Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜRLERARASI HEMŞİRELİKNRS2113434Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKültürlerarası hemşirelik modellerini öğrenerek, kültürel yeterliliğin hemşirelik eğitimi ve uygulamasına entegrasyonunu tartışabilir duruma gelmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Kültür Kavramının İncelenmesi ,Kültürlerarası Hemşirelik Temel Kavramları ve Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş ,Kültürel Yapı ve Etkileyen Faktörler ,Kültürlerarası İletişim ,Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri ,Kültürlerarası Hemşirelik ve Etik ,Ağrı Davranışında Kültürel Yaklaşımlar ,Kronik Hastalıklar ve Bakımda Kültürel Yaklaşımlar ,Üreme Sağlığı ve İnfertilitede Kültürel Yaklaşımlar ,Doğum Öncesi ve Sonrası Kültürel Yaklaşımlar ,Çocuk Bakımında Kültürel Yaklaşımlar ,Psikiyatrik Hastalıklar ve Bakımda Kültürlerarası Yaklaşım ,Hemşirelik Bakımda Kültürel Yeterlilik ve Uygulama Standartları ,Hemşirelik Bakımında Kültürel Özellikleri Tanılama Rehberi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürlerarası hemşirelik bakımını tanımlar9A
Hemşirelik bakımında toplumun kültürel farklılıkları açıklar10, 16, 9A
Kültürlerarası hemşireliğin etik boyutunu tanımlar 10, 13, 16A
Kültürlerarası bakımda iletişimin önemini açıklar13, 20, 21A
Toplumun ve bireyin hastalık ve özel durumlar karşında geliştirdiği kültürel yaklaşımlara duyarlılık kazanır10, 14, 16, 20, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Kültür Kavramının İncelenmesi 1. Kaynağın 9-14 sayfalarının incelenmesi.
2Kültürlerarası Hemşirelik Temel Kavramları ve Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş 1. Kaynağın 176-187 sayfalarının incelenmesi.
3Kültürel Yapı ve Etkileyen Faktörler 1. Kaynağın 24-81 sayfalarının incelenmesi.
4Kültürlerarası İletişim 1. Kaynağın 86-120 sayfalarının incelenmesi
5Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri 1. Kaynağın 187-211 sayfalarının incelenmesi.
6Kültürlerarası Hemşirelik ve Etik 1. Kaynağın 211-231 sayfalarının incelenmesi.
7Ağrı Davranışında Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 432-451 sayfalarının incelenmesi.
8Kronik Hastalıklar ve Bakımda Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 371-391 sayfalarının incelenmesi.
9Üreme Sağlığı ve İnfertilitede Kültürel Yaklaşımlar . Kaynağın 231-273 ve 306-338 sayfalarının incelenmesi.
10Doğum Öncesi ve Sonrası Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 273-306 sayfalarının incelenmesi.
11Çocuk Bakımında Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 338-371 sayfalarının incelenmesi.
12Psikiyatrik Hastalıklar ve Bakımda Kültürlerarası Yaklaşım 1. Kaynağın 391-432 sayfalarının incelenmesi.
13Hemşirelik Bakımda Kültürel Yeterlilik ve Uygulama Standartları 1. Kaynağın 495-520 sayfalarının incelenmesi. kulturlerarasihemsirelikdernegi.com
14Hemşirelik Bakımında Kültürel Özellikleri Tanılama Rehberi1. Kaynağın 520-530 sayfalarının incelenmesi. kulturlerarasihemsirelikdernegi.com
Kaynak
1. Seviğ, Ü., Tanrıverdi, G. (2014). Kültürlerarası Hemşirelik ,İstanbul: İstanbul Kitabevi 2. Kulturlerarasihemsirelikdernegi.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi144
Okul Dışı Diğer Faaliyetler177
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜRLERARASI HEMŞİRELİKNRS2113434Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra EREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKültürlerarası hemşirelik modellerini öğrenerek, kültürel yeterliliğin hemşirelik eğitimi ve uygulamasına entegrasyonunu tartışabilir duruma gelmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Kültür Kavramının İncelenmesi ,Kültürlerarası Hemşirelik Temel Kavramları ve Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş ,Kültürel Yapı ve Etkileyen Faktörler ,Kültürlerarası İletişim ,Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri ,Kültürlerarası Hemşirelik ve Etik ,Ağrı Davranışında Kültürel Yaklaşımlar ,Kronik Hastalıklar ve Bakımda Kültürel Yaklaşımlar ,Üreme Sağlığı ve İnfertilitede Kültürel Yaklaşımlar ,Doğum Öncesi ve Sonrası Kültürel Yaklaşımlar ,Çocuk Bakımında Kültürel Yaklaşımlar ,Psikiyatrik Hastalıklar ve Bakımda Kültürlerarası Yaklaşım ,Hemşirelik Bakımda Kültürel Yeterlilik ve Uygulama Standartları ,Hemşirelik Bakımında Kültürel Özellikleri Tanılama Rehberi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültürlerarası hemşirelik bakımını tanımlar9A
Hemşirelik bakımında toplumun kültürel farklılıkları açıklar10, 16, 9A
Kültürlerarası hemşireliğin etik boyutunu tanımlar 10, 13, 16A
Kültürlerarası bakımda iletişimin önemini açıklar13, 20, 21A
Toplumun ve bireyin hastalık ve özel durumlar karşında geliştirdiği kültürel yaklaşımlara duyarlılık kazanır10, 14, 16, 20, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları Ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Kültür Kavramının İncelenmesi 1. Kaynağın 9-14 sayfalarının incelenmesi.
2Kültürlerarası Hemşirelik Temel Kavramları ve Kültürlerarası Hemşireliğe Giriş 1. Kaynağın 176-187 sayfalarının incelenmesi.
3Kültürel Yapı ve Etkileyen Faktörler 1. Kaynağın 24-81 sayfalarının incelenmesi.
4Kültürlerarası İletişim 1. Kaynağın 86-120 sayfalarının incelenmesi
5Kültürlerarası Hemşirelik Modelleri 1. Kaynağın 187-211 sayfalarının incelenmesi.
6Kültürlerarası Hemşirelik ve Etik 1. Kaynağın 211-231 sayfalarının incelenmesi.
7Ağrı Davranışında Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 432-451 sayfalarının incelenmesi.
8Kronik Hastalıklar ve Bakımda Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 371-391 sayfalarının incelenmesi.
9Üreme Sağlığı ve İnfertilitede Kültürel Yaklaşımlar . Kaynağın 231-273 ve 306-338 sayfalarının incelenmesi.
10Doğum Öncesi ve Sonrası Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 273-306 sayfalarının incelenmesi.
11Çocuk Bakımında Kültürel Yaklaşımlar 1. Kaynağın 338-371 sayfalarının incelenmesi.
12Psikiyatrik Hastalıklar ve Bakımda Kültürlerarası Yaklaşım 1. Kaynağın 391-432 sayfalarının incelenmesi.
13Hemşirelik Bakımda Kültürel Yeterlilik ve Uygulama Standartları 1. Kaynağın 495-520 sayfalarının incelenmesi. kulturlerarasihemsirelikdernegi.com
14Hemşirelik Bakımında Kültürel Özellikleri Tanılama Rehberi1. Kaynağın 520-530 sayfalarının incelenmesi. kulturlerarasihemsirelikdernegi.com
Kaynak
1. Seviğ, Ü., Tanrıverdi, G. (2014). Kültürlerarası Hemşirelik ,İstanbul: İstanbul Kitabevi 2. Kulturlerarasihemsirelikdernegi.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09