As a member of the health team, the aim is to enable individuals, families and community groups to take part in selected practices for priority health problems in the fields of public health nursing and to plan programs for health promotion activities.
Dersin İçeriği
Bu ders; Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examples,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Midterm Exam,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Clinical practice
,Clinical practice
,Evaluation of the Course; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. To be able to reflect the basic concepts and theories of Public Health and Nursing Science to public health nursing.
12, 2
E
2. Ability to holistically implement programs aimed at protecting and improving the health of individuals/family and society.
12, 4
H
3. Ability to collaborate with members of other health and other disciplines, colleagues, and community leaders
10, 12
H
4. Individual, family and society can report health problems using the OMAHA classification system
13, 38, 4
E, H
5. Ability to carry out health screening activities for individuals, families and society
12, 6
E, H
6. Creating a healthy environment for individuals, families and society
13, 4
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examples
Examination of clinical application forms.
2
Clinical practice
Application-specific problem diagnosis
3
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
4
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
5
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
6
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
7
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
8
Midterm Exam
9
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
10
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
11
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
12
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
13
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
14
Evaluation of the Course
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
HALK SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA
-
Bahar Dönemi
0+8
4
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Sema KUĞUOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
As a member of the health team, the aim is to enable individuals, families and community groups to take part in selected practices for priority health problems in the fields of public health nursing and to plan programs for health promotion activities.
Dersin İçeriği
Bu ders; Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examples,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Midterm Exam,Clinical practice
,Clinical practice
,Clinical practice,Clinical practice
,Clinical practice
,Evaluation of the Course; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. To be able to reflect the basic concepts and theories of Public Health and Nursing Science to public health nursing.
12, 2
E
2. Ability to holistically implement programs aimed at protecting and improving the health of individuals/family and society.
12, 4
H
3. Ability to collaborate with members of other health and other disciplines, colleagues, and community leaders
10, 12
H
4. Individual, family and society can report health problems using the OMAHA classification system
13, 38, 4
E, H
5. Ability to carry out health screening activities for individuals, families and society
12, 6
E, H
6. Creating a healthy environment for individuals, families and society
13, 4
E, H
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Information about clinical practice, introduction of practice areas. Teaching the skill lists prepared within the scope of the course. The OMAHA System, explaining its basic concepts with case examples
Examination of clinical application forms.
2
Clinical practice
Application-specific problem diagnosis
3
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
4
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
5
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
6
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
7
Clinical practice
Application-specific scanning program planning and implementation
8
Midterm Exam
9
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
10
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
11
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
12
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
13
Clinical practice
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
14
Evaluation of the Course
Field-specific health education planning, implementation and evaluation
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.