaları,İnkontinans alakalı dermatit,Deri sıyrılmaları,Ara Sınav,Diyabetik ayak ülserleri,Dolaşım kaynaklı yaralar,Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-1,Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-2,Stoma bakım ürünleri,Stomal ve peristomal komplikasyonlar,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bir hemşirelik uzmanlık alanı olarak yara ve stoma bakım hemşireliğinin rol ve işlevlerini açıklar. | 10, 9 | A |
Yara ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 9 | A |
Yara iyileşme sürecini açıklar. | 10, 9 | A |
Yara iyileşmesini etkileyen faktörleri tartışır. | 10, 9 | A |
Yara değerlendirme sürecini açıklar. | 10, 9 | A |
Spesifik yara tiplerini tanımlar. | 10, 9 | A |
Spesifik yara tiplerine ilişkin temel hemşirelik uygulamalarını açıklar. | 10, 9 | A |
Stoma ile ilgili temel kavramları tanımlar. | 10, 9 | A |
Stoma bakımının temel prensiplerini açıklar. | 10, 9 | A |
Stoma ve yara bakım ürünlerini tanır. | 10, 11, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtılması, Yara ve Stoma Hemşireliği, Yara ve stoma bakımı için profesyonel kuruluşlar | MEBIS notu |
2 | Derinin anatomisi ve fizyolojisi | MEBIS notu |
3 | Yara sınıflandırması, yara iyileşme süreci ve iyileşmeyi etkileyen faktörler | MEBIS notu |
4 | Yara bakım prensipleri ve yara değerlendirmesi, yara bakım ürünleri | MEBIS notu |
5 | Basınç yaralanmaları | MEBIS notu |
6 | İnkontinans alakalı dermatit | MEBIS notu |
7 | Deri sıyrılmaları | MEBIS notu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Diyabetik ayak ülserleri | MEBIS notu |
10 | Dolaşım kaynaklı yaralar | MEBIS notu |
11 | Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-1 | MEBIS notu |
12 | Stoma türleri ve hemşirelik bakımı-2 | MEBIS notu |
13 | Stoma bakım ürünleri | MEBIS notu |
14 | Stomal ve peristomal komplikasyonlar | MEBIS notu |
15 | Genel Sınav | |
Kaynak |
1. Akyolcu N, Kanan N (Edts). Yara ve Stoma Bakımı. Nobel Tıp Kitabevleri, 2015, İstanbul.
2. Dealey C. The Care of Wounds. Third Edition, Blackwell Publishing, 2005.
3. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | | | | | |
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | | | | | X |
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | | | | | X |
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | | | | | X |
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | | | | | |
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | | | | | X |
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | | | | | X |
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | | | | | |
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | | | | | |
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | | | | | X |
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | | | | | |
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09