Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAs a member of the health team, the aim is to enable individuals, families and community groups to take part in selected practices for priority health problems in the fields of public health nursing and to plan programs for health promotion activities.
Dersin İçeriğiBu ders; Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examples,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Midterm Exam,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Clinical practice
,Clinical practice
,Evaluation of the Course; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. To be able to reflect the basic concepts and theories of Public Health and Nursing Science to public health nursing.12, 2E
2. Ability to holistically implement programs aimed at protecting and improving the health of individuals/family and society.12, 4H
3. Ability to collaborate with members of other health and other disciplines, colleagues, and community leaders10, 12H
4. Individual, family and society can report health problems using the OMAHA classification system13, 38, 4E, H
5. Ability to carry out health screening activities for individuals, families and society12, 6E, H
6. Creating a healthy environment for individuals, families and society13, 4E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examplesExamination of clinical application forms.
2Clinical practice
Application-specific problem diagnosis
3Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
4Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
5Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
6Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
7Clinical practiceApplication-specific scanning program planning and implementation
8Midterm Exam
9Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
10Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
11Clinical practiceField-specific health education planning, implementation and evaluation
12Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
13Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
14Evaluation of the CourseField-specific health education planning, implementation and evaluation
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA-Bahar Dönemi0+848
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAs a member of the health team, the aim is to enable individuals, families and community groups to take part in selected practices for priority health problems in the fields of public health nursing and to plan programs for health promotion activities.
Dersin İçeriğiBu ders; Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examples,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Midterm Exam,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Clinical practice
,Clinical practice
,Evaluation of the Course; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. To be able to reflect the basic concepts and theories of Public Health and Nursing Science to public health nursing.12, 2E
2. Ability to holistically implement programs aimed at protecting and improving the health of individuals/family and society.12, 4H
3. Ability to collaborate with members of other health and other disciplines, colleagues, and community leaders10, 12H
4. Individual, family and society can report health problems using the OMAHA classification system13, 38, 4E, H
5. Ability to carry out health screening activities for individuals, families and society12, 6E, H
6. Creating a healthy environment for individuals, families and society13, 4E, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examplesExamination of clinical application forms.
2Clinical practice
Application-specific problem diagnosis
3Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
4Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
5Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
6Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
7Clinical practiceApplication-specific scanning program planning and implementation
8Midterm Exam
9Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
10Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
11Clinical practiceField-specific health education planning, implementation and evaluation
12Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
13Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
14Evaluation of the CourseField-specific health education planning, implementation and evaluation
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09